αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα

Τρίτη 4 Μαΐου 2010

Ανοιχτή επιστολή του κ. Στάθη Γιαννέλου προς το Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Διστόμου

Αξιότιμε κε Δήμαρχε, κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι του Διστόμου,

Η τελική καταγραφή του «Καλλικράτη» διαμόρφωσε έτσι την κατάσταση, ώστε στα χρόνια που θα έλθουν τα χωριά μας μαζί με τον Στείρι, τ΄ Άσπρα Σπίτια και την Αντίκυρα να συνυπάρξουν και να αποτελέσουν ενιαία ομάδα που σαν στόχο θα έχει την ανάπτυξη.
Αυτό βεβαίως προϋποθέτει να είμαστε όλοι ενωμένοι, αγαπημένοι και να συνεργαζόμαστε από κοινού. Θεωρώ αδιανόητο ότι μπορεί όλη αυτή η προσπάθεια να ξεκινήσει με έχθρα και αντιπαράθεση μεταξύ γειτονικών πόλεων που οι κάτοικοι τους δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα.
Κύριε Δήμαρχε, γνωρίζετε ότι το βράδυ της ανακοίνωσης του σχεδίου «Καλλικράτη» διεπράχθη -να το πω με την πιό επιεική φράση- ατόπημα.
Από την επομένη άρχισαν να κυκλοφορούν από συνεργάτες σας φράσεις τύπου "εμείς έχουμε τα μέσα και κάνουμε ότι θέλουμε", "καλά να πάθετε γιατί θέλατε Δελφούς" κ.λ.π.
Έχοντας μεγαλώσει στ΄¨Ασπρα Σπίτια, ως γιός εργαζομένου στο AL, κε Δήμαρχε, γνωρίζω πολλούς δημότες σας με τους οποίους υπήρξα φίλος και συμμαθητής και θεωρώ ότι οι φράσεις και η τακτική αυτή τους αδικούν.
Γνωρίζετε ότι τα «μέσα» έρχονται και παρέρχονται, αυτό που θα μείνει είναι η αναγκαιότητα της συνύπαρξης μας και η αμοιβαία προσπάθεια για την ανάπτυξη του τόπου.
Σας καλώ λοιπόν, αφήνοντας κατά μέρος τοπικιστικές εξάρσεις, να φροντίσετε να αποκατασταθεί η "πλαστογραφία" και όλοι μαζί να συνεργασθούμε για το καλό του τόπου μας.
Σεβόμαστε απόλυτα το «μαρτυρικό Δίστομο» και τα δεινά που υπέστη, σεβαστείτε ανάλογα την ιστορική Αράχωβα και ελάτε όλοι μαζί να "αυξήσουμε" αυτά που μας ενώνουν και "να μηδενίσουμε" αυτά που μας χωρίζουν.

Στάθης Γιαννέλος
Ανεξάρτητος Δημοτικός Σύμβουλος
Τέως Αντιδήμαρχος

Υ.Γ.: Η βασική αρχή της στρατηγικής των διαπραγματεύσεων λέει ότι: "Η ΠΙΟ ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ...", έχετε το υπ όψιν σας.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

....ποτέ δεν έπαιξε να είναι διαφορετικά ο καινούριος δήμος. Από την αρχή ήταν γνωστό ότι η Βοιωτία θα χωριστεί σε 6 δήμους. Ήταν ξεκάθαρο ότι οι καινούριοι δήμοι δεν μπορούν να ξεπερνούν όριο νομών. Το μόνο που είναι καινούριο είναι ότι η Δαύλεια πήγε στην Λιβαδειά.

Ανώνυμος είπε...

Στάθη υπάρχουν 2 βασικές αρχές στην στρατηγική των διαπραγματεύσεων η 1η είναι αυτή που αναφέρεις nash eguilibrium και η 2η zero sum game theory.

Ανώνυμος είπε...

Λυπαμαι πολυ, λογοκρινετε αποψεις. Υπαρχουν λοιπον συμφεροντα απο πισω σας και οχι αγνος διαλογος - ακομα και μεταξυ Αραχωβιτων. Θα το διαδοσω στοα καφενεια οτι ΔΕΝ εισαι Ντελαλης αλλα λογοκριτης και φιμωτρο. Που ειναι η απαντηση μου στο κ. Γιαννελο για τισ δυο προβοκατσιες που κανει και μας εκθετει ως Αραχωβιτες; Δικαιουμε να πω ''ποσα'';

ΑΜΒΡΟΣΣΙΟΣ είπε...

Ο/Η Αμβρόσσιος είπε...

Το Δίστομο δεν είναι Όσιος Λουκάς μόνο. Έχει αδιάλειπτη ιστορία από το 3500πχ μεχρι σημερα.
Με αρχαιολογικό Μουσείο και ευρήματα κάθε μέρα.
Αρκεί να πατε στο Κορύκειο Άνδρο των Δελφών και να δείτε την επιγραφή
''Εύστρατος Αμβρόσσιος''.
Αλλά το θέμα δεν είναι εκεί.
Πρέπει να καταδικάσετε όλοι τον Δήμαρχο σας που χαρακτήρισε την σφαγή ''τυχαίο γεγονός''. Είναι ύβρις και πρεπει να τιμωρηθει.
Εδω ερχονται για προσκυνημα προσωπικοτητες απ όλο τον κοσμο.
Ας μην σπερνουμε εχθρα μεταξυ μας επειδη το θελει ο Ανδρεου, κι ας αφησουν μερικοι τις τοπικιστικες υστεριες περι αρχαιας ελλαδας και τετοια. ελεος πια.
Εγω δεν ξερω να βρισκουν αρχαια στην Αραχωβα...Τουναντιον στο Διστομο δεν μπορεις να χτισεις απο τα ευρηματα.
Ας συμπορευτουμε λοιπον. Αραχωβα θα υπαρχει, εκει θα ερχονται ολοι για διασκεδαση. Δεν θα λενε παμε Διστομο. Δεν χανεται το ονομα

Μάϊος 04, 2010

Ανώνυμος είπε...

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ (ΚΑΛΗΜΕΡΑ)


Στα 1728 ο Μητροπολίτης Μελέτιος αναφέρει ότι η Αράχωβα ήταν η διασημότερη κώμη του Παρνασσού.(Γεωγραφία Παλαιά και Νέα).

Στα 1830 γεννήθηκε στην Αράχωβα, το μεγάλο πνευματικό τέκνο της, ο ιστορικός Γεώργιος Κρέμος. Διατηρεί προσωπική φιλία με το Χαρίλαο Τρικούπη ενώ συγγράφει το τρίτομο έργο του «Τα Φωκικά». Η επιστημονική του απήχηση και αναγνώριση είναι τεράστια.

Ο Λουκάς Παπαϊωάννου γεννήθηκε στα 1831 στην Αράχωβα, υπήρξε διαπρεπής επιστήμονας και καθηγητής Ιατρικής, με αξιολογότατες ιατρικές μελέτες και καθολική αναγνώριση. Διατέλεσε και Δήμαρχος Αράχωβας.

Στα 1840 ο περιηγητής Ιάκωβος – Ρίζος Ραγκαβής που πέρασε από την Αράχωβα, τη χαρακτηρίζει «…μέγα χωρίον…. Περίφημον δια το υγιεινόν του αέρος και την μακροβιότητα των κατοίκων της…».

Τον Ιούλιο του 1856, στην περιοχή Ζεμενό Αράχωβας, δόθηκε σκληρή μάχη ανάμεσα στους αρχιληστές με επικεφαλής το Χρήστο Νταβέλη και στην Εθνική Χωροφυλακή, με τον Αραχωβίτη υπολοχαγό Ιωάννη Μέγα. Επακολούθησε σφαγή στην οποία σκοτώθηκαν ο Νταβέλης και ο διώκτης του Μέγας.

Στα 1860, οι Γάλλος περιηγητής YEMENIZ πλέκει το εγκώμιο της Αράχωβας: «…Η Αράχωβα είναι το πιο ρομαντικό, το πιο γραφικό χωριό, χτισμένο σε ένα σημείο γεμάτο παλληκαριά…γύρω σου βλέπεις όλα τα βουνά…Πάνω από το κεφάλι σας είναι οι απότομες κορφές του Παρνασσού με τα ασυντρόφευτα χιόνια του… πιο πέρα οι βράχοι των Δελφών…»

Αντίστοιχα και άλλος Γάλλος περιηγητής CORNILLE στα 1887, υμνεί τις ομορφιές της Αράχωβας και αναφέρεται στις συνήθειες και τα έθιμα της.

Στις 20 Ιουλίου 1870, ο ισχυρός σεισμός στην Αράχωβα, είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο 24 κατοίκων, των τραυματισμό 300 ανθρώπων, ενώ τα περισσότερα σπίτια του χωριού που είχαν θεμελιωθεί σε αναβαθμούς του βουνού, κατέπεσαν.

Μεγάλη η προσφορά αγώνα από τους Αραχωβίτες κατά τη διάρκεια των Βαλκανικών πολέμων 1912 -13, και στη διάρκεια της Μικρασιατικής καταστροφής του 1922, καθώς πολλοί έχυσαν το αίμα τους για την Ελευθερία.

Κατά τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής, η Αράχωβα υπέστη καταστροφές και εκτελέστηκαν κάτοικοι της, με ευθύνη του Φασίστα Κατοχικού φρούραρχου της Αράχωβας Epimach Lachauer.

Στις 8 Σεπτεμβρίου 1943, έλαβε χώρα η Μάχη της Σφάλας Αράχωβας, όπου οι Αραχωβίτες, σε συνεργασία με τους αντάρτες του ΕΛΑΣ κατατρόπωσαν τους 700 Ιταλούς του φασιστικού Τάγματος, στο δυτικό τμήμα της Αράχωβας. Υπάρχει μνημείο στο 5ο Κm Αράχωβας- Δελφών.

Δυστυχώς η Αράχωβα ενεπλάκη και στον Εμφύλιο πόλεμο στα 1944 με τις τραγικές συνέπειες.

Στη δεκαετία 1960 η Αράχωβα είχε εξελιχθεί σε αξιόλογο εμπορικό και τουριστικό κέντρο, λόγω της κίνησης τουριστών προς τους Δελφούς.

Επίσης υπήρχε εργοστάσιο αεριούχων ποτών «ο Παρνασσός», ελαιοτριβεία, κινηματογράφοι, ενώ τα υφαντά και το ξακουστό Αραχωβίτικο κρασί είχαν κάνει γνωστή την Αράχωβα, σε όλη την Ελλάδα.

Διάσημοι επισκέπτες πέρασαν από την Αράχωβα, όπως το θρυλικό συγκρότημα των Beatles στα 1967 με πρωταγωνιστή το John Lenon, ενώ πολλοί Αραχωβίτες συμμετείχαν σε παραστάσεις αρχαίου Δράματος και σε γνωστές ελληνικές ταινίες.

Σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη της Αράχωβας, αποτέλεσε η δημιουργία των χιονοδρομικών κέντρων του Παρνασσού τη δεκαετία του 1980, η οποία γύρισε νέα σελίδα στην ιστορία της Αράχωβας και την καθιέρωσε ως πρωτεύουσα του χειμερινού τουρισμού.

ΜΕ ΝΟΥ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ είπε...

Ελπιζω να μην λογοκριθει το κειμενό μου ή να μην βρεθει αλλου γι αλλου οπως οι απαντησεις μου στην επιστολη Γιαννελου βρισκονται κατω απο αλλο θεμα. Ας ειναι!
Ερωτω ευθεως τον Σ Γιαννελλο και περιμενω απαντηση επι αυτου- και μονο:
-Οταν ζητουσατε να υπαχθειτε στον Δημο Δελφων τοτε δεν θα ...χανοταν το ονομα της ιστορικης Αραχωβας ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΡΥΤΕΡΟ, ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΟΝΟΜΑ ΤΩΝ ΔΕΛΦΩΝ;
-Οταν αργοτερα, επειδη το θεμα των Δελφων το χασατε,ζητουσατε να υπαχθειτε στο Δημο Λειβαδιας,τοτε δεν θα ...χανοταν το ιστορικο ονομα της Αραχωβας ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΡΥΤΕΡΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΛΕΙΒΑΔΙΑΣ;
Η δικη μου ταπεινη γνωμη ειναι οτι ΟΧΙ το ονομα της Αραχωβας ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΝΟΤΑΝ. Οπως δεν θα χαθει και τωρα που θα ανηκετε Διοικητικα και μονο στον ''Δημο Διστομου''.
Εσεις ομως που δεχοσασταν να ειστε, με βασει το δικο σας σκεπτικο, Δελφιωτες ή Λειβαδιτες, γιατι αντιδρατε τοσο στο θεμα του Διστομου;Φοβαστε οτι θα σας πει καποιος ''Διστομιτες''; Ψευτικος και αβασιμος φοβος. Και η αποδειξη ειναι απλη: οπως λες μεγαλωσες στα Ασπρα Σπιτια (Παραλια Διστομου) ή Γιαλο και τους πολυ παλιους. Σε ειπε ποτε κανενας συμπατριωτης σου Ασπροσπιτιωτη ή Παραλιωτη ή Γιαλιωτη; ΟΧΙ! Εκτος αν ο ιδιος πιθανα ηθελες να το χρησιμοποιεις καπου π.χ. για φιγουρα (παραδειγμα το λεω, μη θυμωνεις!). Περιμενω, λοιπον, απαντησεις στα ερωτηματα και οχι ...φιγουρες!

ονομα είπε...

Φίλε ΜΕ ΝΟΥ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ

Τα σχόλια δημοσιεύονται όπου τα αναρτάς. Για να το αλλάξω θέση είναι ολόκληρη διαδικασία -που αν θες στην εξηγώ.
Γιατί να το κάνω και να χάνω άσκοπα το χρόνο μου, μιας και ούτως ή άλλως βγαίνει στον αέρα.

Λίγο προσοχή σε αυτά που λέμε δεν βλάπτει.

Μην ξεχνάς ότι έχεις να κάνεις με έναν άνθρωπο που έχει απέναντί του 500 ανθρώπους ημερησίως. Εσύ θα μπορούσες να το κάνεις ευκοότερα?
Και προσπαθώ να είμαι με όλους εντάξει, για να λέτε τη γνώμη σας και να συζητάμε όλοι μαζί τα προβλήματα του τόπου μας.

Αν έχω αδικήσει κάποιον του ζητώ συγνώμη αλλά δεν γίνεται σκοπιμα.

Ντελάλης

Στέργος είπε...

Ρε Γιαννέλο , σε παρακαλώ μην απαντάς. Όταν ένα χωριό ολόκληρο περιφέρει τα αίματα των πατεράδων του, για να προβάλει το πενιχρό παρόν του, χωρίς αιδώ χωρίς ντροπή, χωρίς την υποτυπώδη σεμνότητα της σιωπής που υπαγορεύει ο θρήνος των νεκρών, όταν αυτοί οι σύγχρονοι αργυραμοιβοί προσπαθούν να αποκτήσουν οντότητα από τους σεπτούς και ιερούς νεκρούς που ανήκουν και σε όλους μας, όταν προσπαθούν να στήσουν το μέλλον τους όχι στη δουλειά, όχι στην συναίνεση και την κατανόηση, όχι στην σύσκεψη και την συναπόφαση, αλλά στην έπαρση και τη οικειοποίηση της θυσίας αθώων ανθρώπων που ως Έλληνες κλίνουμε το γόνυ στο μαυσωλείο της θύμησής τους, Όταν αυτοί οι άνθρωποι θεωρούν εαυτούς περιούσιους, σαν τους εβραίους, όταν πιστεύουν ότι η ραδιουργία , η ίντριγκα και οι συναλλαγές κάτω από το τραπέζι μπορούν να τους δώσουν οντότητα, τότε να είσαι σίγουρος ότι και στο μέλλον, από κεκτημένη ταχύτητα σε δύσκολες αποφάσεις , για το δικό σου μέλλον θα έχουν την ίδια συμπεριφορά. Δεν είναι τυχαίο ότι κανένα από τα γύρω χωριά δεν λέει και τα καλύτερα για εκείνους. Στο τελευταίο ΔΣ υποστήριξα εγώ και άλλοι την πρότασή σου. Τώρα όμως έχω αλλάξει γνώμη, παράτα τους λοιπόν στον………… ορεινό τους Δήμο και πάμε στη Λειβαδιά. Θα πληρώσουμε κάτι παραπάνω ( για τα χρέη της) αλλά θα γλυτώσουμε από την έπαρση και την υπεροψία αυτών που για είκοσι πέντε χρόνια τους είχαμε ξεχάσει . Η Αράχοβα ανήκει στους Δελφούς, τίποτα περισσότερο ή λιγότερο, αν η κομματική συγκυρία μας ανάγκασε να πορευτούμε μακριά από τα πατρώα, δεν σημαίνει ότι είμαστε υποχρεωμένοι να ανοίξουμε και διάλογο. Αρκεί να τους πούμε: Ότι πείτε κύριοι, εσείς θα λέτε κι εμείς θ’ ακούμε και θα …….μαθαίνουμε.

ΜΑΝΤΕΙΟ είπε...

Γεια σου ρε ...Πυθια, Στεργιε!

Top