αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα

Σάββατο, 12 Ιουνίου 2010

Προβλήματα ξήρανσης ελάτης και στην ορεινή Κορινθία

Από τον Παναγιώτη

SOS εκπέμπει εδώ και πολλούς μήνες ένα από τα πιο ωραία ελατοδάση της Ελλάδας, αυτό της ορεινής Κορινθίας (περιοχές Σαραντάπηχο-Καρυά-Φενεός-Καστανιά).
Από το χειμώνα, υπήρχαν πολλά κουκούλια στα έλατα...
Εκατοντάδες έλατα έχουν ξεραθεί.
Μεγάλο ποσοστό των αναδασώσεων που έγιναν για να καλυφθεί μέρος της πελώριας καταστροφής των 60.000 στρεμμάτων ελάτων που κάηκαν στην πυρκαγιά του 1982 στο Σαραντάπηχο έχει ήδη ακυρωθεί, την ώρα μάλιστα που τα έλατα (τόσα χρόνια μετά) είχαν αρχίσει να έχουν ένα αξιοπρεπές ύψος.
Κανείς δεν ενδιαφέρεται. Κανένας αρμόδιος δεν περνάει από αυτές τις περιοχές; Τα εκατοντάδες ξερά έλατα τώρα που έρχονται οι μεγάλες ζέστες του καλοκαιριού είναι πολύ επικίνδυνα να αρπάξουν φωτιά και να χαθεί και το υπόλοιπο δάσος ελάτης.

Η φύση είναι ο μοναδικός θησαυρός που μας έχει απομείνει σε αυτή τη χώρα και παρόλο που μας ειδοποιεί που φεύγει, εμείς σφυρίζουμε αδιάφορα.

Επίκειται σεισμός λένε Ρώσοι επιστήμονες. Η απάντηση Χουλιάρα

Η απάντηση του Χουλιάρα στους Ρώσους σεισμολόγους.

Ποια είναι η γνώμη σας για το θέμα που έχει ανακύψει με τις δημοσιεύσεις των Ρώσων επιστημόνων για επικείμενο μεγάλο σεισμό στην Ελλάδα τις επόμενες ημέρες;

Η εκτίμηση της Εθνικής Διαστημικής Υπηρεσίας της Ρωσίας αφορά σε σεισμό μεγέθους 6,9 βαθμούς της κλίμακας Ρίχτερ, που ενδέχεται να εκδηλωθεί έως τις 15 Ιουνίου στην περιοχή μεταξύ της Κρήτης και της Σικελίας.
(http://www.ntsomz.ru/files/280510%20greece.pdf)

Η εκτίμηση αυτή βασίζεται:
  1. στην πρόσφατη «περίεργη» συμπεριφορά των βατραχιών στην περιοχή της Θεσσαλονίκης των λιμνών Βόλβης - Λαγκαδά
  2. σε ανωμαλία του ηλεκτρικού πεδίου στην περιοχή του.. Πύργου Ηλείας
  3. σε ανωμαλία του πεδίου βαρύτητας, προερχόμενη από τον σταθμό του Πανεπιστημίου της Τούλας στην Κεντρική Ρωσία
  4. σε σύννεφα που συσχετίζουν με σεισμοτεκτονικές διεργασίες
Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι τα ενόργανα στοιχεία και οι ενδείξεις που παρουσιάζουν οι Ρώσοι συνάδελφοι δεν επαρκούν, για να δικαιολογήσουν την πρόγνωσή τους, για τους εξής λόγους :
  1. Πρώτον, διότι η συμπεριφορά των βατράχων στην περιοχή της Βόλβης-Λαγκαδά έχει πιστοποιηθεί ως συνηθισμένη και εποχιακή από τους ειδικούς που παρακολουθούν αυτό το φαινόμενο κάθε χρόνο.
  2. Δεύτερον, η συμπεριφορά αυτή στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης δεν δικαιολογείται να προέρχεται από σεισμό που εκτιμάται σε τόσο μεγάλη απόσταση (μεταξύ Κρήτης και Σικελίας).
  3. Τρίτον, δεν υπάρχει παρόμοια ανωμαλία στο ηλεκτρικό πεδίο στους σταθμούς του ΒΑΝ στον Πύργο και στην Πάτρα.
  4. Τέταρτον, η ανωμαλία στο πεδίο βαρύτητας στην Κεντρική Ρωσία είναι δύσκολο να συσχετιστεί με επερχόμενη δραστηριότητα μεταξύ Κρήτης και Σικελίας λόγω της μεγάλης απόστασης.
Ο Γεράσιμος Χουλιάρας είναι Κύριος Ερευνητής Σεισμολογίας του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.

Από το trelokouneli

Παγκόσμια ημέρα κατά της παιδικής εργασίας

Η Unicef και οι συνεργάτες της ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κάνουν το παγκόσμιο κύπελλο μια νίκη για τα παιδιά!

Η UNICEF καλωσορίζει την έναρξη του Παγκόσμιου Κυπέλλου 2010 της FIFA και με μια σειρά από συνεργασίες και προγράμματα γύρω από το μεγάλο αυτό αθλητικό γεγονός, αξιοποιεί τη δύναμη του αθλητισμού για να προωθήσει τα δικαιώματα των παιδιών.
Ένα πρόγραμμα που λέγεται «Το Παγκόσμιο Κύπελλο στο Χωριό μου» γίνεται πιλοτικά σε δύο Αφρικανικές χώρες από τη UNICEF, το Ίδρυμα Παιδικού Ραδιοφώνου και άλλους εταίρους. Προσφέρει σε νέους που σε άλλη περίπτωση δεν θα είχαν καμία ελπίδα να δουν τους αγώνες, τη δυνατότητα να τους παρακολουθήσουν σε μεγάλες υπαίθριες οθόνες. Οι ειδικές αυτές οθόνες θα τοποθετηθούν στην περιφέρεια Rubavu στη Ρουάντα και στην πόλη Mongu και τον Καταυλισμό Προσφύγων Mayukwayukwa της Οργάνωσης των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες στη Ζάμπια, μέρη στα οποία δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα ή τηλεοπτική σύνδεση. Εκτός από το ποδόσφαιρο, οι οθόνες θα μεταδίδουν και σημαντικές πληροφορίες για την παιδική υγεία και τα δικαιώματα των παιδιών.
Στη Νότιο Αφρική, τη χώρα που φιλοξενεί τους αγώνες, όπου 12 εκατομμύρια παιδιά ζουν στη φτώχεια, δίδεται ιδιαίτερη προσοχή στα ασυνόδευτα ανήλικα παιδιά και έχει ξεκινήσει μια μεγάλη ενημερωτική εκστρατεία με τίτλο «Κόκκινη Κάρτα στην Παιδική Εκμετάλλευση», που στέλνει το μήνυμα πως η παιδική κακομεταχείριση και εκμετάλλευση δεν έχουν θέση στη χώρα. Στοχεύοντας στα παιδιά, τους γονείς και τους τουρίστες, η εκστρατεία χρησιμοποιεί ψηφιακά, ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα για να προειδοποιήσει για τους κινδύνους της παιδικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης, τον παιδικό σεξουαλικό τουρισμό και το trafficking.
Με βασικό σύμμαχο για να περάσουν τα μηνύματα αυτά, ιδιαίτερα στους ξένους επισκέπτες, την οργάνωση Υγιούς Εμπορίου & Τουρισμού της Νοτίου Αφρικής (FTTSA) 30 μεγάλες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό υπέγραψαν τον Διεθνή Κώδικα κατά της Εμπορικής Σεξουαλικής Εκμετάλλευσης των Παιδιών. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται μεγάλα ξενοδοχεία, γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και τουριστικά γραφεία που θα μεταδίδουν μέσα και από τα δικά τους δίκτυα, μηνύματα για την ασφάλεια των παιδιών και τα δικαιώματά τους.
Με τις εκστρατείες αυτές θα προσεγγισθούν εκατομμύρια άνθρωποι στη Νότιο Αφρική αλλά και τις γειτονικές χώρες. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν και υποστηρίζονται από τη UNICEF «Χώροι Φιλικοί προς τα Παιδιά» σε συνεργασία με τις πόλεις που θα φιλοξενήσουν τα παιχνίδια σε Σαντόν, Σοβέτο, Νελσπρουίτ και Πορτ Ελίζαμπεθ, στους ειδικούς χώρους Φιλάθλων της FIFA, όπου χιλιάδες κόσμου θα μπορούν να παρακολουθούν τους αγώνες σε μεγάλες τηλεοπτικές οθόνες. Τα παιδιά θα μπορούν να παίζουν με ασφάλεια στους χώρους αυτούς υπό την επίβλεψη εκπαιδευμένων εθελοντών, να δουν τους αγώνες και να έχουν ειδική βοήθεια αν παραστεί ανάγκη. Καθώς υπάρχει υψηλή εξάπλωση του AIDS στη Νότιο Αφρική, η UNICEF συμβάλει επίσης στις προσπάθειες πρόληψης εκπαιδεύοντας τους νέους και τις οικογένειες για τους κινδύνους που διατρέχουν, μέσα από την εκστρατεία «Αδελφοί για Πάντα». Η εκστρατεία αυτή επιστρατεύει μερικούς από τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές του κόσμου όπως ο Lionel Messi, ο Ryan Giggs, ο Thierry Henry και ο Patrice Evra, προβάλλοντας μηνύματα σε μεγάλες διαφημιστικές πινακίδες σε όλη τη χώρα για την σωστή ανδρική συμπεριφορά, τον τεστ για τον του AIDS, την κατανάλωση αλκοόλ και το ασφαλές σεξ.
Το Παγκόσμιο Κύπελλο προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία να στρέψουμε την προσοχή του κοινού στα προβλήματα και τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά, όχι μόνο στη Νότιο Αφρική αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο και να εντείνουμε τις προσπάθειες για την προστασία τους.

Από το unicef.gr

Παρασκευή, 11 Ιουνίου 2010

Αρχίζει το ματς...

Το 19ο Παγκόσμιο Κύπελλο από σήμερα και για ένα μήνα θα γεμίζει τα μεσημέρια, τα απογεύματα, τα βράδια μας και τα όνειρά μας για μία καλή πορεία της Εθνικής.
Η πρεμιέρα του πρώτου Μουντιάλ που φιλοξενείται στην αφρικανική ήπειρο περιλαμβάνει δύο πολύ ενδιαφέρουσες αναμετρήσεις: αυτή της οικοδέσποινας Νοτίου Αφρικής με το Μεξικό και της Ουρουγουάης με τη Γαλλία.
Το πρόγευμα αποτελεί η τελετή έναρξης, που θα αρχίσει στις 15:00 και θα διαρκέσει περίπου 40 λεπτά.

Να ευχηθούμε όλοι καλή επιτυχία στην Εθνική μας Ομάδα!!

Το πρόγραμμα αγώνων της Εθνικής μας ομάδας είναι:
  • 12/06 14:30 Νότια Κορέα - Ελλάδα
  • 17/06 17:00 Ελλάδα - Νιγηρία
  • 22/06 21:30 Ελλάδα - Αργεντινή
Στην πλαϊνή μπάρα, έχει τοποθετηθεί η ενότητα Ενημέρωση: Παγκόσμιο Κύπελλο 2010, από όπου μπορείτε να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία νέα της Εθνικής μας Ομάδας.

Η ρήση της ημέρας

Όταν κάθεσαι με ένα ωραίο κορίτσι για δυο ώρες, σου φαίνεται σαν δυο λεπτά. Αν καθίσεις σε μια αναμμένη σόμπα για δυο λεπτά, σου φαίνεται σαν δυο ώρες. Αυτό είναι η σχετικότητα.

Albert Einstein, 1879-1955,
Γερμανοεβραίος φυσικός

Γερμανο-ελβετο-αμερικανοεβραίος θεωρητικός φυσικός που άνοιξε νέους δρόμους για την αντίληψη του κόσμου με την διατύπωση της Ειδικής και της Γενικής Θεωρίας της Σχετικότητας (1905). Τιμήθηκε με το Νόμπελ το 1921 για την ανακάλυψη του φωτοηλεκτρικού φαινομένου. Σίγουρα ο μεγαλύτερος επιστήμονας του περασμένου αιώνα και ένας από τους μεγαλύτερους διανοητές όλων των εποχών. Το περιοδικό ΤΙΜΕ τον ανακήρυξε "άνθρωπο" του εικοστού αιώνα.

Ανακοίνωση της Τ.Ο. ΠΑΣΟΚ Αράχωβας

Παρακαλούνται τα μέλη και οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι Δήμαρχοι στο νέο διευρυμένο Δήμο να δηλώσουν την υποψηφιότητά τους μέχρι την Κυριακή 13 Ιουνίου στον Γραμματέα της Τ.Ο ή στα μέλη της συντονιστικής.

Τηλέφωνο επικοινωνίας Γραμματέα: 6977430854.

Πέμπτη, 10 Ιουνίου 2010

Η άμυνα ενός Πολίτη είναι η δημοσιότητα

Του Στέργιου Μπακολουκά

κ. Δήμαρχε:

Με την επιστολή διαμαρτυρίας που στείλατε στο Ντελάλη την 7/6/2010, εξογκώσατε το περιεχόμενο ενός χρονογραφήματος, αποδίδοντάς του σκοπιμότητες, στρεφόμενες στο πρόσωπό σας, που εγώ ως συγγραφέας του, δεν είχα την πρόθεση να σας αποδώσω. Μέχρι σήμερα περίμενα να απαντήσετε για να μου επισημάνετε τα λάθη και τις κακές προθέσεις που λέτε ότι είχα, γράφοντας αυτό το κείμενο, με σκοπό αν σας αδίκησα να... επανορθώσω. Μάταιος κόπος.

Στην επιστολή σας, επιτίθεστε σε ένα πολίτη με απαράδεκτους χαρακτηρισμούς, αφήνετε υπονοούμενα για υπόγειες διαδρομές αυτού του πολίτη και με τελικό κρεσέντο απαιτείτε, από ένα δημόσιο μέσο να λογοκρίνει το κείμενο ενός ανθρώπου, που βάζει την υπογραφή του φαρδιά πλατιά κάτω από αυτό.

Καταργείτε τα άρθρα του Συντάγματος που μιλούν για ελευθερία στην έκφραση, για ισότητα και ισονομία, για να αναγνωρίσετε και αποδώσετε στον εαυτό σας το δικαίωμα του απόλυτου κριτή.

Αναγάγετε τον εαυτό σας στο μοναδικό κατέχοντα την αλήθεια την οποία ουσιαστικά κρύβετε κάτω από κάποια ομιχλώδη θα.

Δεν διστάζετε να απαιτείτε απόδοση δικαιοσύνης, από ένα άγνωστο σε εμένα και εσένα blogger, αυθαίρετα, καταχρηστικά και με τρόπο που δεν συνάδει με τα υποτιθέμενα δημοκρατικά αισθήματα που ως αιρετός άρχοντας πρέπει να σας διακρίνουν.

Ας πάρουμε όμως με τη σειρά τα γεγονότα και τις λέξεις, που ευτυχώς είναι καταγεγραμμένες, για να δούμε όλα αυτά τα σκοτεινά σημεία του κειμένου σας.

1) Στο συμβούλιο της 17/2/2010 σε ένα δημοκρατικό λόγο (μάλλον δεν πιστεύατε, αυτά που λέγατε αλλά τα λέγατε για το θεαθήναι) για τα blogs, είχατε πει ότι δεν σας ενοχλεί η οποιαδήποτε ανώνυμη ή επώνυμη κριτική που γίνεται για σας, στα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, γιατί όπως παραδεχτήκατε οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να εκφράζονται όπως θέλουν, ακόμα και «υβριστικά» σε βάρος των δημοσίων προσώπων, επώνυμα ή ανώνυμα.

Είχατε πει επίσης ότι τα δημόσια πρόσωπα είναι εκείνα που πρέπει να απολογούνται και να αποδεικνύουν ότι είναι καθαροί και κρυστάλλινοι και όχι οι Πολίτες.

Σήμερα όμως εσείς ο...

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

Ψηφοφορία για τον επικεφαλής του κοινού ψηφοδελτίου των επόμενων δημοτικών εκλογών (εάν και εφόσον αποφασιστεί)

Αγαπητοί Φίλοι

Μετά τα παράπονα των περισσοτέρων η ψηφοφορία λήγει εδώ.
Όλα τα σχόλια της ανάρτησης διαγράφονται.

Δυστυχώς, δεν είμαστε έτοιμοι να διαχειριστούμε τη δυνατότητα αυτή που μας δίνει το internet.

Για την ιστορία μέχρι τώρα, ισοψηφούσε στην πρώτη θέση ο Γιανέλλος με τον "Κανένα" με 12 ψήφους έκαστος (σε σύνολο 58 ψήφων).

Φιλικά
Ντελάλης

Η ρήση της ημέρας

Δειλία που αναδεικνύει ένα ανώτερο θάρρος: Όταν είπανε στους Χιώτες στρατιώτες «Πυρ», για να πυροβολήσουν τον εχθρό, αυτοί απάντησαν: «Ίντα πυρ και ξεπύρ, εν θωρείτε ότι είναι μπρος αθρώποι;»

Γιάννης Τσαρούχης, 1910-1989 , Ζωγράφος

Ο Γιάννης Τσαρούχης, του Αθανασίου, ήταν ζωγράφος και σκηνοθέτης. Τα πρώτα του έργα τα εξέθεσε το 1929 στο "Άσυλο Τέχνης". Η επιτυχία που σημείωσε τον οδήγησε στη συνέχεια να φοιτήσει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με καθηγητές τους Ιακωβίδη, Βικάτο και Παρθένη. Παράλληλα μαθήτευσε κοντά στον Κόντογλου, ο οποίος τον μύησε στη βυζαντινή αγιογραφία, ενώ μελέτησε την λαϊκή αρχιτεκτονική και ενδυμασία.
Μαζί με τους Πικιώνη, Κόντογλου και Αγγ. Χατζημιχάλη πρωτοστάτησε στο αίτημα της εποχής για την ελληνικότητα της τέχνης.Την περίοδο 1935-1936, αφού πρώτα επισκέφτηκε τη Κωνσταντινούπολη, ταξίδεψε στο Παρίσι και στην Ιταλία. Επισκεπτόμενος τα διάφορα μουσεία ήρθε σε επαφή με δημιουργίες της Αναγέννησης και του Ιμπρεσιονισμού καθώς και με τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής του. Ανακάλυψε το έργο του Θεόφιλου και γνώρισε καλλιτέχνες όπως ο Ματίς και ο Τζακομέτι.

Αντί ρήσης της ημέρας

Tο χτύπημα κι ο θάνατος


Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
Αφήγηση: Μάνος Κατράκης

Επέτειος σφαγής Διστόμου

Εκεί που σφαγιάσθηκε και ο Ανθρώπινος Πολιτισμός

Του Γιάννη Αν. ΛΟΥΚΑ

Ποιο είναι το όριο της ανθρώπινης κτηνωδίας; Ποιο είναι το απώτατο σημείο της ανθρώπινης θηριωδίας; Υπάρχει ένα ναδίρ στη φρίκη; Τι κάνει έναν άνθρωπο να ξεχωρίζει από τα σαρκοβόρα θηρία της ζούγκλας; Πότε ο ενστικτώδης και ζωώδης πρωτογονισμός μπορεί να παραμερίσει κάθε ανθρώπινη αξία; Πόση αγριότητα μπορεί να κρύβει μια ανθρώπινη ψυχή; Πόσο λυσσασμένο όργιο εγκληματικής ακολασίας μπορεί να επινοήσει το ανθρώπινο μυαλό; Τι σημαίνει Πολιτισμός; Ανθρωπιά; Χριστιανισμός; Ποιος δικαιούται τελικά να ονομάζεται άνθρωπος; Αρκεί και μόνο οι γεννήτορές του να ανήκουν στο ανθρώπινο είδος;

Κυρίες και Κύριοι,

Στα ερωτήματα αυτά δεν έχω δώσει ακόμη απάντηση (και πολύ φοβάμαι όχι μόνο εγώ αλλά και όλη η ανθρωπότητα), παρότι συμμετέχω ανελλιπώς εδώ και 21 χρόνια στις εκδηλώσεις της επετείου της Σφαγής του Διστόμου. Ξεκίνησε σαν μια επαγγελματική υποχρέωση και έχει καθ-ιερωθεί (με την πραγματική έννοια του ιερού) ως ένα χρέος, μια εσωτερική ανάγκη, μία εξιλέωση, μία ευκαιρία. Τι είδους ευκαιρία; Για μια αντιπολεμική εσωτερική εκκωφαντική κραυγή την ώρα που τρία μαχητικά αεροσκάφη της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας με άψογο σχηματισμό τιμούν τους άμαχους και άοπλους νεκρούς. Ευκαιρία για τη συνειδητοποίηση του μεγάλου αγαθού της ειρήνης όχι μόνο εξωτερικής αλλά και της ενδότερης που άλλωστε ήταν και η προτροπή του Χριστού μετά την Ανάστασή Του: "Ειρήνη υμίν". Ευκαιρία για ανάμνηση μιας από τις χειρότερες τραγωδίες της σύγχρονης παγκόσμιας ιστορίας. Αλλά και ευκαιρία για ένα "Θεός σχωρέστους" για τα αθώα και ανυπεράσπιστα θύματα ενός ολοκαυτώματος, που έζησαν τραγικές τελευταίες στιγμές γεμάτες τρόμο, ταπεινώσεις, εξευτελισμούς, βασανιστήρια, αγωνία για την τύχη των δικών τους ανθρώπων και κυρίως ένα πελώριο «ΓΙΑΤΙ»!

Αυτό το ΓΙΑΤΙ το περιγράφει ιδανικά ο ΚΑΙ συμπατριώτης μας ποιητής Ανδρέας Τσούρας: «Γιατί μας σκότωσαν; Ενώ εμείς μόλις είχαμε θερίσει την ειρήνη στα χωράφια του Διστόμου;» Ξέρετε, σωστά υποστηρίζουμε ότι ο συμβολισμός της Σφαγής του Διστόμου ανήκει σε όλη την Ελλάδα και σε όλη την Οικουμένη, ο πόνος όμως για τα αδικοχαμένα πρόσωπα ανήκει στους ίδιους τους Διστομίτες και αφορά ανθρώπους που γνώριζαν ή (δυστυχώς) δεν πρόλαβαν να γνωρίσουν και για το λόγο αυτό ας τους αντιμετωπίζουμε εμείς οι άλλοι με περισσότερο σεβασμό, ευαισθησία και διάκριση (με την ορθόδοξη έννοια).

Αγαπητοί συμπατριώτες Αραχωβίτες, μήπως θεωρείτε όλα αυτά «λίγο υπερβολικά»;

Έχετε δίκιο σ’ αυτό. Και θα εξακολουθήσετε να το έχετε αυτό το δίκιο μέχρι να αποφασίσετε να έρθετε μια 10η Ιουνίου στο Δίστομο ή να διαβάσετε ένα μικρό βιβλιαράκι περίπου 100 σελίδων του γνωστού μας Τάκη ΛΑΠΠΑ "Η ΣΦΑΓΗ ΤΟΥ ΔΙΣΤΟΜΟΥ ΧΡΟΝΙΚΟ" (αν μπορέσετε να το διαβάσετε με άνεση ολόκληρο!).
Γράφτηκε πέντε μόνο μήνες μετά τα γεγονότα του Ιουνίου του ’44 και ο κάθε αναγνώστης σοκάρεται όχι από την ωμότητα της περιγραφής, αλλά από την ωμότητα των πραγματικών γεγονότων. Το διάβασα αφού μου το δάνεισε ο Διστομίτης κ. Νίκος Λεον. Παντίσκας και ΔΕΝ το συνιστώ σε όλους. Όσοι όμως το διαβάσετε θα μου πείτε σίγουρα ότι, όχι μόνο δεν είναι "υπερβολικά" όσα έγραψα, αλλά πολύ λίγα και αθώα. Όσοι όμως δεν κάνετε τίποτε από τα δύο που σας πρότεινα, για τους δικούς σας λόγους, επιτρέψτε μου να σας μεταφέρω μερικά στοιχεία από αυτήν την ημέρα, έτσι όπως τουλάχιστον τα βιώνω εγώ.

Τρίτη, 8 Ιουνίου 2010

Τα κοπάδια πρέπει να έχουν... φώτα πορείας τη νύχτα

Ο Άρειος Πάγος έκρινε ότι ο βοσκός ο οποίος δεν έχει ευδιάκριτα φώτα στην αρχή και το τέλος του κοπαδιού του, όταν αυτό κινείται νύκτα επί του οδοστρώματος, είναι συνυπεύθυνος σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.
Η απόφαση του Αρείου Πάγου υπήρξε με αφορμή ατύχημα σε ανάλογες συνθήκες που έγινε το Μάιο του 2002 στην επαρχιακή οδό Σπάρτης - Γερακίου. Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε ότι συνυπαίτιος του ατυχήματος είναι ο οδηγός κατά 70% και ο βοσκός κατά 30%.
Ο βοσκός -έκρινε το δικαστήριο- είναι συνυπαίτιος του ατυχήματος, γιατί παρότι κινούσε το κοπάδι του κατά τη διάρκεια της νύκτας επί επαρχιακής οδού που δεν είχε φωτισμό, δεν είχε τοποθετήσει ευδιάκριτα φώτα πορείας στο πρώτο και τελευταίο πρόβατο του κοπαδιού, όπως προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.

Από tanea.gr και amfissapress.gr

Ρε ουστ από δω...

Πρωθυπουργός, Ν.Δ. και ΛΑ.ΟΣ αποφάνθηκαν: ΔΝΤ ή χάος! Η συνταγή «σωτηρίας» είναι ατέλειωτες θυσίες των Ελληνων σε μισθούς, συντάξεις, ασφαλιστικό και έπεται συνέχεια, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε υγεία, μόρφωση και ποιότητα ζωής.
Ολα τα «λαμπρά μυαλά» της νεοφιλελεύθερης οικονομολογίας, εγχώρια και διεθνή, επιστρατεύτηκαν για να πείσουν εμάς και τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολίτες ότι η λύση ΔΝΤ-Ε.Ε.-ΕΚΤ είναι μονόδρομος, η απόλυτη αλήθεια.
Πόσο, όμως, αληθεύει ότι η λύση ΔΝΤ-Ε.Ε.-ΕΚΤ ήταν η μόνη εφικτή, πώς δικαιολογήθηκε και ποιους εντέλει ωφελεί;
Μας βεβαιώνουν ότι αυτή η λύση ζημιώνει περισσότερο τους οικονομικά ισχυρούς και λιγότερο τον υπόλοιπο κόσμο! Και ότι το βάρος μιας ενδεχόμενης χρεοκοπίας θα ήταν ασήκωτο για τους πολίτες και την οικονομία («δεν θα πληρωθούν μισθοί και συντάξεις», «θα χαθεί η αξιοπιστία μας στις αγορές», «δεν θα μας δανείζουν οι τράπεζες»).

Ακριβώς αντίθετα, όμως, είναι τα ακόλουθα συμπεράσματα μιας επιστημονικής μελέτης (για το Τμήμα Ερευνών του ΔΝΤ) επί των επιπτώσεων 257 εθνικών πτωχεύσεων (που έγιναν στο διάστημα 1824-2004): [*]
  • Στο διεθνές εμπόριο: «Οι εθνικές χρεοκοπίες κοστίζουν ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις που εξάγουν προϊόντα», όμως «οι επιπτώσεις μιας χρεοκοπίας στις εξαγωγές είναι μικρής διάρκειας».
  • Στην εθνική αξιοπιστία: «Η χρεοκοπία δεν έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην πιστοληπτική ικανότητα» και στα «σπρεντς» μιας χώρας. «Μελέτες για τις επιπτώσεις της εθνικής χρεοκοπίας στο κόστος δανεισμού» δείχνουν ότι είτε «δεν υφίστανται», ή είναι «μακράς διαρκείας αλλά πολύ μικρές», ή «προσωρινές και ταχύτατα αποκλιμακούμενες», και όχι διαρκείας «πέρα από ένα-δύο χρόνια». Και συμπεραίνεται ότι «οι επενδυτές αντιδρούν έντονα αλλά ξεχνούν εύκολα».
  • Στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα: «Η χρεοκοπία μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στον εγχώριο ιδιωτικό τομέα. Ειδικότερα, όταν οι εγχώριες τράπεζες έχουν επενδύσει σε μεγάλα ποσά του χρέους, ο εγχώριος ιδιωτικός τομέας μπορεί να δεχθεί μεγάλη πίεση». Ομως «τα δεδομένα δεν υποστηρίζουν την εμφάνιση πιστωτικής κρίσης στις εγχώριες αγορές».
  • Στις πολιτικές συνέπειες: «Μερικές φορές οι πολιτικοί και οι γραφειοκράτες φαίνεται να παρατείνουν την αναπόφευκτη χρεοκοπία». «Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι χρεοκοπίες είναι κακός οιωνός για την πολιτική επιβίωση των υπουργών Οικονομίας και των πρωτοκλασάτων πολιτικών της εκτελεστικής εξουσίας». Επιπλέον, συμπεραίνεται ότι «για να επιβιώσει ο πολιτικός επιδιώκει να μην υποστεί την ίδια ζημιά με τον μέσο πολίτη».
Απ’ όλα αυτά συνάγεται ότι η Ελλάδα δεν θα χαθεί αν κηρύξει χρεοκοπία. Απεναντίας, η σημερινή και οι επόμενες γενιές θα ξεφορτώνονταν ένα χρέος που έχει ήδη ξεπληρωθεί από τους τόκους.
Επιπλέον, οι επιπτώσεις μιας ενδεχόμενης υποτίμησης της δραχμής (για να γίνει πιο ανταγωνιστική η οικονομία) θα εξαλείφονταν αν συνοδεύονταν από αντίστοιχη μείωση των τιμών των αγαθών, κρατικό έλεγχο του τραπεζικού συστήματος και διασφάλιση των τραπεζικών καταθέσεων (Γερμανία και Αυστρία έχουν ήδη κρατικοποιήσει τράπεζες).

Γιατί λοιπόν επέλεξε το σύστημα ΠΑΣΟΚ-Ν.Δ.-ΛΑΟΣ τη λύση της ανελέητης και διαρκούς υποβάθμισης της ζωής των Ελλήνων;
Μήπως για να σωθεί από τους «οικονομικούς εκτελεστές» των επιχειρηματικών συμφερόντων, μαζί με τα κάθε είδους «λαμόγια» που λεηλάτησαν λαό και κρατική περιουσία; Το σίγουρο είναι ότι αν η Ελλάδα κήρυττε χρεοκοπία θα ζημιώνονταν πρωτίστως οι μέτοχοι τραπεζών και οι ομολογιούχοι, οι τράπεζες κατοχής ομολόγων ελληνικού Δημοσίου (ελληνικές, γαλλικές, γερμανικές) και γενικότερα τα συμφέροντα του διεθνούς κεφαλαίου.
Μήπως σε όλους αυτούς έτεινε χείρα βοηθείας ο διεθνιστής πρωθυπουργός μας με την πρόσφατη έκκλησή του (στην Αγγλική, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες) ότι «χρειαζόμαστε παγκόσμια διακυβέρνηση, παγκόσμια οικονομική διακυβέρνηση, και τη χρειαζόμαστε γρήγορα»;

Η πολιτική πατροκτονία ολοκληρώθηκε. Η Ελλάδα δεν ανήκει πλέον στους Ελληνες. Ομως ο λαός έχει πάντα τον τελευταίο λόγο.

* Borensztein, Ε., Panizza, U. The costs of sovereign default, IMF Working Paper, 10-2008.

Πηγή: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία

Τα Τελαλήματα

Της Κατερίνας

Ο Ντελάλης η Τελάλης, ένα από τα παραδοσιακά επαγγέλματα που ο Πολιτιστικός & Φυσιολατρικός Σύλλογος Ανατολής, στο όμορφο χωρίο Ανατολή του Δήμου Ιεράπετρας, αναβιώνει τα τελευταία χρόνια.
«ΤΑ ΤΕΛΑΛΗΜΑΤΑ» είναι μια εκδήλωση Παγκρήτιας εμβέλειας, που τιμά την παράδοση του χωριού και γίνεται με πολύ μεγάλη επιτυχία.
Οι τελάληδες μπορεί να ήταν λιγοστοί, όμως με την βροντερή φωνή τους, μεταφέρουν τα νέα που είχαν να κάνουν με θέματα επικαιρότητας, την οικονομική κρίση, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αλλά και με τον πολιτισμό.
Ακούστε και ένα "τελάλημα" από την συγκεκριμένη εκδήλωση:







Πηγή: anatolh.gr
Η αφίσα πάρθηκε από: i-diadromi.blogspot.com

Η ρήση της ημέρας

Μη βρίσκεις λάθη, να βρίσκεις λύσεις.

Henry Ford, 1863-1947,
Αμερικανός βιομήχανος


Ο Χένρυ Φορντ ήταν Αμερικανός βιομήχανος και ο ιδρυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας Ford Motor Company και θεωρείται ο πατέρας της γραμμής συναρμολόγησης που χρησιμοποιείται στην μαζική παραγωγή.

Δευτέρα, 7 Ιουνίου 2010

Απαντήστε στις ερωτήσεις του Αχού για το ενωτικό ψηφοδέλτιο. Ανεξήγητο τέλος στη διανομή της εφημερίδας από το εφημεριδοπωλείο Δεσφινιώτη...

Από το Στάθη Γιανέλλο

Το εφημεριδοπωλείο Δεσφινιώτη μας ενημέρωσε οτι δεν θέλει (!!!!) να διακινεί τον Αχό. Οι φίλοι της εφημερίδας που μας ρώτησαν, μπορούν να βρίσκουν την εφημερίδα στα περίπτερα της Αράχωβας.
Οι λόγοι δεν μας εξηγήθηκαν ως εκ τούτου τα συμπεράσματα δικά σας...


Από την εκδοτική ομάδα του Αχού Αράχωβας

Αγαπητέ συμπατριώτη-ισσα

Όπως γνωρίζεις στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο έγινε πρόταση στις επόμενες Δημοτικές Εκλογές να υπάρξει ένα ενωτικό ψηφοδέλτιο υπεράνω κομμάτων. Ο ΑΧΟΣ θα προσπαθήσει στο τεύχος Ιουνίου να καταγράψει τις απόψεις γνωστών μας συμπολιτών (μεταξύ αυτών και τη δικιά σου).

Θα θέλαμε λοιπόν να απαντήσεις στις εξής ερωτήσεις:
  1. Πιστεύεις στην αναγκαιότητα του ενωτικού ψηφοδελτίου, έχουμε τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε σαν Αραχωβίτες τις όποιες διαφορές μας;
  2. Ποιο πιστεύεις ότι θα πρέπει να είναι το προφίλ των ανθρώπων που θα απαρτίζουν αυτό το ψηφοδέλτιο (αν έχεις να προτείνεις και ονόματα, μπορείς);
Θα σου ήμασταν υπόχρεοι αν τις απαντήσεις σου τις έστελνες στο e-mail της εφημερίδας μας, axosarahovas@gmail.com (και αν έχεις τη δυνατότητα να στείλεις και φωτογραφία ακόμα καλύτερα), ως τις 16/6/2010.

Ευχαριστούμε
Εκδοτική ομάδα ΑΧΟΣ

Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5%

Του Αναστασίου Μπακάλη,
Λυκειάρχη Εκπαιδευτικού


Οι υποψήφιοι των παρακάτω αναφερόμενων κατηγοριών εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι) Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης πλην του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας και των Τμημάτων Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και Δυτικής Μακεδονίας καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε ποσοστό 5% εφόσον είναι κάτοχοι τίτλου απόλυσης από Λύκειο ή αντίστοιχο σχολείο της ημεδαπής ή αλλοδαπής:

Τυφλοί, με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας άνω του 85%), κωφοί, κωφάλαλοι, πάσχοντες από μεσογειακή, δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, πάσχοντες από συγγενή υδροκεφαλία με μόνιμη τεχνητή παροχέτευση του εγκεφαλονωτιαίου υγρού (shunt), συνοδευόμενη και από άλλες διαμαρτίες, όπως αραχνοειδής κύστη με φαινόμενα επιληπτικής κρίσης, πάσχοντες από μυϊκή δυστροφία Duchenne, από βαριά αγγειακή δυσπλασία του εγκεφαλικού στελέχους, από κακοήθεις νεοπλασίες (λευχαιμίες, λεμφώματα, συμπαγείς όγκους), από το σύνδρομο του Bund Chiari, από τη νόσο του Fabry, από βαριά ινοκυστική νόσο (παγκρέατος, πνευμόνων), από σκλήρυνση κατά πλάκας, από βαριά μυασθένεια θεραπευτικώς αντιμετωπιζόμενη με φαρμακευτική αγωγή, νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση...

66 χρόνια από τη σφαγή του Διστόμου: εκδηλώσεις μνήμης

Εκδηλώσεις μνήμης

10 Ιουνίου 1944 – 10 Ιουνίου 2010
66 χρόνια απ’ τη σφαγή

Ο Δήμος Διστόμου διοργανώνει εκδηλώσεις μνήμης «10 Ιουνίου 1944 – 10 Ιουνίου 2010, 66 χρόνια απ’ τη σφαγή» από την Κυριακή 30 Μαΐου έως την Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010 στο Δίστομο.
Ο Δήμος Διστόμου σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας τις εκδηλώσεις μνήμης των 218 μαρτύρων ηρώων Διστομιτών, θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας στις 10 Ιουνίου 1944.



Ο Γέρος και ο manager

Σημείωση Ντελάλη:

Η παρακάτω ανάρτηση, του Στέργιου Μπακολουκά δημοσιεύτηκε την Κυριακή 06.06.2010. Μετά από email που έστειλε ο δήμαρχος Αράχωβας (δείτε την εδώ) απέσυρα την ανάρτηση, δεδομένου ότι ο Δήμαρχος την θεώρησε υβριστική και απαξιωτική προς το πρόσωπό του.
Ο βασικός λόγος που την απέσυρα, είναι όχι γιατί την θεώρησα υβριστική, παρά γιατί έκρινα σωστότερο ότι ο Δήμαρχος θα έπρεπε να είχε το χρόνο να απαντήσει στα θέματα που θίγει ο Στέργιος με την επιστολή του.
Ωστόσο, σε σχόλιο του ο Στέργιος επί της ανάρτησης της διαμαρτυρίας του Δήμαρχου, θεώρησε και αυτός προσβλητικούς και υβριστικούς τους χαρακτηρισμούς του Δήμαρχου προς το πρόσωπό του και αποδοκίμασε την απόσυρση της ανάρτησης λόγω του γεγονότος ότι ήταν επώνυμη και επομένως ο ίδιος αναλαμβάνει την ευθύνη της δημοσίευσής της.
Σεβόμενος και τους 2, τον Δήμαρχο και τον Στέργιο, έχω να πω ότι δεν είναι πρόθεσή μου να αδικήσω κανέναν, ούτε το Δήμαρχο και κατ'επέκταση τα θεσμικά όργανα, ούτε βεβαίως οποιοδήποτε πολίτη. Για το λόγο αυτό δημοσιεύω εκ νέου την επίμαχη ανάρτηση και παρακαλώ τις δύο πλευρές για ψυχραιμία.

Είναι μερικές αναρτήσεις, οι οποίες πρέπει να προβάλλονται, τόσο για την ποιότητα και το ύφος τους, όσο και για αυτά που θέλουν να πουν. Μια από αυτές είναι και η παρακάτω, του Στέργιου Μπακολουκά.
Ο υψηλότερος, ο ιδανικότερος στόχος της ζωής του "ενεργού" ανθρώπινου δυναμικού ενός τόπου, κατά την άποψή μου, είναι να φροντίζει αφενός το μέλλον των παιδιών του (των νέων και ανήμπορων) και αφετέρου το παρόν των πατεράδων του (των ηλικιωμένων και ανήμπορων).
Το παρακάτω κείμενο αναφέρεται πολύ ευστοχα στους δεύτερους, που δεν έχουν που να πάνε σε έναν τόπο όπου γεννήθηκαν, δούλεψαν, μόχθησαν, αλλά έλαχε ο τόπος αυτός να γίνει glamour και "ανεπτυγμένος".
Πιστεύω οτί σε σχέση με ένα άλλο χωριό, "μη ανεπτυγμένο", οι γέροντες και οι γερόντισσες της Αράχωβας θα αισθάνονται μειονεκτικά, μιας και οι "άλλοι γέροντες" απολαμβάνουν μια καλύτερη ή πιο ποιοτική ζωή.
Ελπίζω τουλάχιστον, οι γέροντες της Αράχωβας να χαίρονται με... την "ανάπτυξη" και τις γεμάτες τσέπες των παιδιών τους!
Αφιερώστε 10 λεπτά και διαβάστε το κείμενο, αξίζει τον κόπο...



Του Στέργιου Μπακολουκά

Ο Γέρος και ο Manager

Κυριακή πρωί, café sehre στην πλατεία Λάκας, δυο σεβάσμιοι γέροντες πάνω από ογδόντα χρόνων, αδέρφια, κάθονται σε ένα τραπέζι μαζί μου και μου μεταφέρουν τις εμπειρίες τους, για παλιούς Αραχοβίτες, για σοφές κουβέντες ανθρώπων που δεν είναι πια στη ζωή. Κουβεντιάζουν για το μέλλον της Αράχοβας και για τις εξελίξεις του Καλλικράτη.
Στο διπλανό τραπέζι ένας άλλος γέροντας, με μπαστούνι αυτός, με χιούμορ και αυτοσαρκασμό, λέει ότι το κουβαλάει μαζί του, όχι για να στηρίζεται, αλλά για να... διώχνει τα σκυλιά, έστω και αν το σπιτικό του είναι πολύ κοντά στην πλατεία, έστω και αν σ’ αυτή τη διαδρομή σκυλιά δεν υπάρχουν.

Το παράπονό του, είναι τόσο λιτό και τόσο αφοπλιστικό που σου κόβει τα πόδια: Βγαίνω στην αγορά, λέει και δεν βρίσκω συνομήλικούς μου να κάτσω, να πω μια κουβέντα, ξέρω όμως ότι είναι στα σπίτια τους, δεν βγαίνουν πλέον στην αγορά. Δεν υπάρχει ένα καφενείο για μας τους ηλικιωμένους, να μπορούμε να καθίσουμε, να βρούμε ανθρώπους της ηλικία μας βρε αδερφέ, να θυμηθούμε λίγο τα παλιά, να πούμε μια κουβέντα. Η Αγορά ακρίβυνε πλέον, δεν είναι για όλους, ειδικά για μας τους απόμαχους της ζωής, καταλαβαίνουμε ότι τους πιάνουμε τον τόπο, ενοχλούνται με την παρουσία μας, αισθανόμαστε ότι είμαστε ανεπιθύμητοι και βάρος, έστω και αν έχουμε να πληρώσουμε το αντίτιμο του καφέ μας. Γι’ αυτό το λόγο πολλοί από μας δεν βγαίνουν πλέον έξω, κλείνονται στα σπίτια τους.

Κυριακή μεσημέρι, cafe bonjour, πάλι με παρέα φίλων και συμμαθητών. Ο Δήμαρχος της πόλεως, διερχόμενος, μας έκανε την τιμή να σταματήσει για λίγο και να συνομιλήσει μαζί μας. Στην εύλογη ερώτηση μου πως είναι δυνατόν να μη βλέπει τα προβλήματα και να διοικεί την Πόλη με ελάχιστη παρουσία στην έδρα του, υποστήριξε ότι εκείνος δεν είναι ένας απλός Δήμαρχος παλαιάς κοπής, αλλλά ένας σύγχρονος Δήμαρχος - Manager που είναι υποχρεωμένος ως τέτοιος να βρίσκεται μόνιμα στην Αθήνα για να μπορεί να αναζητά πηγές και πόρους για την κατασκευή έργων στην Αράχοβα.

Δεν ζω στην Αράχοβα δυστυχώς, όμως ακούω, βλέπω, διαβάζω. Άραγε που είναι όλα αυτά τα λεφτά που ο Δήμαρχος ισχυρίζεται ότι φέρνει στην πόλη; Πού είναι όλα αυτά τα έργα; Και αν έγιναν και γίνονται κάποια, είναι αρκετά για το μέγεθος της Αράχοβας; Αν τα αντιπαραβάλουμε με άλλες αντίστοιχες πόλεις, αντέχουν στη σύγκριση;

Κυριακή μεσημέρι σπίτι μου. Κάνω μια ερώτηση στο γέρο πατέρα μου. Που είναι οι ηλικιωμένοι της Αράχοβας, γιατί δεν βγαίνουν στο καφενείο, μήπως έχουν πεθάνει; Μήπως δεν υπάρχουν πλέον αρκετοί;
Μου απάντησε τα ίδια που άκουσα από τους συνομηλίκους του το πρωί, αλλά ταυτόχρονα θυμωμένος έβγαλε μια κόλα χαρτί από την τσέπη του και μου την κόλλησε στο πρόσωπο, στην οποία ήταν γραμμένα πάνω από εβδομήντα πέντε (75) ονόματα Αραχοβιτών και σε ηλικία πάνω από ογδόντα (80) χρονών. Ήταν γραμμένοι μόνο γέροντες, χωρίς να αναφέρει τις συντρόφισσές τους. Λίγοι από αυτούς βγαίνουν πλέον στην Αγορά μου είπε, όχι επειδή δεν μπορούν, αλλά επειδή είτε εισπράττουν την απόρριψη είτε επειδή, το αντίτιμο του καφέ τους είναι σε αρνητική σχέση με τη σύνταξή τους.

Κυριακή απόγευμα, λίγο πριν το Δημοτικό Συμβούλιο για τον Καλλικράτη. Πάλι με το Δήμαρχο στον περίβολο του Παλαιού Δημοτικού Σχολείου, τον ρώτησα γιατί πάει τόσο συχνά στη Βουλγαρία, μου απάντησε ότι πηγαίνοντας εκεί βγάζει το ψωμί του, εργαζόμενος ως στέλεχος ενός group εταιριών που δραστηριοποιούνται στη Βουλγαρία με αντικείμενο την εισαγωγή Ελληνικών και Βουλγάρικων επιχειρήσεων, στο εκεί χρηματιστήριο. Πάλι το Μανατζαριλίκι μου προέκυψε.

Λίγο αργότερα, στην αρχή του Συνεδρίασης του Δ.Σ., μια ηλικιωμένη Αραχοβίτισα, παρ’ όλο που το θέμα του Συμβουλίου ήταν το σχέδιο Καλλικράτης, με μια κραυγή απελπισίας ζητούσε από τους αρμόδιους, βοήθεια για το Νεκροταφείο της Πόλεως που βρωμάει. Την άκουσαν, κούνησαν τα κεφάλια τους καταφατικά και την... καληνύχτισαν λέγοντάς της ότι δεν ήταν το θέμα αυτό για τη συγκεκριμένη συνεδρίαση, έφυγε θυμωμένη. Ίσως κατάλαβε ότι εννοούσαν «Στην άλλη Ζωή».

Αμ, Αδέρφια συντοπίτες και μάλιστα εκπρόσωποί μας, πρέπει να ξέρετε ότι υψηλή θέση στον κατάλογο αξιών του πολιτισμού μιας Πόλεως, καταλαμβάνει η εικόνα του Νεκροταφείου της Πόλεως καθώς και η συμπεριφορά και η τιμή που επιφυλάσσει η Πόλη για τους απόμαχους της ζωής. Και αυτό είναι αξίωμα γιατί ο Γεροντόβραχος είναι θλιβερό προνόμιο όλων μας.

Αμ Αδέρφια, εκπρόσωποι και πολύ περισσότερο εσύ κ. Δήμαρχε πρέπει να γνωρίζετε ότι η θέση των Γερόντων είναι στην Αγορά και όχι στα σπίτια τους. Πρέπει να ξέρετε ότι, ειδικά τους Αραχοβίτες Πατεράδες μας δεν πρέπει να τους παροπλίσουμε σε ένα άχρωμο και αθέατο κληροδότημα της εκκλησίας, γεμάτο στερήσεις και απαγορεύσεις, γιατί δεν είχαν μάθει έτσι, αλλά να τους αποδώσουμε καφενείο και μάλιστα στο χώρο που πρέπει, δηλαδή στο κέντρο της Πόλεως, όπως ήταν πάντα.

Δήμαρχε τούτο το έργο μάλλον σου ξέφυγε και σου ξέφυγε, ίσως επειδή δεν είναι μεγαλόπνοο, ίσως επειδή δεν χρειάζεται πολλά λεφτά αλλά καρδιά, ίσως γιατί ΔΕΝ είσαι στο χωριό σου για να διαπιστώσεις ότι είναι αναγκαίο. Οι γέροντες ξέρεις, δεν μιλούν πολύ, μιλάνε μόνο άμα τους ρωτήσεις ή άμα τολμήσεις να τους κοιτάξεις στα μάτια. Αλλά για να το κάνεις αυτό πρέπει να είσαι στην έδρα σου και να ταυτιστείς μαζί τους, γιατί όπως είπε και ο «Παπόρας» στο συμβούλιο αυτοί δεν καταλαβαίνουν τι σημαίνει business plan ούτε και Manager.

Και όλα αυτά θα πρέπει να τους αποδοθούν ακόμα και τώρα, δεν είναι αργά, γιατί ο τόπος είναι δικός τους ακόμα και από αυτούς θα τον κληρονομήσουμε. Έχουν ακόμα το περιθώριο και τη νόηση να μας αποπέμψουν και να μας κάνουν... Απόπαιδα!!!.

ΥΣ. Ξέχασα να πω, ότι έρχεται η αράδα μας. Οι πατεράδες μας είναι μόνο οι φραχτάδες, πριν αποκτήσουμε τα... πρωτεία.

Αράχοβα 30 Μάη 2010

Η ρήση της ημέρας

Όλα τα μονοπάτια οδηγούν στον ίδιο στόχο: Να εκφράσουμε στους άλλους αυτό που είμαστε.

Pablo Neruda, 1904-1973,
Χιλιανός ποιητής, Νόμπελ 1971

Ο Πάμπλο Νερούδα, φιλολογικό ψευδώνυμο του Νεφταλί Ρικάρντο Ρέγιες Μπασοάλτο (12 Ιουλίου 1904-23 Σεπτεμβρίου 1973) ήταν Χιλιανός συγγραφέας και ποιητής. Θεωρείται ο σημαντικότερος ποιητής του 20ού αιώνα στη Λατινική Αμερική.
Του απονεμήθηκε το 1971 το Νόμπελ Λογοτεχνίας, γεγονός που προκάλεσε αντιδράσεις λόγω της πολιτικής του δραστηριότητας. Εξέδωσε ποιητικές συλλογές ποικίλου ύφους, όπως ερωτικά ποιήματα, έργα που διέπονται από τις αρχές του σουρεαλισμού, ακόμα και κάποια που θα μπορούσαν να θεωρηθούν πολιτικό μανιφέστο.

Διαμαρτυρία του Δήμαρχου κ. Γεώργιου Ανδρέου - Λεόντιου για την ανάρτηση: ο Γέρος και ο manager

Μετά την δημοσίευση του email του Στέργιου Μπακολουκά με τίτλο "Ο Γέρος και ο manager", που αφορούσε την ανυπαρξία χώρων στους οποίους θα μπορούν να βγουν και να περάσουν την ώρα τους οι ηλικιωμένοι της Αράχωβας, έλαβα το παρακάτω email από το Δήμαρχο Αράχωβας, κ. Γεώργιο Ανδρέου-Λεόντιο.

Αγαπητέ Ντελάλη
Λυπάμαι που επικοινωνώ για να σου κάνω παράπονα. Δυστυχώς το άρθρο του αγαπητού Μπακολουκά βασίζεται σε συζητήσεις όπως και ο ίδιος αναφέρει του καφενείου και που μεταφέρει με παραπειστικό τρόπο που στόχο έχει να πλήξει την προσωπικότητα μου.
Δυστυχώς ποτέ δεν μου ζήτησε να του πω ή να του δώσω στοιχεία σχετικά με το τι έχει κάνει η Δημοτική Αρχή για τα θέματα που αναφέρεται.
Αποδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο ότι κακόπιστα και παραπειστικά αυτοπροβάλλεται χωρίς να υπηρετεί την δεοντολογία της ενημέρωσης που έχεις εγκαινιάσει μέσα από αυτό το χώρο.
Επειδή έτσι όπως έχει γραφθεί αυτό το άρθρο είναι υβριστικό και απαξιωτικό θα πρότεινα να αποσυρθεί και εάν πράγματι σε ενδιαφέρει να ενημερώσεις πια είναι η αλήθεια πάνω σε αυτά τα θέματα θα μπορούσα να απαντήσω σε οποίες ερωτήσεις μου ζητήσεις.

Φιλικά
Γιώργος Ανδρέου Λεόντιος.

Κυριακή, 6 Ιουνίου 2010

Ομιλία του Μίκη Θεοδωράκη σε εκδήλωση του ΣΥΝ

Στην χώρα μας ο Πολιτισμός συνδέθηκε με την Ελευθερία, την Δημοκρατία, την Πρόοδο και την Ελληνικότητα και προ παντός με έναν Λαό που ψυχικά, ηθικά και πολιτικά ήταν είτε προσπαθούσε να είναι απελευθερωμένος, ανεξάρτητα από τις επιδιώξεις της όποιας ξένης είτε ντόπιας εξουσίας και ακόμα μέσα σε συνθήκες σκοτεινές, σκληρές και δύσκολες.
Αναφέρομαι φυσικά στον πνευματικό και καλλιτεχνικό πολιτισμό και στα δημιουργικά του επιτεύγματα από τον Διονύσιο Σολωμό έως σήμερα. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η τελευταία πνευματική και καλλιτεχνική άνθηση που ξεκινά από τον μεσοπόλεμο, κορυφώνεται στον καιρό της Κατοχής και περνώντας μέσα από τον Εμφύλιο φτάνει έως την δεκαετία του εξήντα για να εισέλθει σε περίοδο παρακμής μετά την πτώση της χούντας φτάνοντας σήμερα στο σημείο ΜΗΔΕΝ από πλευράς κοινωνικής λειτουργίας και ακτινοβολίας.
Δεν είναι επίσης τυχαίο το γεγονός ότι οι προοδευτικές ιδέες που πάντοτε συνόδεψαν στο έργο και την δράση τους Έλληνες στοχαστές και δημιουργούς, μετά τη δημιουργία του ΕΑΜ άρχισαν να παίρνουν μια συγκεκριμένη μορφή και περιεχόμενο μέσα στη σκέψη και στο έργο τους, με τις εξής κυρίαρχες τάσεις:
  1. Σύνδεση της Τέχνης με τον Λαό που πάλευε για εθνική απελευθέρωση.
  2. Σύνδεσή της με την Κοινωνία, που είχε βάλει ως κύριους στόχους την Λαϊκή Δημοκρατία και την Κοινωνική Δικαιοσύνη.
  3. Ταύτισή της με την εθνική, ιστορική και πολιτιστική μας παράδοση, ώστε να αποτυπωθεί και να αναδειχθεί μέσα στα συγκεκριμένα έργα η ψυχική και πνευματική πεμπτουσία του ελληνικού λαού στη συγκεκριμένη κάθε φορά ιστορική πραγματικότητα, την οποία ο ίδιος βίωνε εκείνη τη στιγμή ενεργητικά και δυναμικά.
Ήταν η εποχή που ο Ελληνικός Λαός ανακάλυπτε την Αριστερά και η Αριστερά τον Ελληνικό Λαό. Όμως ο Κομμουνισμός που είχε το προνόμιο της δημιουργίας της εαμικής αντίστασης, για να μπορέσει να προσαρμοσθεί και να εκφράσει πιστά την ελληνική πραγματικότητα, έπρεπε να μεταλλαχθεί, όπως και μεταλλάχθηκε, χωρίς να το έχει συνειδητοποιήσει ούτε τότε ούτε και σήμερα ακόμα, σε μια νέα κοσμοθεωρητική ποιότητα, όπου τελικά δέσποσαν τα αγωνιστικά στοιχεία η ψυχοσύνθεση, η ιδεολογική φόρτιση και η αισθητική επήρεια, κυρίως από τις δικές μας ιστορικές παραδόσεις και εμπειρίες. Έτσι που να μπορούμε να πούμε ότι...

Επάγγελμα με μέλλον!

Της Καλούσας Ναυπακτίτου

"Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις παιδί μου;" Γιατρός, δικηγόρος, μηχανικός, δάσκαλος και πιλότος είναι συνηθισμένες απαντήσεις των περισσότερων παιδιών που όταν επειτα απο χρόνια βγουν στην αγορά εργασίας θα κάνουν το πτυχίο τους κορνίζα! Διότι κανείς δεν θα τους έχει πει, τουλάχιστον στην Ελλάδα, ότι σε 20 χρόνια, στο πολύ κοντινό μέλλον, θα χρειαζόμαστε αγρότες πόλεων, μετεωρολογική αστυνομία, χειρουργούς μνήμης, καθαριστές δεδομένων και "συνεργεία" ανθρώπινων μελών.
Η Βρετανική κυβέρνηση ανέθεσε σε ομάδα επιστημόνων να προσδιορίσουν τα επαγγέλματα του μέλλοντος, με βάση τις ανάγκες και απαιτήσεις που δημιουργούν οι τεχνολογικές, επιστημονικές, αλλά και κοινωνικές εξελίξεις. Τα αποτελέσματα με τα 20 επαγγέλματα του μέλλοντος παρουσιάστηκαν από την ομάδα Fast Future Research στην Έκθεση* «Shape of Jobs to Come».

  1. Κατασκευαστές μελών του ανθρώπινου σώματος: *Η πρόοδος της τεχνολογίας θα επιτρέψει την ζωντανών ανθρώπινων μελών. Επομένως θα υπάρξει ανάγκη "κατασκευαστών" ανθρωπίνων μελών, αλλά και καταστημάτων δηλαδή όπου θα πωλούνται και θα επισκευάζονται ανθρώπινα μέλη, οπως πχ είναι οι εκθέσεις - συνεργεία αυτοκινήτων.
  2. Νανο-γιατροί: *Οι εξελίξεις στον τομέα της νανοτεχνολογίας είναι πολύ πιθανόν να φέρουν αλλαγές στην περίθαλψη και έτσι θα χρειαστεί μια νέα γενιά νανο-ειδικών ιατρικής που θα εφαρμόζουν τις νέες θεραπείες.
  3. Αγρότες γενετικά τροποποιημένων τροφίμων: Οι αγρότες νέας γενιάς θα καλλιεργούν φυτά και θα εκτρέφουν ζώα γενετικά τροποποιημένα έτσι ώστε να παράγουν περισσότερη τροφή με θρεπτικές πρωτεΐνες. Οι επιστήμονες ήδη ασχολούνται με την παρασκευή "θεραπευτικού" γάλακτος από αγελάδες πρόβατα και κατσίκες. Τώρα που πάμε εμείς με τις ελιές και τα λεμόνια;
  4. Διαχειριστές / σύμβουλοι ηλικιωμένων: Θα χρειαζόμαστε ειδικούς οι οποίοι θα διαχειρίζονται την υγεία και τις ανάγκες των ηλικιωμένων, οι ανάγκες των οποίων αλλάζουν. Αυτοί οι ειδικοί πρέπει να είναι σε θέση να εφαρμόζουν νέες θεραπείες και προγράμματα ψυχικής υγείας και εκγύμνασης.
Top