αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα

Τρίτη 27 Απριλίου 2010

Ο Ντελάλης προς τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου

Αγαπητοί μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Αράχωβας

Μετά την επιστολή που εστάλη στο email του Ντελάλη και δημοσιεύτηκε στο blog την Τρίτη 20 Απριλίου, επανέρχομαι στο θέμα προκειμένου να σας απαντήσω, μετά τη διερεύνηση σχετικά με την ισχύ της απόφασης για την προσαύξηση των απουσιών στο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Προτού σας απαντήσω, πρέπει να σας πω ότι ζήτησα, με email που έστειλα την Τετάρτη 21 Απριλίου, την απάντηση του λυκειάρχη κ. Γεωργίου ως προς την διαδικασία που τηρείται για την εφαρμογή των υπουργικών αποφάσεων και δη για το συγκεκριμένο θέμα των απουσιών. Ο λυκειάρχης ουδέποτε απάντησε. Μάλλον διαφωνεί με την Υπουργό του, η οποία έχει διαπιστεύσει το blog του Ντελάλη για την ανακοίνωση των δελτίων τύπου του υπουργείου.
Παραθέτω στον κ. Γεωργίου για να λάβει γνώση, το email της 04.01.2010 του Γραφείου Τύπου, Επικοινωνίας και Διαδικτύου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη διαπίστευση του Ντελάλη:
"Αγαπητέ διαχειριστή, Το blog σας διαπιστεύτηκε με επιτυχία. Από εδώ και στο εξής θα λαμβάνετε, στην ηλεκτρονική διεύθυνση που προτείνατε, πληροφοριακό υλικό από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας. Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας."
Μετά το αναπάντητο ερώτημά μου από το λύκειο Αράχωβας, απεθύνθηκα στην δ/νση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία μου απάντησε και ακολούθως στο υπουργείο παιδείας, το οποίο επίσης μου απάντησε, για διασταύρωση των στοιχείων.

Έρχομαι λοιπόν στο θέμα. Η επίμαχη απόφαση, με ημερομηνία 12/04/2010 και Αριθ. Πρωτ.: 39575/Γ2, Βαθ. Προτερ. ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ είναι η εξής:
Ειδικά και μόνο για το σχολικό έτος 2009-2010, για το χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών, Ημερήσιων και Εσπερινών, τα αριθμητικά όρια κάθε είδους απουσιών προσαυξάνονται κατά τριάντα τοις εκατό (30%). Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Εσωτερική διανομή: Διεύθυνση Σπουδών Τμήματα Β΄ και Γ΄ Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

Σύμφωνα με την δ/νση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Βοιωτίας η απόφαση αυτή δεν ισχύει. Επίσης σύμφωνα και με το υπουργείο ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ακόμη, μέχρι την επίσημη ανακοίνωσή της από το φύλλο εφημερίδας της κυβερνήσεως. Σε αυτό συνηγορεί το γεγονός ότι κανένα διαπιστευμένο blog από το υπουργείο παιδείας δεν έχει λάβει επίσημη ενημέρωση.
Επομένως αγαπητοί μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου αν και υπάρχει σχετική βεβαιότητα ότι θα πάρει την τελική έγκριση, θα σας συνιστούσα να μην υπερβείτε το υφιστάμενο όριο απουσιών μέχρι την δημοσίευση στο ΦΕΚ.

Έρχομαι όμως και σε κάτι τελευταίο για το οποίο θα ήθελα να σας μιλήσω, με αφορμή τον ζήλο που επιδείξατε για το θέμα των απουσιών.
Θα έχετε ακούσει τις τελευταίες μέρες για τα άσχημα νέα της οικονομίας της Ελλάδος και για τον κίνδυνο που έχουμε να πτωχεύσουμε σαν χώρα. Τα περισσότερα είναι αλήθεια. Το βέβαιο είναι ότι ως λαός είμαστε ανυπόληπτοι. Το γεγονός αυτό είναι ακόμα πιο βαρύ αν σκεφτείτε ότι εμείς οι Έλληνες διδάξαμε πολιτισμό. Και να που καταντήσαμε. Οι άθλιοι Έλληνες που παρακαλούν για δάνειο.
Αυτό συνέβη για έναν και μοναδικό λόγο: Γιατί οι γενιές πριν από τη δική σας γενιά, όλες ανεξαιρέτως, υπήρξαν γενιές του βολέματος, της αρπαχτής, της εύκολης "κονόμας", της κομπίνας, της κλεψιάς, της τεμπελιάς... Του να δουλεύουμε λίγο και να πληρωνόμαστε πολλά, του βίσματος, της κατασπατάλησης χρημάτων... Είμαστε όλοι κρίκοι ανυπόληπτων στην αλυσίδα της ελληνικής αποτυχίας.

Όμως γιατί σας τα λέω όλα αυτά? Η απόφαση της υπουργού για την προσαύξηση των απουσιών βέβαια δεν το αναφέρει σαφώς, αλλά σύμφωνα με συνεντεύξείς της, το μέτρο λαμβάνεται για τις απουσίες που έγιναν λόγω της γρίπης... Όμως από ότι έμαθα απουσίες στο σχολείο της Αράχωβας λόγω γρίπης δεν έγιναν.
Πολλοί από σας δεν θα πάτε στο σχολείο για να κάτσετε σπίτι να διαβάσετε, ή για ιδιαίτερα μαθήματα-φροντιστήριο, ενώ άλλοι θα πάτε για καφέ. Αυτό θα το κάνετε εκμεταλλευόμενοι ένα μέτρο που στην ουσία δεν σας αφορά... Θα απαντήσετε για την αθλιότητα του ελληνικού σχολείου και θα έχετε σε ένα μεγάλο βαθμό δίκιο. Ωστόσο αναρωτιέστε ποιες είναι οι δικές σας ευθύνες σε αυτό το κατάντημα?
Από τη μια μεριά λοιπόν έχουμε γενιές αποτυχημένων, που παρακαλούν ξένους για ένα δάνειο και βρίζουν πολιτικούς που κλέβουν αλλά ταυτοχρόνως ζητάνε και ρουσφέτια στους ίδιους αυτούς ανθρώπους που βρίζουν... Η απόλυτη κατάντια, η απόλυτη ξεφτίλα... Από την άλλη έχουμε ένα μέτρο που είναι στη λάθος κατεύθυνση και μια ευκαιρία, τη δική σας ευκαιρία, να ξεφύγετε από την "αρπαχτή", να μην κάνετε χρήση του μέτρου μιας και δεν σας αφορά, να είστε δίκαιοι ακόμη κι αν δεν σας βολεύει...
Από σας εξαρτάται αν θα σπάσετε τον δικό σας κρίκο στην ελληνική αλυσίδα των αθλίων...

Φιλικά
Ντελάλης

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Ντελάλη
Εξηγείς πολύ καλά και καθαρά τα πράγματα στους μαθητές...λες την αλήθεια, παρουσιάζεις όλες τις απόψεις όπως πραγματικά είναι, χωρίς πρέπει,περιορισμούς και λογοκρισία, δίνεις εναλλακτική και η τελική επιλογή, στο ηθικό αυτό θέμα, είναι δική τους. Έτσι θα έπρεπε να λειτουργεί η παιδεία.
Να το πάω και λίγο παρακάτω για να ξέρουν οι μαθητές την απόλυτη αλήθεια...αν δεν κάνουν χρήση αυτού του άδικου δικαιώματος νεοελληνικής κατασκευής, πράττοντας ηθικά, μπράβο και έπαινο (αυτή είναι η τροφή όσων μαθητεύουν) ΔΕΝ θα ακούσουν από κανέναν για αυτή την ηθική τους στάση, ούτε κάποιο άλλο ενδεικτικό όφελος θα έχουν, ούτε θα το μάθει και θα το εκτιμήσει κανείς. Αυτό συμβαίνει γιατί η ηθική και γενικά η σωστή αγωγή στην νεοελληνική εκπαίδευση δεν αποτελούν παράμετρο αξιολόγησης.
Αν πράξουν αντίθετα θα έχουν έχουν κάποιο όφελος (4 μέρες ακόμα ρεπό, ξεκούραση, προετοιμασία ίσως). Πάντως η επιλογή είναι 100% δική τους. Άλλωστε σε 10-15 χρόνια αυτοί θα έχουν τα ηνία της χώρας, ας αρχίσουν σιγά σιγά να παίρνουν αποφάσεις.
Δικαίωμα τους είναι να κάνουν το διαφορετικό ή να ακολουθήσουν κι αυτοί την ελληνική αλυσίδα των αθλίων (πεπατημένη)...εμείς πάντως "δεν δικαιούμαστε δια να ομιλούμε" διότι όταν ήταν η σειρά μας να κάνουμε την επιλογή, όταν έπρεπε να κάνουμε την υπέρβαση, αποτύχαμε και οι αποτυχημένοι σιωπούν...
Να σαι πάντα καλά και να γράφεις τέτοια κείμενα, βοήθειά σου ο Άγιος
Με εκτίμηση
Ανώνυμος

ονομα είπε...

Φίλε Ανώνυμε

Ασφαλώς ανήκω κι εγώ στις γενιές των αποτυχημένων... Δυστυχώς, πολύ δυστυχώς...

Το να μιλώ στους μαθητές για την ηθική και για το ότι θα πρέπει να είναι κανείς δίκαιος και σωστός ακόμη κι αν αποβαίνει σε βάρος του, είναι σαν να έρχομαι μούσκεμα και να τους συμβουλεύω από που να πάνε για να μην... βραχούν!

Οπωσδήποτε οι μαθητές αυτο το αντιλαμβάνονται, όπως άλλωστε το αντιλαμβάνομαι κι εγώ. Θα το δεχτώ ακόμα και να με σιχτιρίσουν και να πουν στα σχόλια τους: "για δες ποιοι μιλάνε...".

Ακόμη κι ένας όμως να το διαβάσει και να προβληματιστεί, θα με κάνει υπερήφανο/η.

Κι επειδή εμείς, οι προηγούμενες γενιές είμαστε με σκυμμένα κεφάλια, θα ήθελα οι νέοι όταν φτάσουν στη θέση μας να περπατούν υπερήφανα, με ψηλά το κεφάλι...

Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για την παρέμβαση.

Με εκτίμηση
Ντελάλης

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Ντελάλη,
Πολύ καλά έκανες και έψαξες το θέμα των απουσιών γιατί θεωρώ το όλο θέμα των απουσιών εντελώς απαράδεκτο. Και απαράδεκτο τον κ. Γεωργίου που σύμφωνα με τα προεδρεία αρνούνταν να δώσει απάντηση στο θέμα των απουσιών. Το αποτέλεσμα είναι αυτήν την στιγμή να υπάρχουν παιδιά πάνω από το όριο των 50 απουσιών. Και αναρωτιέμαι τι θα γίνει με αυτά τα παιδιά αν τελικά δεν περαστεί στην ΦΕΚ η σχετική ανακοίνωση. Θα ήθελα να αναφερθώ και σε άλλα θέματα για την "κατάντια" του σχολείου μας αλλά δεν είναι της παρούσης.

Τώρα για τα υπόλοιπα πράγματα που θίγεις εγώ σε συγχαίρω αν και από την άλλη είναι εύκολο πολλές φορές να αναφερόμαστε σε τέτοια ζητήματα κρυμμένη πίσω από την προσωπίδα ενός πιγκουίνου.

Top