αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη αραχωβα διαμονη ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακος επιθεωρητης ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό ενεργειακο πιστοποιητικό αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα αραχωβα

Σάββατο 13 Μαρτίου 2010

Η ζωή ενός μαθητή σε ορεινό χωριό των Αγράφων

Οι μαθητές στο Ραπτόπουλο Ευρυτανίας ονειρεύονται την 5ήμερη....

O Γιώργος είναι μαθητής της Γ΄ Λυκείου στο Ραπτόπουλο Ευρυτανίας. Για τον ίδιο και τους δεκατρείς συμμαθητές του η πενθήμερη εκδρομή στο τέλος της χρονιάς είναι ένα μεγάλο όνειρο. Η καθημερινότητα στα χωριά της περιοχής για έναν έφηβο δεν είναι εύκολη, αφού στερούνται τα στοιχειώδη για τη μετακίνηση, τη διασκέδαση, ακόμα και τη μόρφωση. Γι΄ αυτό η εξόρμηση με τους συμμαθητές θα αποτελέσει εξαιρετική εμπειρία.

«Δεν έχω φύγει ποτέ μακριά από το χωριό. Περιμένω πώς και πώς την εκδρομή στο τέλος της χρονιάς. Κρήτη ή Ρόδος, δεν έχει σημασία. Για μένα θα είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία».
«Όταν γυρίσω από το σχολείο και τελειώσω το διάβασμα δεν έχω τίποτα να κάνω για να περάσει η ώρα. Μαζευόμαστε στην τηλεόραση, αν και δεν πιάνουμε παρά μόνο δυο-tρία κανάλια, και περνά η μέρα. Τον χειμώνα κάθομαι συνήθως κοντά στο τζάκι για να ζεσταθώ και κοιτάζω τη φωτιά μέχρι να πάω για ύπνο. Η μόνη μας εκδρομή γίνεται μια φορά τον μήνα, όταν παίζουμε μπάλα όλοι μαζί στο γήπεδο ενός γειτονικού χωριού. Περιμένω την πενθήμερη με λαχτάρα», λέει.

Η ζωή σε ένα ορεινό χωριό της Ελλάδας διαφέρει ολοκληρωτικά από αυτήν στις μεγάλες πόλεις.

Τα παιδιά μεταβαίνουν από την Πρασιά, τα Λεπιανά, τα Κέδρα, το Καταφύλλι και άλλα γύρω χωριά με τις «κλούβες», ειδικά διαμορφωμένα κλειστά οχήματα που λειτουργούν ως σχολικά λεωφορεία, μέχρι τον κεντρικό δρόμο από όπου θα πάρουν το ΚΤΕΛ για το σχολείο. Οι διαδρομές σε ορισμένες περιπτώσεις είναι ιδιαίτερα δύσβατες, ενώ τον χειμώνα ο δρόμος κλείνει από κατολισθήσεις.

Χωρίς φροντιστήριο
«Αν χρειαστεί μετακινούμε με τα χέρια μας τις πέτρες από τον δρόμο μέχρι να έρθουν τα συνεργεία να τον ανοίξουν. Έχω χάσει αρκετές φορές την πρώτη ώρα επειδή καθυστερήσαμε. Όπως τονίζει, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, το επίπεδο στο μάθημα είναι αρκετά υψηλό, ενώ με την ενισχυτική διδασκαλία που παρακολουθούν μετά το τέλος του κανονικού προγράμματος καλύπτουν αρκετά κενά. «Ορισμένα βιβλία στην αρχή της χρονιάς άργησαν να έρθουν, τώρα πια το πρόβλημα λύθηκε. Στην περιοχή δεν υπάρχει φροντιστήριο, αλλά το μάθημα που κάνουμε στο σχολείο είναι ικανό να μας βοηθήσει να πάμε καλά».

Αποστολή Ιωάννας, το αφιερώνει σε όλους τους μαθητές και καθηγητές των σχολείων μας, δημοσιεύθηκε από το prassia-eyrytanias.blogspot.com.
Top