αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Επιτέλους άρση του καμποτάζ

Του Στέργιου Μπακολουκά

Επιτέλους Άρση του Καμποτάζ!!!
Μία Ιστορική ανακοίνωση έκανε την 21/4/2010 το βράδυ, στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου. Μέχρι το τέλος Μαΐου να προχωρήσει η Χώρα στην άρση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ.
Δηλαδή, την άρση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για τον κλάδο της κρουαζιέρας που δεν επιτρέπει σε κρουαζιερόπλοια που φέρουν σημαία κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή δεν απασχολούν ελληνικό προσωπικό να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τουρίστες σε Ελληνικό λιμάνι ή σε κάποιο νησί (καμποτάζ).
Επί πολλές δεκαετίες εντελώς παράλογα, αυθαίρετα και αλλοπρόσαλλα, απαγορεύαμε την προσέγγιση στα λιμάνια μας ξένων κρουαζιερόπλοιων τα οποία δεν είχαν τα πιο πάνω χαρακτηριστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τον ελλιμενισμό των κρουαζιερόπλοιων όχι στην Ελλάδα αλλά στην Τουρκία την Ιταλία και πρόσφατα την Κροατία, παραβλέποντας τα δικά μας λιμάνια.

Συνοψίζοντας τα οφέλη από αυτή την απόφαση, σας τα παραθέτω:
1. Αύξηση των εσόδων της Χώρας από τη εισροή συναλλάγματος κατά πολλά εκατομμύρια ευρώ.
2. Διεθνής προβολή του τόπου μας στα πέρατα του κόσμου μέσω των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα.
3. Αύξηση των εσόδων στα ξενοδοχεία των λιμανιών της χώρας στα οποία θα προσεγγίζουν το κρουαζιερόπλοια.
4. Διάχυση των Ελληνικών προορισμών σε περισσότερα λιμάνια και άρα καλύτερη κατανομή των τουριστικών πόρων στην περιφέρεια.
5. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με την ανάπτυξη της χειμερινής κρουαζιέρας.
6. Άνθιση των τουριστικών επιχειρήσεων στους κατά τόπους προορισμούς των κρουαζιερόπλοιων, με ταυτόχρονη αύξηση των θέσεων εργασίας.
7. Αύξηση των θέσεων εργασίας στους κλάδους τεχνικής υποστήριξης πλοίων, προμήθειας υλικών, ναυπηγεία ,τροφοδοσία.
8. Χρησιμοποίηση των μεγάλων λιμανιών μας,(Πειραιάς, Θεσσαλονίκη ,Πάτρα, Ηράκλειο), ως home port(αφετηρία και τέρμα των κρουαζιερόπλοιων ) για κρουαζιέρες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
9. Εκσυγχρονισμός στις υποδομές των λιμανιών μας με έξοδα των μεγάλων ξένων εταιριών .

Μετά από τη διαπίστωση των πάρα πάνω ευεργετημάτων, εύλογη είναι η απορία γιατί τόσα χρόνια εμμέναμε σε μία ανόητη και αλλόκοτη πρακτική; Γιατί η χώρα αφού δεν έχει τίποτα άλλο αξιολογότερο του Τουρισμού για να μαζέψει έσοδα δεν προχώρησε ποτέ στο παρελθόν στην ανάπτυξη αυτού του κλάδου και στην εκμετάλλευση των εσόδων του;
Η μοναδική πειστική απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα είναι ότι οι Πολιτικοί μας όλα αυτά τα χρόνια, εγκλωβισμένοι στη στείρα πολιτική συμπεριφορά, την άγνοια του αντικειμένου, την ευκολία με την οποία μπορούσαν να βρουν εύκολα δανεικά από τις διεθνείς αγορές, καθώς και τις πελατειακές σχέσεις που έχουν αναπτύξει με τους ψηφοφόρους τους, διορίζοντάς τους ως υπέρ υπεράριθμους στους διάφορους κρατικούς οργανισμούς, δεν βρήκαν ποτέ χρόνο για να ασχοληθούν με την πραγματική ανάπτυξη της χώρας με αποτέλεσμα να την φτάσουν σε αυτή την κατάντια που είναι σήμερα. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε επίσης και η αντιδραστική και κοντόφθαλμη στάση των συνδικαλιστών του κλάδου των ναυτικών μας με το σαμποτάρισμα επί σειρά ετών της λήψης αναπτυξιακών μέτρων(άλλωστε το ίδιο θα κάνουν και τώρα).
Τώρα λοιπόν που ο κόμπος έφτασε στο χτένι και οι «τεχνοκράτες» του ΔΝΤ, για να μας δανείσουν χρήματα για να πληρώσουμε τις δόσεις του Μαΐου, θα μας επιβάλουν την δική τους οικονομική πολιτική (αφαιρώντας μας έτσι Εθνική Κυριαρχία), αναγκαζόμαστε να παίρνουμε αποφάσεις που έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί εδώ και χρόνια.

Αυτές τις γραμμές για το Καμποτάζ τις γράφω, γιατί όσο και αν σας φαίνετε παράξενο αφορούν και την Αράχοβα. Σε λίγο καιρό το λιμάνι της Ιτέας θα έχει μεγάλη επισκεψημότητα από κρουαζιερόπλοια που θα μεταφέρουν Τουρίστες από όλη τη Γή για να επισκεφτούν το Ιερό των Δελφών. Είμαι σίγουρος ότι θα ήθελαν να επισκεφτούν και το εγκαταλελειμμένο Κωρύκειον Άντρον, το οποίο έχει αυτά τα χάλια που βλέπουμε σήμερα, επειδή ακριβώς ανήκει σε διαφορετικό Νομό, ο οποίος έχει άλλη οικονομική κατεύθυνση και βιοπορισμό( καπνά βαμβάκια, ντομάτες, εργοστάσια) και δεν ενδιαφέρετε για την Βαριά Βιομηχανία της περιοχής μας πού είναι ο Τουρισμός.
Το χειρότερο όμως είναι δυστυχώς η ανεπάρκεια, κατά την άποψή μου, των Δημάρχων της περιοχής μας (Αράχοβα, Δελφοί, Ιτέα, Γαλαξίδι) οι οποίοι αδυνατούν να αντιληφτούν το κοινό καλό των κατοίκων των Πόλεών τους, με τη διεκδίκηση δημιουργίας ενός ισχυρού Δήμου με τη συμμετοχή των Πόλεων που ανέφερα, και αντί αυτού, αναλώνονται σε διάφορες μικροπολιτικές σκοπιμότητες αμφιβόλου αποτελέσματος και με κίνδυνο να χάσουν το τρένο της μελλοντικής ανάπτυξης του Τόπου τους.

Εύχομαι, ο Αι Γιώργης να τους βοηθήσει, αν και δεν πιστεύω ότι θα τα καταφέρει, να ομονοήσουν και να προχωρήσουν σε λύση τέτοια που θα είναι συμφέρουσα για την περιοχή.

8 σχόλια:

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε...

ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΑΜΗΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ. ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΣΗ ΤΟΥ ΚΑΜΠΟΤΑΖ ΤΙ ΧΡΗΜΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ?ΕΧΕΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙ ΦΕΤΟΣ ΠΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ? ¨ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 10¨ ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΙΕΣΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΜΕΤΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΞΑΝΑ? ΜΗΠΩΣ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΑΓΩΣΕΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΤΟ ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΔΟΜΗ?ΕΧΕΤΕ ΙΔΕΑ ΠΟΣΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΟΦΕΛΕΙΤΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΗ ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΩΒΑ?
ΓΙΑ ΚΑΝΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ....

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε...

Διακόπτει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του κρουαζιερόπλοιου «Ζενίθ» τις κρουαζιέρες στην Ελλάδα.Αιτία της διακοπής, ο αποκλεισμός του πλοίου –την περασμένη Δευτέρα- από μέλη του ΠΑΜΕ και της Πανελλήνιας Ναυτικής...


Ομοσπονδίας, που είχε ως αποτέλεσμα την πολύωρη καθυστέρηση του απόπλου από τον Πειραιά και την ταλαιπωρία 970 τουριστών.

Η απόφαση κοινοποιήθηκε ήδη στο Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο οποίος κάνει λόγο για απώλεια εσόδων 10 εκατομμυρίων ευρώ και 400 νέους άνεργους .
-----------------------------------


ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΡΟΚΤΙΚΟ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΘΥΜΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΑΜΠΟΤΑΖ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ

Ανώνυμος είπε...

ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΜΕ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΛΕΚΑΝΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ ΚΑΙ ΞΗΡΟΒΟΥΝΙΟΥ . ΑΦΟΥ ΓΕΜΙΣΕΙ ΜΕ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΝΕΡΟ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ. ΕΤΣΙ ΑΦΟΥ ΦΑΝΕ ΦΟΡΜΑΕΛΛΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΦΘΟΥΝ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ.ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΕΤΣΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΜΕΓΙΣΤΗ.ΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΦΑΝΤΑΣΙΑ, ΣΑΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΩ ΣΕ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΡΘΡΑ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ.ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ.

ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ είπε...

ΦΙΛΕ ΝΤΕΛΑΛΗ: ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ?

ονομα είπε...

Φίλε Ρ

Ακόμα και οι χαζομάρες καταγράφονται.

gianni είπε...

απο ποτε το χιουμορ ειναι χαζομαρα ΝΤΕΛΑΛΗ? επειδη απο σχεδια σωτηριας χορτασαμαι, λυσαμαι ολα τα προβληματα του χωριου μας μεσω ΤΗΛΕΠΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΜΠΕΛΟΦΥΛΟΣΟΦΙΑΣ αραχτοι στον καναπε με την ουισκαρα μας ας κανουμαι και ενα διαλημα να γραψουμαι και καμια μ......... να περναει η ωρα.

ονομα είπε...

Φίλε gianni

Ως προς το σχόλιο, θεωρώ ότι εμπεριέχει δόση ειρωνίας, για αυτό το χαρακτήρισα χαζομάρα και όχι χιούμορ. Κακώς παρεξηγήθηκες.

Ντελάλης

Ανώνυμος είπε...

ενταξει εχουμαι σοβαροτερα θεματα να λυσουμαι.ολοι μαζι προχωραμαι.

Top