αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα

Σάββατο, 15 Μαΐου 2010

Φωτογραφίες: ποδοσφαιρική ομάδα Παρνασσός (δεκαετία '60)


Βρείτε τους παίκτες...
Η φωτογραφία είναι από τη Συλλογή του Λουκά Παπαλεξανδρή, τον οποίο ευχαριστώ θερμά για την άδεια να δημοσιεύσω φωτογραφίες του...

Η παραπάνω φωτογραφία βρίσκεται και στο blog των φωτογραφιών Αραχωβιτών (http://photos-arahovas.blogspot.com).
Θα γίνει προσπάθεια να συγκεντρωθούν πολλές παλιές και νέες φωτογραφιες στο blog "Φωτογραφίες Αραχωβιτών" για να θυμούνται οι παλιοί, να μαθαίνουν οι νεότεροι, να σχολιάζουμε και να συζητάμε για παλιές όμορφες ιστορίες.
Όποιος θέλει μπορεί να στείλει τις φωτογραφίες του στο email του Ντελάλη για ανάρτηση στο blog "Φωτογραφίες Αραχωβιτών".

Για την παραπάνω φωτογραφία δείτε περισσότερα εδώ.

Φωτογραφίες: μετά τη βροχή

Του Νίκου Κοροδήμου


Η παραπάνω φωτογραφία βρίσκεται και στο blog των φωτογραφιών Αραχωβιτών (http://photos-arahovas.blogspot.com).

Δείτε περισσότερα εδώ.

Ώδινεν όρος και έτεκε μυν*

*Κοιλιοπονούσε το βουνό και γέννησε ένα ποντίκι

Του Στάθη Γιαννέλου

Αγαπητέ κε Ραγκούση,
Κατ αρχάς να σας θυμίσω οτι υπήρξατε πετυχημένος δημοτικός άρχων στην Πάρο κι όταν αναλάβατε ελπίσαμε όλοι οτι θα φέρετε μια νέα πνοή στην πολιτική. Σήμερα αποδείξατε οτι και εσείς (!!!) όπως και οι προκάτοχοι σας είσαστε απλά έρμαια των γαλαζοπρασινωνκρατικοδίαιτων κηφήνων που δρουν σαν παράσιτα στα υπουργεία.
Πριν μερικά βράδια κε Ραγκούση έγινε μια λαθροχειρία!!! Εσείς σπεύσατε να την διαψεύσετε μετά βδελυγμίας.
Σήμερα την παραδεχθήκατε με την διόρθωση που επιχειρήσατε να κάνετε... αλλά εγγενηθη έκτρωμα!!!!!!
Στα μέρη μας κε υπουργέ λέμε ενα κι ενα κάνουν δυο. Ή έγινε αδικία εκείνο το βράδυ, όποτε δικαιούμαστε τ' όνομα, όπως άλλωστε σας πρότεινε η ΚΕΔΚΕ ή όχι.
Τι πάει να πει σύνθετο όνομα κι αν είναι έτσι γιατί η Αντίκυρα έξω? Και έστω ας πούμε την πετάξατε την Αντίκυρα (άδικο), πώς επιλέξατε την σειρά ονομάτων? Πληθυσμιακά? Όχι!! Αλφαβητικά? Ούτε...
Διορθώσατε ένα λάθος μ' ενα μεγαλύτερο κε υπουργέ. Έχετε καιρό να το σβήσετε.
Οι Αραχωβίτες δεν έχουμε έχθρα με το Δίστομο, πόσο μάλλον με Αντίκυρα και Στείρι. Μην μας βάζετε φυτίλια. Δεν το αξίζουμε.
Κε πρωθυπουργέ Γιώργο Παπανδρέου είπατε δεν είμαστε όλοι ίδιοι!! Διώξτε αυτούς λοιπόν που παραμένουν ίδιοι και αποκαταστήσετε το άδικο.

Παρασκευή, 14 Μαΐου 2010

Ετελείωσε: Δήμος Διστόμου - Αράχωβας (κρίσιμες οι επόμενες ώρες για το όνομα - σε αναμονή για πιθανή αλλαγή)

Ακόμη λιγότερους δήμους (συνολικά 325), σε σχέση με το προσχέδιο, προβλέπει τελικά το νομοσχέδιο για τον «Καλλικράτη» που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.

Για το Νομό Βοιωτίας (μέχρι ώρα 10.00 μ.μ.) ισχύουν:
Νομός Βοιωτίας:
Συνιστώνται οι κατωτέρω δήμοι:
  1. Δήμος Τανάγρας με έδρα το Σχηματάρι αποτελούμενος από τους δήμους α. Σχηματαρίου β. Οινοφύτων γ. Τανάγρας και δ. Δερβενοχωρίων, οι οποίοι καταργούνται.
  2. Δήμος Θηβαίων με έδρα τη Θήβα αποτελούμενος από τους δήμους α. Θηβαίων β. Θίσβης γ. Βαγίων δ. Πλαταιών, οι οποίοι καταργούντα
  3. Δήμος Αλιάρτου με έδρα την Αλίαρτο αποτελούμενος από τους δήμους α. Αλιάρτου β. Θεσπιέων, οι οποίοι καταργούνται.
  4. Δήμος Ορχομενού με έδρα τον Ορχομενό αποτελούμενος από τους δήμους α. Ορχομενού β. Ακραιφνίας, οι οποίοι καταργούνται.
  5. Δήμος Λεβαδέων με έδρα τη Λιβαδειά αποτελούμενος από τους δήμους α. Λεβαδέων β. Χαιρωνείας γ. Δαύλειας δ. Κορώνειας και τη κοινότητα Κυριακίου, οι οποίοι καταργούνται.
  6. Δήμος Διστόμου - Αράχοβας με έδρα το Δίστομο αποτελούμενος από τους δήμους α. Αραχόβης β. Διστόμου και τη κοινότητα Αντικύρας, οι οποίοι καταργούνται.
    Β. Ο δήμος Διστόμου - Αράχοβας χαρακτηρίζεται ως ορεινός.
Η είδηση μεταδίδεται με κάθε επιφύλαξη καθώς δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν υπάρχει... λάθος κατά την πληκτρολόγηση του ως άνω αναφερόμενου σχεδίου Νόμου, αφού σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Ντελάλη, ο υπάλληλος που έκανε την λανθασμένη πληκτρολόγηση την προηγούμενη φορά είναι ακόμη στο πόστο του.
Οι πληροφορίες μου ότι αξιότιμοι κομματικοί παράγοντες και στελέχη του κυβερνώντος κόμματος εκ Διστόμου ζήτησαν την παραδειγματική τιμωρία του απρόσεκτου υπαλλήλου ελέγχονται ως ανακριβείς...

Πάντως οφείλω να ομολογήσω ότι η αντίδραση που παρουσιάσαμε ως τοπική κοινωνία για την αδικία που υποστήκαμε είναι ένα πρώτο βήμα για να δείξουμε ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει ότι θέλει.

Στην περίπτωσή μας λοιπόν και μετά από αλλεπάλληλα δημοψηφίσματα των τοπικών κοινωνιών, στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης του κ. Παπανδρέου, αποφασίσαμε ότι θέλουμε δήμο Διστόμου-Αράχοβας με έδρα το Δίστομο. Και πώς θα μπορούσε να μας αρνηθεί ο κ. Ραγκούσης;
Γι' αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο τον υπουργό εσωτερικών, όσο και τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Βοιωτίας που υπέκυψαν στις πιέσεις για αποκατάσταση της αδικίας και μετά από μαραθώνιες και σκληρές διαβουλεύσεις... μας παραχώρησαν το... δεύτερο συνθετικό του ονόματος του νέου Δήμου.
Βέβαια η αλήθεια είναι ότι η Αντίκυρα είναι αδικημένη μιας και είναι η μόνη εκ των τριών που δεν αναφέρεται στο όνομα. Αυτό που δεν ξέρω είναι αν οι κάθε βαθμίδας "αρμόδιοι" αυτού του τόπου είναι για γέλια ή για κλάματα.

Τώρα για το αν θα το γιορτάσουμε το γεγονός, θα σας γελάσω... Περιμένω κι εγώ ενημέρωση από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, κ. Γεώργιο Ανδρέου...

Θα παραμείνω στη σελίδα του Υπουργείου και θα σας κρατώ ενήμερους για πιθανές αλλαγές.

Με εκτίμηση
Ντελάλης

Tο παρακάτω βίντεο το αφιερώνω στους αξιότιμους βουλευτές μας...

Διεθνής ημέρα μουσείων

Του Γιάννη Αν. ΛΟΥΚΑ

Διεθνής ημέρα μουσείων
Εμπρός για έναν πολιτιστικό Καλλικράτη!


Αγαπητέ Ντελάλη,

Θα ήθελα να πληροφορήσω τους επισκέπτες σου ότι η 18η Μαΐου έχει καθιερωθεί (ήδη από το 1977) ως Διεθνής Ημέρα Μουσείων. Στα πλαίσια αυτού του εορτασμού, που φέτος έχει θέμα «Μουσεία και Κοινωνική Αρμονία», την Τρίτη 18 Μαΐου 2010 η Ι΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας διοργανώνει τις ακόλουθες εκδηλώσεις:
  • Εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχολείων και φορέων του Νομού Φωκίδας.
  • Ελεύθερη είσοδος στο Μουσείο και τον Αρχαιολογικό χώρο.
  • Λειτουργία του Μουσείου μέχρι τις 22.30΄.
  • Εγκαίνια έκθεσης φωτογραφίας του Γιάννη Κουλελή με θέμα «Δελφών τόπος».
  • Μουσική εκδήλωση το ίδιο βράδυ στον υπαίθριο χώρο του Μουσείου αφιερωμένη στις Μούσες του έντεχνου τραγουδιού, προσφορά του Δήμου Δελφών.
Μερικά Σχόλια:
  1. Ο αυτοδιοικητικός ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, προϊόν εκλογομαγείρων, σκοτεινών διαδρομιστών του παρασκηνίου, προχειρολόγων, ρουσφετολόγων και σύγχρονων Μαυρογιαλούρων, απαγόρευσε μία φυσική και φυσιολογική ένωση. Κανένας όμως δεν μπορεί να απαγορεύσει έναν πολιτιστικό ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ με όλα τα γειτονικά μας χωριά, πάνω από μικροσυμφέροντα και ξεπερασμένους αναχρονιστικούς τοπικισμούς. Γι αυτό, την ημέρα και τη νύχτα αυτή να την εκμεταλλευθούμε.
    Κατηφορίστε με τις οικογένειές σας ή τους φίλους σας στην δεκάλεπτης διάρκειας πανέμορφη διαδρομή προς τους Δελφούς που ειδικά αυτή την εποχή είναι κατακίτρινη και μοσχομυρίζει από τις ανθισμένες σπαρτιές. Για πολλούς ανθρώπους σ’ όλη την οικουμένη, η επίσκεψη αυτή είναι ένα όνειρο ζωής. Να αποκατασταθεί έτσι η σχέση του σύγχρονου Έλληνα με τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους.
  2. Η ευκαιρία να δει κανείς το ανακαινισμένο Μουσείο κατά τις βραδινές ώρες φωτισμένο και επιβλητικό, δεν είναι πολύ συνηθισμένη (μία φορά το χρόνο και αν). Η παρακολούθηση μουσικής συναυλίας σε αυτές τις συνθήκες, σας διαβεβαιώ, είναι μοναδική αισθητική εμπειρία.
  3. Οι Αραχωβίτες στηρίζουμε ενεργά και μαζικά όλα τα δρώμενα του Δελφικού Χώρου, από την εποχή της Μεγάλης Ανασκαφής και των Δελφικών Γιορτών του Σικελιανού μέχρι σήμερα. Απόδειξη η περίφημη φωτογραφία του Αγγελου Σικελιανού με πλήθος Αραχωβιτών στην πλατεία Παπαιωάννου (Τομαρόβρυσση για τους ντόπιους) και η εκμάθηση της υφαντικής τέχνης από τη Εύα Πάλμερ-Σικελιανού κοντά σε Αραχωβίτισες υφάντρες.
  4. Περιμένουμε με υπομονή και καρτερικότητα τη μεγάλη μέρα των εγκαινίων ενός τοπικού Μουσείου και στην Αράχωβα. Το θέλουμε, το αξίζουμε, το δικαιούμαστε, το απαιτούμε. Η Δημοτική Αρχή πιστώνεται με τη δημιουργία της κτιριακής υποδομής για το Μουσείο (το είδος και την οργάνωση του οποίου ας τα αποφασίσουν οι ειδικοί), θα χρεώνεται όμως από εδώ και στο εξής την κάθε καθυστέρηση και λοξοδρόμηση του σκοπού της ανακαίνισης του παλιού Δημοτικού Σχολείου.
  5. Οι μέχρι τώρα τρεις εκδηλώσεις - εκθέσεις είχαν πολύ μεγάλη επιτυχία. Μάλιστα αξίζουν ιδιαίτερα συγχαρητήρια στον ακούραστο, σεμνό, προικισμένο και ανιδιοτελή εργάτη του Πολιτισμού ΤΑΚΗ ΜΥΛΩΝΑ.
    Η πρόσφατη φωτογραφική του έκθεση με τα ιστορικά ντοκουμέντα και τις μεγάλες προσωπικότητες που συνδέθηκαν με το Πανηγυράκι είναι μεγάλης αξίας. Επίσης οι πρωτότυπες ρομποτικές καλλιτεχνικές-τεχνολογικές κατασκευές άνετα θα μπορούσαν να σταθούν στην Τεχνόπολη στο Γκάζι και να δημιουργήσουν αίσθηση στην καλλιτεχνική Αθήνα. Βλέπετε, αγαπητοί επισκέπτες της Αράχωβας, στην Αράχωβα αθόρυβα συμβαίνουν ΚΑΙ αυτά!
  6. Με την ευκαιρία μπορούμε άραγε να φαντασθούμε την πραγματοποίηση ποιοτικών μουσικών εκδηλώσεων στο "Αίθριο του Λαογραφικού Μουσείου Αράχωβας", με φόντο τη φωτισμένη ΩΡΑ και το βράχο της με τον κισσό, δίπλα στο ιστορικό κτίριο του Ανδρέα Συγγρού; Δεν θα αποτελούσε αυτό μια ιδιαίτερη τιμή για πολλούς καλλιτέχνες; Δεν θα μπορούσε αυτό να είναι η απαρχή ενός καλοκαιρινού φεστιβάλ σε μια άλλη Αράχωβα διαφορετική από τη χειμερινή και άγνωστη στους πολλούς; Να ξαναζωντανέψει έτσι το προαύλιο των παιδικών μας χρόνων και των σχολικών μας αναμνήσεων για μια διαφορετική χρήση. Θα ευφρανθούν έτσι και οι παλιοί δάσκαλοι παρόντες και απόντες…
  7. Όσοι (καλοπροαίρετα ή μη) θεωρήσουν όλα τα προηγούμενα «κουλτουριάρικα» ή πολυτέλεια σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής κρίσης, προκαταβολικά θα απαντήσω:
    α) «ουκ επ΄ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος» (ασφαλώς ούτε «επί … παντεσπάνι»).
    β) σε εποχές κρίσης η παράδοση και ο πολιτισμός συγκρατούν τους ανθρώπους από την εξαχρείωση, την αποκτήνωση, την ισοπέδωση και την κατάθλιψη.
    γ) ο πολιτισμός, εκτός από την αυταξία του, μπορεί να μετατραπεί, μέσω της προβολής και της επιχειρηματικότητας, και σε οικονομικό όφελος.
Ιδού λοιπόν πεδίον λαμπρόν για όλους μας.
Ευχαριστώ για την απλόχερη αραχωβίτικη φιλοξενία.

'Οψόμεθα εις … Δελφούς' !

Με εκτίμηση
ΙΑΛ

Η ρήση της ημέρας

Καθαρόν πράγμα δεν είναι ό,τι επλύθη, αλλ’ ό,τι δεν ελερώθη.

Δημήτριος Καμπούρογλου, 1852-1942, Έλληνας Γνωμικογράφος

Ο Δημήτριος Καμπούρογλου ήταν ιστοριοδίφης, λογοτέχνης, ποιητής και Ακαδημαϊκός. Ήταν γιος του Γρηγορίου Καμπούρογλου, ιδρυτή της Εθνικής σκηνής, και της λογίας Μαριάννας Σωτηριανού-Γέροντα, κόρης του Άγγελου Γέροντα. Η ιστορική του έρευνα επικεντρώθηκε κυρίως στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και αφορούσε μόνο στην περιοχή της Αθήνας, γι' αυτό και του δόθηκε το προσωνύμιο «Αθηναιογράφος».

Πέμπτη, 13 Μαΐου 2010

Το παράπονο του Μηνά Καράτζογλη από τους Δελφούς για την Αράχωβα

Έρχομαι 35 χρόνια στην Αράχωβα, ντυμένος φουστανελάς και ζωσμένος με τα κουμπούρια μου και τα γιαταγάνια. Πηγαίνω στην περιφορά στην εικόνα και τρέχω στον ανηφορικό δρόμο γερόντων. Πότε βγαίνω πρώτος, πότε δεύτερος, πότε τρίτος και παίρνω και το ανάλογο έπαθλο.
Ο Κρέμος ο Γιωργος όταν ήταν δήμαρχος, μου έστελνε χαρτί για τον Άγιο Γεώργιο όταν ήταν το πανηγύρι, να ανέβω επάνω.
Τρέχουν οι φωτογράφοι με βγάζουνε φωτογραφίες, βίντεο επειδή είμαι πιο παραδοσιακός από τους άλλους.
Πρόπερσι πήγα πρώτος στον ανηφορικό δρόμο γερόντων αν και ήμουν 76 χρόνων, αλλά βάλανε πρώτον τον αείμνηστο δάσκαλο Λιάκο Ηλία και που τον υποστηρίζανε τρεις από την μια πλευρά και τρεις από την άλλη πλευρά (για παρέα?). Οι τηλεοράσεις βέβαια εμένα δείχνανε και φωτογραφίζανε.
Εμένα τότε μου κακοφάνηκε γιατί δεν μου είπαν να κάνω λίγο κράτη για να βγει πρώτος ο δάσκαλος. Την επόμενη χρονιά δεν πήγα στο πανηγύρι.
Εγώ προσφέρω πολλά στην Αραχωβα. Ρουχισμούς, διαφημίσεις και αλλά. Μόνος μου έβαζα τις διαφημίσεις στον πλάτανο στους Δελφούς. Εάν δεν θέλουν να συμμετέχουν ξένοι στα αγωνίσματα ας μας το πουν.
Φέτος κάνανε κάτι παρόμοιο όποτε και εγώ κάθισα και βγήκα τέταρτος.
Οπότε και εγώ θέλω να μου απαντήσει η επιτροπή του πανηγυριού για ποιους λόγους δεν δέχονται έναν "ξένο" σαν και εμένα να βγαίνω πρώτος.
ΘΕΛΩ ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

Υ.Γ. Αυτή την στιγμή με έχουν βάλει στο περιοδικό people. Ήμουνα στα ΝΕΑ, ΒΗΜΑ, ΑΛΤΕΡ, CNN. Παλιά με είχαν βάλει και αλλού.
Έχω πολλά παλιά πράγματα, αξίας, που θέλω να μπούνε σε κάποιο χώρο σαν μουσείο, χωρίς αμοιβή βέβαια. Ας μπουν και στην Αραχωβα.
Αν ενδιαφέρεται κάποιος ας με ειδοποιήσει.

Παραδοσιακά γεφύρια

Από τον Stef

Θα ήθελα να πω σε όλους τους φίλους που διαβάζουν με την ευκαιρία που δόθηκε, για ένα φανταστικό γεφύρι με δυο τόξα το οποίο δεν είναι πάνω από μίση ώρα από την Αράχωβα.
Ξέρω πολύ λίγα για την ιστορία του για να σας γράψω αλλά ίσως κάποιος άλλος μπορεί να ξέρει περισσότερα και πιο σωστά.
Απ' ότι ξέρω λοιπόν είναι ένα φαράγγι βατό με μήκος περίπου 6 χλμ., το οποίο από την αρχαιότητα μέχρι τη δεκαετία του 1950 ήταν ο κυριότερος δρόμος επικοινωνίας των Στειριωτών και της Μονής του Οσίου Λουκά με τον κορινθιακό κόλπο.
Στην είσοδο του φαραγγιού από τη μεριά του Στειρίου υπάρχει το πέτρινο γεφύρι του Λεοντείου πιθανόν βυζαντινής εποχής, κατασκευασμένο από κάποιον Λεόντειο, μοναχό του Όσιου Λουκά.
Σας συνιστώ ανεπιφύλακτα να πάτε να το δείτε η ακόμη και να περπατήσετε όλο το φαράγγι το οποίο είναι φανταστικό και με μεγάλη ιστορία.


Η ρήση των ημερών

Από τον J N

Βουλευτής στην Αρχαία Αθήνα

Από το Δίκαιο που ίσχυε κατά τον 5ο π.Χ. αιώνα, δηλαδή το Χρυσό Αιώνα της Δημοκρατίας, στην Αρχαία Αθήνα. Αναφέρεται εδώ η περίπτωση του πολίτη που ήθελε να γίνει βουλευτής.
Ο νόμος απαιτούσε τα εξής:
1) Να είναι Έλλην πολίτης
2) Να κατέχει την Ελληνική θρησκεία και παιδεία
3) Να ΜΗΝ είναι κίναιδος και
4) Να καταγραφεί ΟΛΗ η περιουσία του, μέχρι και τα σανδάλια που φοράει, καθώς και η οικογενειακή του περιουσία.

Εάν τηρούνταν όλα αυτά τότε ο εν λόγω πολίτης, μπορούσε να γίνει βουλευτής.

Αν ο κύριος αυτός πρότεινε και περνούσε νόμο ο οποίος αποδεικνυόταν οικονομικά ζημιογόνος για την Αθήνα, τότε έπρεπε να κατασχεθεί από την καταγεγραμμένη περιουσία του, όλο το ποσόν κατά το οποίο ζημιώθηκε οικονομικά η Αθήνα. Αν δεν έφθανε η περιουσία του τότε έπρεπε να κατασχεθεί ΟΛΗ η περιουσία του (μέχρι και τα σανδάλια που κατεγράφησαν) και το υπόλοιπο που αδυνατεί να καλύψει να το εξοφλήσει ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ.

Αν ο νόμος που πρότεινε και πέρασε ο κύριος αυτός, ζημίωνε ΗΘΙΚΑ την Αθήνα, τότε η ποινή ήταν:

ΑΥΘΗΜΕΡΟΝ ΤΕΛΕΥΘΗΣΑΤΩ!!!

5ος π.Χ. ΑΙΩΝΑΣ - ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝ

21ος μ.Χ. ΑΙΩΝΑΣ - Τι;;;

Δελφοί, η φωνή από το ιερό κέντρο

Δελφοί, η φωνή από το ιερό κέντρο

Επιμέλεια: ΦΟΙΒΟΣ


"Είμαι το σπήλαιο του Ερπετού,
Που ο Ομφαλός του, εκθρέφει των θνητών τις μοίρες
Η Σοφία του Κόσμου αναδύεται από μια οπή του εδάφους μου,
Στα σκοτάδια μου, μορφή παίρνουν οι Θεοί και μετά ξανασβήνουν.
Απ' την τυφλή τη Μήτρα μου προέρχονται τα βασίλεια όλα.
Απ' τα χάσματά μου οι των επτά μάντεων προφητείες.
Δεν υπάρχει βρέφος, εκτός αν είν 'αγέννητο, που ν 'αγνοεί τ 'όνειρό μου.
Και δεν υπάρχει εραστής που μέσα μου να μη στέκει.
Εγώ είμαι τούτο το φοβερό και ποθητό συνάμα μέρος, το έμφλογο,
Που μέσα του, το ίδιο λειώνουν ο άνθρωπος και ο φοίνικας,
Και που από τα σπλάχνα μου αιώνια θα γεννιούνται
Νέοι άνδρες, νέοι ήλιοι, νέοι ουρανοί... "


(Kathleen Raine)

"..αρκετοί ανάμεσα στους παλαιότερους, εθεωρούσαν τον Θεό Απόλλωνα και τον Ήλιον, ως τον ένα και αυτόν Θεό, αλλά αυτοί που αντελήφθησαν και εξετίμησαν την σωστή και σοφή αναλογία των πραγμάτων, κατέληξαν στο συμπέρασμα, πως ό, τι ακριβώς είναι το σώμα για την ψυχή, η όραση για τη διανόηση και το φώς για την αλήθεια, αυτό ακριβώς είναι και η δύναμη του Ηλίου για τη φύση του Θεού Απόλλωνος. Και τον παρουσιάζουν τον Ήλιο, ως γέννημα κι απόγονο του Θεού.."

(Πλούταρχος)

Όταν ο Θεός Απόλλων επήγε στους Δελφούς, το εκεί πανάρχαιο Μαντείο της Θεάς Γαίας (Γής) φυλασσόταν από το φοβερό ερπετό Πύθωνα. Επιθυμώντας να κάνει δικό του το Μαντείο, ο Θεός Απόλλων εφόνευσε τον φοβερό δράκοντα και καθιέρωσε έκτοτε την μεγάλη εορτή των "Πυθίων" για να τιμήσει αυτό το γεγονός και να διαιωνίσει την θύμησή του. Ο Απόλλων, έλαβε επίσης έκτοτε το προσωνύμιο "Πύθιοs", σε ανάμνηση αυτού του ηρωικού του κατορθώματος και ήταν αυτό ακριβώς το επίθετο με το οποίο προσεφωνείτο από τους Έλληνες ως Θεός, Κύριος των Δελφών, του μέρους εκείνου δηλαδή που ήταν επίσης γνωστό ανάμεσά τους και ως "Πυθώ".

Οι Δελφοί, ευρίσκονται στους πρόποδες του ιερού, για τους Έλληνες, όρους Παρνασσός, το οποίο εθεωρείτο κατά την αρχαιότητα το πλέον αγαπημένο μέρος διαβιώσεως των εννέα θεοτήτων που είναι σε όλους μας γνωστές με το όνομα Μούσες. Μπορεί να σας πει ο οποιοσδήποτε έχει επισκεφθεί τον εκεί Ναό του Απόλλωνος, ότι η εμπειρία τού να στέκεται στις πλαγιές του Παρνασσού, κάτω από τις απόκρημνες πλαγιές, είναι κάτι που μπορεί πολύ εύκολα να προκαλέσει μία αίσθηση βαθυτάτης εκστάσεως. Η επιβλητικότης εκείνου του τοπίου, που μοιάζει ωσάν ν' ακροβατεί ανάμεσα στους από πάνω του βράχους που αντανακλούν το φώς του ηλίου, και της κοιλάδος από κάτω, η οποία είναι στρωμένη με ατελείωτες σειρές ελαιοδένδρων, σε συνδυασμό με την ιδιόμορφη επίδραση του Μεσογειακού ουρανού -ένα απέραντο γαλάζιο, διαποτισμένο με ολοδιάφανο φώς- πολύ δύσκολα μπορεί να αποτύχει στο να μάς μεταδώσει ένα αίσθημα ψυχικής ευεξίας και βαθυτάτης εμπνεύσεως. Και αυτό, συνέβαινε από πολύ - πολύ παλαιά.

Η ρήση της ημέρας

Η φτώχεια έχει πολλές αιτίες, αλλά η ρίζα της είναι η άγνοια.

Λύντον Τζόνσον, 1908-1973, Αμερικανός Πρόεδρος (1963-1968)

Ο Λίντον Μπέινς Τζόνσον ήταν Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ επί προεδρίας Τζον Κέννεντυ. Μετά τη δολοφονία του τελευταίου, στις 22 Νοεμβρίου 1963, ανέλαβε ως ο 36ος Πρόεδρος της χώρας.
Συχνά αναφέρεται στα αγγλικά με τα αρχικά του ονόματός του LBJ. Γεννήθηκε στο Τέξας στις 27 Αυγούστου 1908 και πέθανε στις 22 Ιανουαρίου 1973. Νίκησε στις εκλογές του Νοεμβρίου του 1964 τον υποψήφιο του Ρεπουμπλικανικού κόμματος Γκολντγουόκερ με μεγάλη διαφορά. Στις εκλογές του 1968 αποσύρθηκε και δεν έθεσε υποψηφιότητα.

Τετάρτη, 12 Μαΐου 2010

Δεν θα διεξαχθεί φέτος το ράλλυ Ακρόπολις

Δεν θα διεξαχθεί φέτος το Ράλλυ Ακρόπολις, σύμφωνα με ανακοίνωση της Οργανωτικής Επιτροπής, λόγω της οικονομικής κρίσης... Στην ανακοίνωση αναφέρεται: Παρά την καλή προετοιμασία του αγώνα από πλευράς διαδρομών και κανονισμών και στελέχωσης, η ΕΛΠΑ και η Οργανωτική Επιτροπή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, λαμβάνοντας υπόψη:
  • Την δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και τα γνωστά σε όλους κοινωνικά προβλήματα.
  • Την αδυναμία να βρεθούν σημαντικοί οικονομικοί υποστηρικτές για να συνδράμουν και να εξασφαλίσουντο υψηλό επίπεδο της οργάνωσης, αποφάσισαν την ματαίωση «9ου Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις» το οποίο είχε προγραμματιστεί για τις 11-13 Ιουνίου 2010.
Όπως τονίζει η ΕΛΠΑ στην ανακοίνωσή της:
«Είναι φυσικό οι διαμορφωμένες συνθήκες, τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε και Ελληνικό επίπεδο, να επιβάλουν την αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων της ΕΛΠΑ. Δηλώνουμε ωστόσο, ότι oι διοργανώσεις του «Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις 2011» και του «Ράλλυ Ακρόπολις του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος 2011» είναι ήδη εξασφαλισμένες, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις και αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων και στελεχών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου – FIA».
Η ΕΛΠΑ ευχαριστεί θερμά όλους που στάθηκαν στο πλευρό της Οργάνωσης, προσπαθώντας το καλύτερο για την άριστη διοργάνωση του Αγώνα.
Σε όλους αυτούς δίνουμε ραντεβού για το 2011, και την υπόσχεση ότι τα Διεθνή Ελληνικά Ράλλυ θα είναι -όπως πάντα, διοργανώσεις αντάξιες της ιστορίας μας.

Τα χρέη μας και η "εθνική μας" κατάθλιψη...

Δείτε ένα πολύ παραστατικό γράφημα για τα χρέη του ευρωπαϊκού νότου... Τι χρωστάει ποιος σε ποιον...
Το μέγεθος του κάθε κύκλου αναπαριστά το ύψος του χρέους, τα βέλη αναπαριστούν τη συσχέτιση "δούναι και λαβείν" μεταξύ των χωρών.

Εμάς, με το μπλε χρώμα, δε μας βλέπω πολύ... ζωηρούς! Η "εθνική μας κατάθλιψη" πάντως είναι προ των πυλών, καθώς κατά την άποψή μου βιώνουμε το 4ο στάδιο του "εθνικού μας" πένθους... Το βλέπω στα πρόσωπα όλων, το διαισθάνομαι... Τι εννοώ? Το 1969, η Ελβετίδα ψυχίατρος, Ελίζαμπεθ Κιούμπλερ-Ρος περιέγραψε στο βιβλίο της «On Death and Dying», τις πέντε φάσεις, από τις οποίες περνάει ο άνθρωπος για να αποδεχτεί τελικά τον θάνατο, την απώλεια σε όλες τις μορφές της. Τον θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου, την απώλεια της ελευθερίας, της εργασίας, του εισοδήματος. Κατά την Κιούμπλερ-Ρος τα πέντε στάδια είναι η άρνηση, ο θυμός, η διαπραγμάτευση, η κατάθλιψη και η αποδοχή. Τα 3 πρώτα στάδια είναι ανώφελο να θυμίσω πότε και πώς τα περάσαμε... Όσοι μένουν στο χωριό μας, έχουν δίχτυ ασφαλείας, τόσο στο τι εισπράττουν όσο και στο πώς θα το αντιμετωπίσουν (οι περισσότεροι τουλάχιστον). Οι υπόλοιποι Αραχωβίτες, που μένουν στα αστικά κέντρα και κυρίως στην Αθήνα, αφήστε το καλύτερα... Όμως η γνώμη μου είναι ότι στην περίπτωσή μας θα πρέπει ο κύκλος να συμπληρωθεί με ένα ακόμα στάδιο, αυτό της κάθαρσης...

Το γράφημα έχει δημοσιευτεί στους New York Times (πατήστε κλικ για μεγέθυνση).

Ελληνική ομάδα διάσωσης Βοιωτίας: βάση ετοιμότητας Αράχωβας

Του Γιώργου Κυπαρισσάκη

Ελληνική ομάδα διάσωσης Βοιωτίας
Μη κερδοσκοπικό - μη κυβερνητικό Σωματείο


Βάση ετοιμότητας Αράχωβας
Η Ε.Ο.Δ. είναι μη κυβερνητική οργάνωση Έρευνας και Διάσωσης, τα μέλη της οποίας συμμετείχαν σε επιχειρήσεις από το 1978 σε εθελοντική βάση. Η πρώτη ομάδα, οργανώθηκε σε μορφή σωματείου στη Θεσσαλονίκη το 1994. Η Ε.Ο.Δ. διαθέτει 25 σωματεία - παραρτήματα σε όλη την Ελλάδα.
Είναι πιστοποιημένη από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών με Αρ.Μητρώου έξι (6) καθώς επίσης και από το INSARAG των Ηνωμένων Εθνών. Βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία τόσο με το Υπουργείο Εξωτερικών [Υ.Δ.Α.Σ. (Υπηρεσία Διεθνούς Ανάπτυξης Συνεργασίας του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών.) με Αρ.Μητρώου 14], όσο και με την Ευρωπαϊκή Ένωση [ECHO (European Commission Humanitarian aid Office)]. Τον Μάρτιο του 2009, ο Γ. Γραμματέας της πολιτικής προστασίας βράβευσε την Ε.Ο.Δ. για το συνολικό της έργο, κατατάσσοντας την, πρώτη εθελοντική μη κυβερνητική οργάνωση στη χώρα μας.
Με ένα ανθρώπινο δυναμικό 1100+ εθελοντών σε όλη την Ελλάδα, συμμετέχει σε επιχειρήσεις Έρευνας και Διάσωσης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και μαζικών καταστροφών, οπουδήποτε λαμβάνουν χώρα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Το παράρτημα Ε.Ο.Δ. Βοιωτίας δημιουργήθηκε...

Η ρήση της ημέρας

Στο διαστημόπλοιο γη δεν υπάρχουν επιβάτες. Είμαστε όλοι πλήρωμα.

Marshall McLuhan, 1911-1980, Καναδός επικοινωνιολόγος

Ο Μάρσαλ Μακλούαν υπήρξε ένας ανατρεπτικός ακαδημαϊκός, φιλόσοφος, λογοτεχνικός κριτικός και θεωρητικός της επικοινωνίας. Το έργο του θεωρείται θεμελιώδες για την ανάλυση των Μέσων Επικοινωνίας. Είχε μεγάλο κύρος τη δεκαετία του '70. Έκανε guest εμφάνιση -παίζοντας τον εαυτό του- στην ταινία του Woody Allen "Νευρικός Εραστής".

Τρίτη, 11 Μαΐου 2010

Ενημέρωση από τον κ. Γεώργιο Δ. Ανδρέου, Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Αράχωβας

Του Γεώργιου Δ. Ανδρέου, Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Αράχωβας

Αγαπητέ Ντελάλη

Για ενημέρωση σου στέλνω για να τα αναρτήσεις:
- την πρόσκληση του Δημάρχου σε εκτέλεση της σχετικής ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού μας Συμβουλίου για την κοινή συνάντηση των Δημάρχων και των Συμβουλίων Αράχωβας - Διστόμου - Αντίκυρας.
- Την ανακοίνωση καταγγελία του Δήμου που θα δημοσιευθεί, μέρος ή ολόκληρη (είναι και το κόστος σοβαρό) στις εφημερίδες του προσεχούς Σαββάτου.

Με την ευκαιρία θέλω να παρατηρήσω στους επισκέπτες σου
, θα πάρει η μπόρα και τον φίλο μου το Στέργιο που συνήθως είναι παρών (σίγουρα κάποιο πρόβλημα θα είχε στην συγκεκριμένη περίπτωση) ειδικά για τα δημόσια ερωτήματα που απευθύνει, ως αντιγραφέας και άλλων, στον Δήμαρχο, ότι αν οι άλλοι και άλλοι πολλοί ήταν την Κυριακή 9/5 στην συγκέντρωση στην πλατεία και ιδιαίτερα στο εν συνεχεία Δημοτικό Συμβούλιο, που είχε προαναγγελθεί στο προηγούμενο, θα έπαιρναν απαντήσεις και από τον Δήμαρχο και από άλλους, που κινούνται και δεν περιορίζονται στο να ρωτούν και μάλιστα δημόσια – για να φαίνεται ότι ρωτούν και να φαίνονται παρόντες και αυτός που δεν απαντά δημόσια κακός.
Μπορούν επίσης να ρωτήσουν και τον Δήμαρχο και εμένα, και άλλους Δημοτικούς Συμβούλους, που ενεργούν σοβαρά, αθόρυβα και αποτελεσματικά με διάφορους τρόπους και να μάθουν όχι μόνο αυτά που λέγονται δημόσια, αλλά και αυτά που δεν πρέπει να λέγονται δημόσια, όσο διαρκεί η «διαβούλευση και η μάχη.
Επειδή μάλιστα μερικοί εμφανίζονται «βασιλικώτεροι του βασιλέως» στην άκριτη κριτική, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να μιλάνε για ακέφαλο χωριό και πιθανολογώ ότι όλοι αυτοί εξαντλούν την συμμετοχή τους στα κοινά και ιδιαίτερα στην συγκεκριμένη περίπτωση, γράφοντας ανώνυμα σχόλια και απευθύνοντας ερωτήματα, για τα ερωτήματα, φτάνω στο σημείο, βλέποντας και την πλατεία την Κυριακή, να πω πως το χωριό κεφάλι έχει, πόδια και ψυχή δεν έχει (εδώ θα συμφωνήσω με τον Στέργιο σε αυτά που γράφει για του Συβαρίτες).
Πόσο επίκαιρο μου φαίνεται, μετά από όλα αυτά, το άρθρο μου που δημοσίευσε ο ΑΧΟΣ στο Χριστουγεννιάτικο τεύχος του. Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολο να παρατάς τις δουλειές σου και τη βολή σου και να τρέχεις από εδώ και από εκεί, να ξοδεύεις αλόγιστα χρήματα και άπειρο χρόνο σε βάρος της δουλειάς, της οικογένειας και των φίλων σου και να απολογείσαι. Όμως όπως λέει και ο αραχωβίτικος λαός «βαριά η καλογερική».
Δεν υπερασπίζομαι το Δήμαρχο, αναφέρομαι στον εαυτό μου και του Δημοτικούς Συμβούλους που εκπροσωπώ – όλους ανεξαιρέτως - «καμαρώνοντας», όπως λένε μερικοί, από την θέση του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου. Ευτυχώς που για κάθε έναν κακόπιστο αντιστοιχούν καμιά 50αριά, που βλέπουν την ανιδιοτελή προσφορά και μας ενθαρρύνουν να μην τα βροντήξουμε παράταιρα και να περιμένουμε το τέλος της θητείας (το χρωστάμε άλλωστε σε όσους μας ψήφισαν, είτε γιατί τους βοηθήσαμε να βρουν δουλειά – το ακούσαμε και αυτό Στάθη – είτε λόγω εκτίμησης), οπότε θα δούμε αν θα βγουν μπροστά για να αναλάβουν άλλοι ικανότεροι και αποτελεσματικότεροι, που σίγουρα δεν θα είναι αυτοί που κάνουν ανώνυμη και κακόπιστη κριτική, γιατί αυτοί, όπως και οι κριτικοί των τεχνών, είναι ανίκανοι να δημιουργήσουν, λόγω υπερβολικής έκκρισης της χοληδόχου κύστεως.

Και κάτι τελευταίο. Νομίζω πως η έγγραφη καταγγελία που θα δημοσιευθεί περιέχει όλη την επιχειρηματολογία για την υπεράσπιση των θέσεών μας. Βρισιές, κορώνες και άλλα ανεύθυνα που γράφονται όχι μόνο δεν χρειάζονται αλλά και βλάπτουν. Ευχαριστώ για την φιλοξενία του θυμού μου, όχι για την κριτική – καλοδεχούμενη – αλλά για τις βρισιές και την κακοπιστία.

11.5.2010
Γιώργος Δ. Ανδρέου


---------------------------------------------------

Επιστολή σε Δήμο Διστόμου

ΔΗΜΟΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ
Αράχωβα, 10-5-2010
Αριθ. Πρωτ.: 1252
E mail: arachova@otenet.gr

ΠΡΟΣ:
1. Δήμαρχο Διστόμου
2. Πρόεδρο της Κοινότητας Αντίκυρας
3. Τον Πρόεδρο και τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Διστόμου
4. Τον Πρόεδρο και τα μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου Αντίκυρας
ΚΟΙΝ: Βουλευτές Βοιωτίας
κ. Α. Αγάτσα,
κ. Μ. Γιαννάκη
κ. Β. Τόγια,
κ. Β. Τσόνογλου,

Κύριε Δήμαρχε, κύριοι Πρόεδροι, κύριοι Δημοτικοί και Κοινοτικοί Σύμβουλοι.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αράχωβας στη συνεδρίασή του της 9/5/2010 αποφάσισε ομόφωνα...

Παραδοσιακά γεφύρια

Από Stef

Επειδή βγήκα έξω και όλοι με ρωτούσαν που είναι όλα αυτά τα παραδοσιακά γεφύρια που δεν τα προσέχουμε και δεν τα αξιοποιούμε, θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσοι από όλους εσάς ξέρετε αυτό το γεφύρι από το οποίο περνούσαν με άλογα και άμαξες από πάνω, το οποίο είναι ακριβώς έξω από την Αράχωβα και να μου πείτε πόσο το έχουμε αξιοποιήσει για να μπορούμε να το δείχνουμε πρώτα σε εμάς και μετά σε όλους τους άλλους?


Σπιναλόγκα: η αλήθεια για το νησί των λεπρών

Από Ιωάννα

Ένα θέμα που για πάρα πολλά χρόνια ήταν ταμπού για την ελληνική κοινωνία, την ασθένεια του Χάνσεν ή κοινώς λέπρα, έπιασαν οι "Πρωταγωνιστές" που προβλήθηκαν το βράδυ της Κυριακής. Πήγαν στην Σπιναλόγκα, το νησάκι στα νότια του νομού Λασιθίου όπου μέχρι το 1957 στέλνονταν προς απομόνωση οι λεπροί.

Εκεί ζούσε και ο κος Μανώλης Φουντουλάκης που περιέγραψε στον Σταύρο Θεοδωράκη πώς ήταν η ζωή των αρρώστων τότε. Έχοντας ήδη συγκεντρωσει τις μνήμες του σε ένα βιβλίο, ο συμπαθέστατος παππούς αφηγήθηκε με εξαιρετική ροή πώς κυλούσε η ζωή των αρρώστων και θυμήθηκε πως το 1957, όταν οι αρχές άρχισαν να μεταφέρουν τους ανθρώπους πίσω, πολλοί από αυτούς αρνούνταν να φύγουν φοβούμενοι την αντιμετώπιση που θα εισέπρατταν από τις οικογένειες και τους γείτονές τους! Θυμήθηκε ακόμα πως...

Ελληνικές αλήθειες από... ξένα στόματα

Ο Daniel Marc Cohn-Bendit είναι Γάλλο-Γερμανός πολιτικός, ευρωβουλευτής με το κόμμα των Πρασίνων. Ακούστε την άποψή του για το ελληνικό πρόβλημα...

1ο Αράχωβα classic

Του Στέργιου Παπαστάθη

Ντελάλη
Θα ήθελα και εγώ να σε συγχαρώ για την τόσο προσεγμένη δούλεια που κάνεις για τον τόπο μας.
Στις 23 Μαίου 2010 στην Αράχωβα θα γίνει το πρώτο 1ο "Arachova Classic". Για φέτος θα γίνει για μια ημέρα με σκοπό να πραγματοποιείται κάθε χρόνο αυτή την εποχή.
Θέλω να ευχαριστήσω το Δήμο Αράχωβας για την παραχώρηση της πλατείας του Ξενία και συγκεκριμένα πίσω απο τα ταξί, για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα, όπου θα μπορεί ο κόσμος που θα βρίσκεται εκείνη την ημέρα στην Αράχωβα να τα θαυμάσει.
Τα αυτοκίνητα θα φθάσουν στην Αράχωβα στις 13.000 και θα μείνουν για 2 ώρες στην πλατεία του Ξενία.

"Περιήγηση Arachova Classic"

Μάθατε τα νεα? To Lancia Club Hellas σε συνεργασία με τον Δήμο Κηφισιάς και Αράχωβας σας προσκαλεί την Κυριακή 23 Μαίου στην ανοιξιάτικη περιήγηση μας "Αραχωβα Classic". Με αφετηρία την Πλατεία που βρίσκεται στο τέρμα της οδού Ολυμπιονικών στην Πολιτεία (Κηφισιά), και εκκίνηση στις 10:30 θα υπάξουν ευχάριστες εκπλήξεις για τους συμμετέχοντες!
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι κάτοχοι Ιστορικών οχημάτων έως τις 31/12/1984, ανεξαρτήτως μάρκας κατασκευαστή (για τους κατόχους οχημάτων Lancia είναι απαραίτητο να διαθέτουν τα οχήματά τους κάρτα FIVA). Λήξη συμμετοχών Πέμπτη 20 Μαίου. Ραντεβού λοιπόν, ολοι στις 23 Μαίου στο "Αράχωβα Classic".
Κατεβάστε και συμπληρώστε την αίτηση συμμετοχής και αποστείλετέ την με email στο info@lanciaclubhellas.gr ή με φαξ στην Γραμματεία στο 211-0120047 εντός της 20ης Μαίου.

Η ρήση της ημέρας

Οι άνθρωποι που δαγκώνουν το χέρι που τους ταΐζει, συνήθως γλείφουν τη μπότα που τους κλωτσάει.

Eric Hoffer, 1902-1983, Αμερικανός συγγραφέας & φιλόσοφος

Ο Eric Hoffer ήταν Αμερικανός συγγραφέας και φιλόσοφος. Έγραψε δέκα βιβλία και τιμήθηκε με το Προεδρικό Μετάλλιο της Ελευθερίας τον Φεβρουάριο του 1983 από τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρίγκαν. Ο Hoffer θεωρεί το βιβλίο του "δοκιμασία της αλλαγής" ως το καλύτερο έργο του.

Δευτέρα, 10 Μαΐου 2010

Ελεύθεροι και φτωχοί ή φτωχοί και δούλοι;

Του Στέργιου Μπακολουκά

Άκουσα το Σάββατο το πρωί 8/5/2010 την κ. Λούκα Κατσέλη Υπ. Οικονομίας της χώρας, στο τηλεοπτικό κανάλι MEGA, να χρησιμοποιεί οικονομικά επιχειρήματα για να αιτιολογήσει τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας, τόσο λαθεμένα, άκυρα, στρεβλά και ανυπόστατα, και με τρόπο καφενειακού επιπέδου, που ακόμα και ένας πρωτοετής φοιτητής οικονομικής σχολής θα τα αντέκρουε εύκολα και με επιτυχία. Τελικά σκέφτηκα ότι ή είναι παντελώς... άσχετη η... Υπουργός, ή... μας δουλεύει.
Αντιλαμβάνομαι, πλέον ότι αυτοί οι άνθρωποι (Πολιτικοί) και εννοώ όλοι τους ανεξαιρέτως, ότι και αν συμβαίνει δεν έχουν καμιά διάθεση, ίσως στερούνται και της ικανότητος, να αντιληφτούν την πραγματικότητα.
  • Δεν μπορούν δηλαδή να καταλάβουν ότι ξεπεράσαμε πλέον την διαχωριστική γραμμή και η οικονομική καταστροφική πορεία της χώρα είναι χωρίς επιστροφή.
  • Δεν μπορούν να καταλάβουν ότι τα δεινά που έρχονται είναι τόσο μεγάλα που πρώτοι αυτοί θα πληρώσουν τα λάθη τους.
  • Δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι ο καιρός που δεν θα μπορούν να ξεμυτίσουν από τα σπίτια τους ή τη Βουλή είναι πολύ κοντά.
  • Δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορούν πλέον να «λεσφερίζουν» τα χρήματα και τον ιδρώτα του Ελληνικού λαού με την άνεση που το έκαναν παλαιά.
  • Δεν είναι σε θέση να κατανοήσουν ότι το πρόβλημα που λέγεται Εξωτερικό χρέος έχει ξεφύγει πλέον από κάθε έλεγχο και τα επόμενα χρόνια θα αυξάνετε, ανεξάρτητα από τα μέτρα περιστολής των δημοσιονομικών δαπανών που θα ληφθούν.
  • Έχουν άγνοια κινδύνου για το «τέρας της οικονομικής αποκάλυψης» που μας έχει είδη χτυπήσει την πόρτα.
  • Αδυνατούν να αφήσουν τους θώκους που εναποθέτουν την ανεπάρκειάς τους και να αφουγκραστούν το βογκητό του Ελληνικού λαού που σε λίγο θα γίνει ουρλιαχτό και θα τους διαμελίσει.
  • Δεν έχουν την παραμικρή διαίσθηση και γνώση να προβλέψουν αυτό που έρχεται. Το αναπόφευκτο δηλαδή λιντσάρισμά τους από το μαινόμενο πλήθος που, όταν σε λίγο δεν θα έχουν να τους πληρώσουν μισθούς και συντάξεις, θα ξεχυθεί στους δρόμους και θα αποκτήσει τα ένστικτα και την συμπεριφορά του Όχλου.

Ο Παρνασσός παρέμεινε στην Α' κατηγορία

Τα πανηγύρια καλά κρατούν στην Αράχωβα. Ο Παρνασσός στην διαδικασία των play out με γκολ του Θανάση Μαρτιναίου κέρδισε 1-0 και τον Ορχομενό και πανάξια ανανέωσε από τώρα την παραμονή του στην α’ κατηγορία ανεξάρτητα των αποτελεσμάτων που θα έρθουν στους υπόλοιπους αγώνες που απομένουν.
Η ομάδα του Νίκου Γεωργακόπουλου έδειξε χαρακτήρα στα μπαράζ πετυχαίνοντας μέχρι στιγμής το απόλυτο αφού έχει τρεις συνεχόμενες νίκες (Πήγασο 4-0, Δαύλεια 2-1, Ορχομενό 1-0) και σε συνδυασμό με τη νίκη στα… χαρτιά επί του Παμβαγιακού έφθασε τους 12 βαθμούς που φυσικά του δίνουν το πρώτο εισιτήριο παραμονής.
Πριν αναφερθούμε στο αγωνιστικό κομμάτι πρέπει να επισημάνουμε κάτι που θα πρέπει να προβληματίσει τους υπεύθυνους για τη νέα σεζόν. Βλέποντας την αγωνιστική παρουσία τόσο του Παρνασσού όσο και του Ορχομενού πρεπει να τονίσουμε ότι...

Ζόρικος, κρεμανταλάς ο καιρός που κουβαλάς...


Ζόρικος κρεμανταλάς ο καιρός που κουβαλάς,
η ζωή σου μια νταλίκα με μπαγάζια και με ΙΚΑ.
Τώρα απόχτησες καβούκι και αμάξι σπορ μοντέλο
τώρα σκάλωσες στο λούκι κι είσ' αλλιώτικο καπέλο.

Η ζωή σου ντούμπλε-φας, μέσα κι έξω τη φοράς,
η καρδούλα σου γκαζιέρα δίχως γκάζι και αγέρα.
Μες στο κόλπο είσαι χωμένος και γλυτώνεις παρά τρίχα,
τώρα είσαι βολεμένος και σου κόψανε το βήχα.

Κι αν θυμάσαι τα παλιά, ψέματα και μπλα μπλα μπλα,
η μαγκιά σου ναφθαλίνη με κασμίρι και λουστρίνι.
Τώρα κάνεις μαύρη πλάκα κι όλο τρως απ' την κουτάλα,
τώρα μάγγωσε η φάκα και σε κλείσανε στη γυάλα.


Σωτηρία Μπέλου, από το δίσκο "Φράγμα" (1981)
Μουσική / Στίχοι: Δ. Μούτσης / Κ. Τριπολίτης

Το δίκαιο και αυτονόητο

Του Στάθη Ρέββα

Αγαπητέ Ντελάλη,
Αφού σου δώσω τα θερμά συγχαρητήρια μου για τον σχεδιασμό του δημοσίου και σύγχρονου αυτού βήματος καθώς και τον θαυμασμό μου για την καθημερινή υποστήριξή του, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου αλλά και με τους αναγνώστες του ιστό-τοπου αυτού, δυο σκέψεις για το επίμαχο και επίκαιρο θέμα που αφορά στην αλλαγή που θα προκύψει από την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης» στο όνομα την σύνθεση και την έδρα του νέου δήμου όποτε και αν αυτό συμβεί.

Με βάση λοιπόν την διεκδίκηση ονόματος και έδρας από τους διαφόρους «εταίρους» μας, πιστεύω λοιπόν πως το σύνθημά μας όχι μόνο ημών των Αραχωβιτών αλλά και όλων των συναποτελλούντων το οποιοδήποτε νέο σχήμα, θα πρέπει να είναι το ΔΙΚΑΙΟ και το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ! Δηλαδή, ως όνομα και έδρα να δοθεί αυτό που θα περίμενε κάθε ελεύθερα συλλογιζόμενος και σύγχρονος άνθρωπος να ακούσει τις επόμενες μέρες περιμένοντας την επίσημη πλέον απόφαση του Υπουργείου εσωτερικών.
Δήμος Αράχωβας λοιπόν; ή Δήμος Διστόμου με έδρα... το Δίστομο; την μαρτυρική αυτή πόλη της Ελλάδος και του νομού μας.
Δεν θα κάνω τον κόπο να βάλω στην ζυγαριά από την μία την Αράχωβα και από την άλλη το Δίστομο ή την Αντίκυρα ή το Στείρι ή, ή, ή.
Όλοι και όλα έχουν το ειδικόν τους βάρος. Νομίζω όμως ότι η κοινή συνείδηση, χρόνια τώρα, τα έχει κατατάξει και έτσι τα βλέπει και έτσι πορεύεται!

Και εξηγούμαι...
Όταν κάποιος ξένος ρωτήσει να μάθει την καταγωγή μας; η απάντηση μας είναι «από την Αράχωβα»! Τότε, και σχεδόν πάντα, ακολουθεί η δεύτερη ερώτηση, «ΑΠΟ ΜΕΣΑ;»......;;;
Φυσικά οι Αραχωβίτες θα απαντήσουν...

Πόσο πωλείται η... κλεμμένη ιστορία μας;

Από Stef

Γκρέμισμα παραδοσιακών γεφυρών

Ήθελα να αναφερθώ για αυτό το θέμα σε όλους τους Αραχωβίτες.
Πιστεύω ότι είμαστε υπεύθυνοι όλοι μας γιατί κάποιο ποσοστό Αραχωβιτών και ξένων χτίζουν τα σπίτια τους με αγκωνάρια και πέτρες από τα παλιά παραδοσιακά γεφύρια που πάνε και τα βγάζουν κρυφά γιατί είναι αυτονόητο ότι απαγορεύεται, με αποτέλεσμα τώρα να πηγαίνουν και οι εργάτες (αλλοδαποί) να τα παίρνουν και να μας τα πουλάνε.
Αν θέλεις να φτιάξεις πέτρινο σπίτι κύριε να πληρώσεις.
Αντί να τα διατηρήσουμε και να τα αξιοποιήσουμε κατάλληλα εμείς τα καταστρέφουμε!!!


Η ρήση της ημέρας

Eς αύριον τα σπουδαία.

Φράση του Αρχία, άρχοντα των Θηβών, ενδεικτικό της αναβλητικότητάς που του στοίχισε, το ίδιο βράδυ, τη ζωή του. Από τον "Πελοπίδα".

Κυριακή, 9 Μαΐου 2010

Οικονομική κρίση ή... τραπεζική χούντα;

Του Παναγιώτη

Μόνο αν ακούσετε αυτό το ηχητικό ντοκουμέντο θα καταλάβετε τι γίνεται με πειραματόζωο την Ελλάδα. Δεν το λέει κάποιος τυχαίος...

Γιορτή της μητέρας

Δεύτερη Κυριακή του Μάη σημαίνει μέρα εορτασμού της μητρότητας και ευχαριστιών προς τη μητέρα.
Η Αρχαία Ελλάδα είναι η πρωταρχική πηγή αναφοράς στην "γιορτή της μητέρας". Συγκεκριμένα ήταν η γιορτή της άνοιξης όπου λατρευόταν η Γαία, η μητέρα Γη, μητέρα όλων των θεών και των ανθρώπων. Αργότερα την αντικατέστησε η κόρη της η Ρέα η σύζυγος του Κρόνου, μητέρα του Δία και θεά της γονιμότητας.
Στη σύγχρονη εποχή, την ιδέα για την καθιέρωση της συγκεκριμένης μέρας ως τιμητικής για όλες τις μητέρες είχε η Αμερικανίδα Άννα Μαρία Ριβς Τζάρβις.
Έτσι στις 9 Μαΐο του 1914, οι αγώνες της έπιασαν τόπο και ο Αμερικανός πρόεδρος Γούντροου Ουίλσον υπέγραψε προκήρυξη, σύμφωνα με την οποία η Ημέρα της Μητέρας καθιερωνόταν ως εθνική εορτή τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου.
Από τότε πολλές χώρες γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου, επομένως μην την ξεχάσετε!

Από το sigmalive.com
Top