Βλέποντας στο γκάλοπ του Ντελάλη, για τα προβλήματα της Πόλεως, αλλά και από προσωπική αντίληψη, ότι το πρόβλημα των σκουπιδιών στην Αράχοβα είναι πραγματικά μεγάλο, έχω να καταθέσω μια πρόταση για το θέμα αυτό, η οποία είναι ταυτόχρονα και προσωπική εμπειρία, διότι εφαρμόζεται στην πόλη πού ζω.
Με την υιοθέτηση από την Πόλη της Αράχοβας ενός συστήματος αποκομιδής σκουπιδιών με υπόγειους κάδους, των οποίων το κόστος μελέτης, κατασκευής και εγκατάστασης είναι μικρό σε σχέση με το αποτέλεσμα αλλά και τον χρόνο απόσβεσης, λύνεται μια για πάντα το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών αλλά και της εικόνας της Πόλης σε σχέση με την καθαριότητα.
Το «καπέλο» που φαίνεται στις φωτογραφίες, πάνω από τον κάδο, είναι η είσοδος της σακούλας των σκουπιδιών. Κάτω από τη Γη υπάρχει κάδος ειδικής μεταλλικής κατασκευής σχεδόν ίσος με τις διαστάσεις του εξωτερικού πατώματος, δηλαδή 1,5Χ1,5Χ1,5 με συνολική χωρητικότητα 3,37 κυβικά σκουπίδια, δηλαδή σε αντιστοιχία 5,6 συμβατικούς τενεκέδες σκουπιδιών.
Τα πάντα είναι μέσα στη Γη, δεν βρωμάει τίποτα, δεν μπορούν οι γάτες να τα ανακατέψουν, δεν γεμίζουν γρήγορα με αποτέλεσμα στις γιορτές να μην έχουμε αυτό το χάλι που βλέπουμε σήμερα.
Αυτοί που κάνουν αποκομιδή μετά από παρακολούθηση θα μάθουν ποιοι κάδοι γεμίζουν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να τους αδειάζουν επιλεκτικά.
Είναι γνωστό ότι στις προηγμένες κοινωνίες ο κάθε άνθρωπος παράγει περίπου 1 κιλό σκουπίδια την ημέρα. Αν υποθέσουμε ότι η Αράχοβα σε Φουλ σεζόν φιλοξενεί μαζί με τους ντόπιους περίπου 8 χιλ. ανθρώπους τότε όλοι μαζί θα παράγουν 8 τόνους σκουπίδια την ημέρα.
Μετά από υπολογισμούς προκύπτει ότι..
ένα κυβικό σκουπίδια ζυγίζει 120 κιλά. Αν τοποθετηθούν περίπου 150 τέτοιοι κάδοι(φυσικά θα δοθεί έμφαση, στην τοποθέτηση περισσότερων κάδων γύρω από τα μεγάλα ξενοδοχεία) τότε αυτοί θα γεμίζουν κάθε 7,5 ημέρες και μάλιστα όταν θεωρήσουμε ότι η Αράχοβα θα έχει για όλο αυτό το διάστημα 8 χιλ. ανθρώπους.
Το συμπέρασμα είναι ότι μπορεί η αποκομιδή να γίνεται χωρίς πρόβλημα χρόνου, ενώ η πόλη θα είναι πάντα καθαρή.
Όταν η Αράχοβα θα είναι γεμάτη από κόσμο, ένα αυτοκίνητο με τον οδηγό και έναν εργάτη μπορεί να μαζέψει κάθε ημέρα, δουλεύοντας 8 ώρες, 20 κάδους. Κατά τις δύσκολες μέρες (Πάσχα, Χριστούγεννα ,γιορτές) είναι δυνατόν να δουλέψει και δεύτερη βάρδια, οκτάωρο παρά οκτάωρο ή να γίνουν κάποιες υπερωρίες. Μπορεί ακόμα να είναι γραμμένο επάνω στους κάδους κάποιο κινητό τηλέφωνο ανάγκης με σκοπό την έκτακτη εκκένωση κάποιου από αυτούς που γέμιση. Τις υπόλοιπες ημέρες οι εργασία τους θα είναι πολύ λιγότερη.
Αν εγκατασταθούν και στο λιβάδι άλλοι 25 κάδοι (ανά 200 μέτρα και σε απόσταση 5 χιλιομέτρων) τότε θα έχουμε να παρουσιάσουμε μια Πόλη πρότυπη σε θέματα καθαριότητας.
Η εγκατάσταση των κάδων μέσα στην Πόλη θα γίνει σε απόσταση 100 μέτρων ο ένας από τον άλλο, με αποτέλεσμα το κάθε σπίτι να απέχει στη χειρότερη περίπτωση 50 μέτρα από τον κοντινότερο.
Το κόστος κατασκευής και εγκατάστασης του κάθε κάδου, επειδή είναι τυποποιημένος, είναι σχετικά μικρό. Μπορεί επίσης να δοθεί, η μελέτη και εγκατάσταση του συστήματος, πακέτο με αυτοχρηματοδότηση , στην εταιρεία που μετά από διαφανείς διαδικασίες θα αναλάβει την όλη αποκομιδή των σκουπιδιών.
Ο υπόγειος κάδος μπορεί να τοποθετηθεί-κατασκευαστεί, επειδή η Αράχοβα έχει στενούς δρόμους, ακόμα και μέσα στο δρόμο (τα αυτοκίνητα να περνάνε από πάνω, διότι η κατασκευή του είναι ανθεκτική), με το «καπέλο» να έχει τοποθετηθεί στην άκρη. Είναι δυνατόν επίσης να γίνει πιλοτική πρώτα κατασκευή μερικών κάδων για να δούμε τη λειτουργία τους και να διαφοροποιήσουμε την κατασκευή ορισμένων ανάλογα με την ιδιομορφία του χώρου.
Για την αποκομιδή απαιτείται ένα μικρό, στενό, φορτηγό (Ούνιμουκ), το οποίο θα έχει εγκαταστημένο στην καρότσα του εργάτη (παλάγκο) για να σηκώνει και να αδειάζει τους κάδους συνοδευόμενο από τον οδηγό και έναν εργάτη. Το φορτηγό αποκομιδής θα έχει εγκατεστημένο στην καρότσα του σύστημα πρέσας για να χωράει περισσότερα σκουπίδια με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων.
Σε κάποιο σημείο έξω από την Πόλη και σε μη ορατό σημείο (χώρος μεταφόρτωσης) πρέπει να εγκατασταθεί μία πρέσα αποθήκευσης και μεταφοράς σκουπιδιών (κατασκευάζουν τέτοιες οι εταιρίες), για να περιοριστεί το κόστος αποκομιδής και μεταφοράς.
ΥΣ. Είναι μια πρόταση που ως εφαρμογή λειτουργεί ήδη σε κάποιες Ελληνικές πόλεις, σε διάφορες παραλλαγές.
Με την υιοθέτηση από την Πόλη της Αράχοβας ενός συστήματος αποκομιδής σκουπιδιών με υπόγειους κάδους, των οποίων το κόστος μελέτης, κατασκευής και εγκατάστασης είναι μικρό σε σχέση με το αποτέλεσμα αλλά και τον χρόνο απόσβεσης, λύνεται μια για πάντα το πρόβλημα της διαχείρισης των σκουπιδιών αλλά και της εικόνας της Πόλης σε σχέση με την καθαριότητα.
Το «καπέλο» που φαίνεται στις φωτογραφίες, πάνω από τον κάδο, είναι η είσοδος της σακούλας των σκουπιδιών. Κάτω από τη Γη υπάρχει κάδος ειδικής μεταλλικής κατασκευής σχεδόν ίσος με τις διαστάσεις του εξωτερικού πατώματος, δηλαδή 1,5Χ1,5Χ1,5 με συνολική χωρητικότητα 3,37 κυβικά σκουπίδια, δηλαδή σε αντιστοιχία 5,6 συμβατικούς τενεκέδες σκουπιδιών.
Τα πάντα είναι μέσα στη Γη, δεν βρωμάει τίποτα, δεν μπορούν οι γάτες να τα ανακατέψουν, δεν γεμίζουν γρήγορα με αποτέλεσμα στις γιορτές να μην έχουμε αυτό το χάλι που βλέπουμε σήμερα.
Αυτοί που κάνουν αποκομιδή μετά από παρακολούθηση θα μάθουν ποιοι κάδοι γεμίζουν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα να τους αδειάζουν επιλεκτικά.
Είναι γνωστό ότι στις προηγμένες κοινωνίες ο κάθε άνθρωπος παράγει περίπου 1 κιλό σκουπίδια την ημέρα. Αν υποθέσουμε ότι η Αράχοβα σε Φουλ σεζόν φιλοξενεί μαζί με τους ντόπιους περίπου 8 χιλ. ανθρώπους τότε όλοι μαζί θα παράγουν 8 τόνους σκουπίδια την ημέρα.
Μετά από υπολογισμούς προκύπτει ότι..
ένα κυβικό σκουπίδια ζυγίζει 120 κιλά. Αν τοποθετηθούν περίπου 150 τέτοιοι κάδοι(φυσικά θα δοθεί έμφαση, στην τοποθέτηση περισσότερων κάδων γύρω από τα μεγάλα ξενοδοχεία) τότε αυτοί θα γεμίζουν κάθε 7,5 ημέρες και μάλιστα όταν θεωρήσουμε ότι η Αράχοβα θα έχει για όλο αυτό το διάστημα 8 χιλ. ανθρώπους.
Το συμπέρασμα είναι ότι μπορεί η αποκομιδή να γίνεται χωρίς πρόβλημα χρόνου, ενώ η πόλη θα είναι πάντα καθαρή.
Όταν η Αράχοβα θα είναι γεμάτη από κόσμο, ένα αυτοκίνητο με τον οδηγό και έναν εργάτη μπορεί να μαζέψει κάθε ημέρα, δουλεύοντας 8 ώρες, 20 κάδους. Κατά τις δύσκολες μέρες (Πάσχα, Χριστούγεννα ,γιορτές) είναι δυνατόν να δουλέψει και δεύτερη βάρδια, οκτάωρο παρά οκτάωρο ή να γίνουν κάποιες υπερωρίες. Μπορεί ακόμα να είναι γραμμένο επάνω στους κάδους κάποιο κινητό τηλέφωνο ανάγκης με σκοπό την έκτακτη εκκένωση κάποιου από αυτούς που γέμιση. Τις υπόλοιπες ημέρες οι εργασία τους θα είναι πολύ λιγότερη.
Αν εγκατασταθούν και στο λιβάδι άλλοι 25 κάδοι (ανά 200 μέτρα και σε απόσταση 5 χιλιομέτρων) τότε θα έχουμε να παρουσιάσουμε μια Πόλη πρότυπη σε θέματα καθαριότητας.
Η εγκατάσταση των κάδων μέσα στην Πόλη θα γίνει σε απόσταση 100 μέτρων ο ένας από τον άλλο, με αποτέλεσμα το κάθε σπίτι να απέχει στη χειρότερη περίπτωση 50 μέτρα από τον κοντινότερο.
Το κόστος κατασκευής και εγκατάστασης του κάθε κάδου, επειδή είναι τυποποιημένος, είναι σχετικά μικρό. Μπορεί επίσης να δοθεί, η μελέτη και εγκατάσταση του συστήματος, πακέτο με αυτοχρηματοδότηση , στην εταιρεία που μετά από διαφανείς διαδικασίες θα αναλάβει την όλη αποκομιδή των σκουπιδιών.
Ο υπόγειος κάδος μπορεί να τοποθετηθεί-κατασκευαστεί, επειδή η Αράχοβα έχει στενούς δρόμους, ακόμα και μέσα στο δρόμο (τα αυτοκίνητα να περνάνε από πάνω, διότι η κατασκευή του είναι ανθεκτική), με το «καπέλο» να έχει τοποθετηθεί στην άκρη. Είναι δυνατόν επίσης να γίνει πιλοτική πρώτα κατασκευή μερικών κάδων για να δούμε τη λειτουργία τους και να διαφοροποιήσουμε την κατασκευή ορισμένων ανάλογα με την ιδιομορφία του χώρου.
Για την αποκομιδή απαιτείται ένα μικρό, στενό, φορτηγό (Ούνιμουκ), το οποίο θα έχει εγκαταστημένο στην καρότσα του εργάτη (παλάγκο) για να σηκώνει και να αδειάζει τους κάδους συνοδευόμενο από τον οδηγό και έναν εργάτη. Το φορτηγό αποκομιδής θα έχει εγκατεστημένο στην καρότσα του σύστημα πρέσας για να χωράει περισσότερα σκουπίδια με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου και πόρων.
Σε κάποιο σημείο έξω από την Πόλη και σε μη ορατό σημείο (χώρος μεταφόρτωσης) πρέπει να εγκατασταθεί μία πρέσα αποθήκευσης και μεταφοράς σκουπιδιών (κατασκευάζουν τέτοιες οι εταιρίες), για να περιοριστεί το κόστος αποκομιδής και μεταφοράς.
ΥΣ. Είναι μια πρόταση που ως εφαρμογή λειτουργεί ήδη σε κάποιες Ελληνικές πόλεις, σε διάφορες παραλλαγές.
1 σχόλια:
Πολύ καλή η πρόταση ελπίζω να συζητηθεί.
Δημοσίευση σχολίου