22/4 – ΠΑΡΑΜΟΝΗ
18.00 Έναρξη του Πανηγυριού, Κανονιοβολισμοί, Κωδωνοκρουσίες
18.45 Χορός γερόντων στο προαύλιο του Ιστορικού Ναού
19.00 Εσπερινός
20.15 Περιφορά της εικόνας του Αγίου Γεωργίου, που θα συνοδεύεται από Αραχωβίτες και Αραχωβίτισσες με τοπικές ενδυμασίες
22.15 Χοροί στην πλατεία Παπαϊωάννου
23/4 – ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙΟΥ
07.00 Εωθινό, Κανονιοβολισμοί, Κωδωνοκρουσίες.
07.05 Όρθρος, Θεία Λειτουργία.
11.00 Αγωνιστικά έθιμα: Aνηφορικός δρόμος νέων, ανδρών και γερόντων στο πεδίο της μάχης του Καραϊσκάκη.
11.30 Το δρώμενο στη βρύση του Αγίου Γεωργίου.
11.45 Τοπικοί χοροί στο προαύλιο του ιστορικού Ιερού Ναού Αγίου Γεωργίου με Αραχωβίτικες ενδυμασίες.
19.30 Τερματισμός δρόμου 5000μ. Παραδοσιακοί χοροί στην πλατεία Λάκκας από το χορευτικό συγκρότημα του Λαογραφικού Ομίλου Αράχωβας.
24/4 – ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙΟΥ
07.30 Εωθινό, Κανονιοβολισμοί, Κωδωνοκρουσίες.
07.35 Όρθρος. Θεία Λειτουργία.
11.00 Αγωνιστικά έθιμα: Άλμα απλούν χωρίς φόρα, άλμα απλούν, τριπλούν, σήκωμα πέτρας με τοπική ενδυμασία, άλμα εις ύψος (στο προαύλιο του Ι. Ναού)
18.00 Εσπερινός και Παράκληση Αγίου.
21.00 Παραδοσιακή ορχήστρα δημοτικής μουσικής (πλατεία Παπαϊωάννου).
25/4 – ΤΡΙΤΗ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙΟΥ
07.00 Εωθινό, Κανονιοβολισμοί, Κωδωνοκρουσίες.
07.05 Όρθρος, Θεία Λειτουργία.
10.30 Επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο του Γ. Καραϊσκάκη.
10.45 Αγωνιστικά έθιμα: σφαιροβολία, λιθοβολία με τοπική ενδυμασία, πάλη, διελκυστίνδα, (στο προαύλιο του Ι. Ναού).
15.00 Κοινό τραπέζι – Αραχωβίτικο γλέντι στο προαύλιο του Ιερού Ναού με τοπικές ενδυμασίες. Μετέχουν Αραχωβίτες καθώς και επισκέπτες.
17.30 Τέλος γλεντιού – «Χάλασμα» του Πανηγυριού. Εθνικοί χοροί στο προαύλιο του Ιερού Ναού και στην κεντρική πλατεία.
Πλοήγηση
Για την πλοήγηση κλικ στην εικόνα για πλήρη οθόνη (fullscreen). Αφού μπείτε σε πλήρη οθόνη πατήστε κλικ αριστερά - δεξιά για εναλλαγή των σελίδων. Επιπλέον κλικ κάνει zoom in, από όπου μετακινείστε με το ποντίκι πάνω - κάτω.
Δελτίο Τύπου: "Καμπάνια συλλογής φαρμακευτικού υλικού για τα θύματα της
εισβολής στον Λίβανο, από την ''αλληλεγγύη για όλους'' στην Λιβαδειά
-
*
Δελτίο Τύπου *
...
Πριν από 3 ημέρες
24 σχόλια:
Συγχαρητηρια στον εμπνευστη της ιδεας για τη μεταφραση του πανηγυριου στα αγγλικα.
Ειναι δυνατον φιλοι μου να μεταφραζουμε ενα ποιημα με αλληγορικη σημασια? τι να καταλαβει ο ξενος διαβαζοντας <>.
Ας μας απαντησει καποιος απ την επιτροπη πανηγυρολογων.
Δεν μπορω να καταλαβω τι εχει προσφερει αυτη η περιβοητη επιτροπη ολα αυτα τα χρονια η οποια εχει αναγαγει το πανηγυρι σε μειζον θεμα.Λες και παλιοτερα δεν γινοταν το πανηγυρι.
Συνεδριασεις επι συνεδριασεων,κληρωσεις ,τσακωμος γιατι εβαλαν εσενα κι οχι εμενα .
Ελεος φιλοι μου λιγη ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ κι οχι ΑΥΤΟΠΡΟΒΟΛΗ!!!
Φιλε Ντελαλη εχεις διαγραψει τους δυο στιχους του πανηγυριου, στο χθεσινο σχολιο μου, στα εισαγωγικα <>.Που το επιληψιμο?
Φίλε ΚΑΜΖΟΛΑ
Δεν διέγραψα τίποτα. Το σχόλιο δημοσιεύτηκε όπως ακριβώς το έστειλες. Για του λόγου το αληθές μπορώ να στο στείλω στο email όπως ακριβώς ήρθε.
Προφανώς εσύ ξέχασες να το γράψεις.
Αλίμονο αν θεωρώ επιλήψιμο το πανηγυράκι. Τι με πέρασες?
Λίγο προσοχή ρε παιδιά πριν κατηγορήσουμε δε βλάπτει.
Ντελάλης
ΦΙΛΕ ΚΑΜΖΟΛΑ....ΤΩΡΑ ΠΗΡΕΣ ΠΡΕΦΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ? ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΤΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΕΣ ΔΕΙ? ΑΛΛΑ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΟ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ.ΟΠΩΣ ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ Η ΔΕΤΠΑ.ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΜΕΤΑΦΡΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΑΛΛΑ ...ΤΙΠΟΤΑ. ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ .ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ...
Φίλε Ρ, άλλο η μετάφραση του τραγουδιού του πανηγυριού και άλλο η μετάφραση οδηγών της Δέτπα..μην τα συγχέουμε.Ο φίλος καμζολας έχει δίκιο.Για διάβασε το μετεφρασμένο πανηυράκι και θα καταλάβεις..Το "Giorgena,with your dress, put the sheep in the pen" , τι σου λέει ? Α ρε ΚΑΤΑΚΑΗΜΕΝΗ ΑΡΑΧΩΒΑ .....
τοσα χρονια που ειστε ρε παιδια???τωτα το θυμηθηκατε??/
"the mules (οι μούλες!!!) yearn for water".."release the water o DRAGON" (απόλα δράκο το νερό...!!!)
Πιστή μετάφραση σ'ένα τραγούδι με ΑΛΛΗΓΟΡΙΚΗ σημασία ???
Φιλε Καμζολα οι διοργανωτες του πανηγυριού ,προσπαθούν να κρατήσουν την παράδοση και τίποτα άλλο.
Αυτοπροβολή κάνουμε όλοι εμείς που περνούμε μερος.Ποσοι από εμάς βάζουμε τις στολές για τον Άγιο? Πόσοι την βάζουμε μονό και μονό για φωτογραφιες?ποσοι ακολουθούμε την εικόνα με πιστη?ποσοι ακολουθούμε την εικόνα μέχρι την έκλισα? Πόσοι περιμένουμε στα πλατάνια να φτάσει η εικόνα και να μπούμε διπλά της για να μας πάρουν τα κανάλια? Πόσοι ντυνόμαστε και τις 4 ημέρες όπως έκαναν οι παππούδες μας και οι πατεράδες μας ? Αυτοπροβολή λοιπόν δεν κάνουν οι διοργανωτές αλλά εμείς που περνούμε μέρος στο πανυγηρακι . πρωτα λοιπον πρεπει να διωρθωσουμε τα παραπανω, και μετα βλεπουμε και την μεταφραση εάν είναι σωστη.
Φιλε Λαμπρο για ρωτα το γερο Παναγιωτη τον πατερα σου ο οποιος βιωσε το πανηγυρι στα δυσκολα χρονια που δεν ντυνοταν κανενας να σου πει ποιες εμπαιναν λυγερες,οι μεγαλες η τα παιδαρελια που μπαινουν τωρα? υπηρχαν επιτροπες,κληρωσεις? οι σειρες των ντυμενων ηταν μονο δυο στις ακρες και στη μεση ενας αδειος δρομος? η τρεις και τεσσερις?για κοιταξτε κυριοι πανηγυρολογοι καμια φωτογραφια του παρελθοντος.
Θα μου πειτε οτι η συμμετοχη ειναι μεγαλη και πρεπει να υπαρχουν και καποιοι υπευθυνοι,ναι ομως η εξουσια με μετρο καισεβασμο προς τον ΑΓΙΟ.
Φιλε Καμζολα
Γνωρίζεις τα μελοι της επιτροπης για να μας πεις ποιοι προβαλλοντε μέσα από αυτή.
Γνωριζει τι δουλεια κανει
Γνωριζεις πιες είναι οι οργανωτικες εργασίς του Πανηγυριου
Πεστα μας και σε μας να τα μάθουμε, αν δεν τα ξερεις ειναι καλυτερα να σοπαινεις γιατι αν κατηγορουμε ολους οσους κανουν χαμαλίκι στο τελος εμείς που δεν κανουμε τιποτα θα ζοριστούμε
Αλεκος
Φίλε Ανώνυμε
Όσον αφορά την πρότασή σου δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, σίγουρα υπάρχουν πιο ειδικοί από μένα να λύσουν αυτά τα θέματα.
Μπορώ ωστόσο αν θες να το κάνω ξεχωριστή ανάρτηση για να μας πει ο κόσμος τη γνώμη του. Ή ακόμη και ψηφορορία μπορώ να βάλω(αν συμφωνείς με κάτι από τα παραπάνω στείλε ένα σχόλιο).
Με εκτίμηση
Ντελάλης
Φιλε ανωνυμε,θιγεις ενα θεμα με τη περιφορα το οποιο ειναι σοβαρο αλλα δυστηχως δεν ιδρωνει το αυτι της επιτροπης.Εχει δικιο ο φιλος ο ΚΑΜΖΟΛΑΣ που τους λεει να δουν καμια φωτογραφια οπως ηταν παλια το πανηγυρι και να μην φαινεται ενας αδειος δρομος στη μεση ομως οι κυριοι υποστηριζουν αλλα.
Σωστη η λυση που προτεινεις ανωνυμε και μακαρι να υλοποιηθει.
ΑΚΟΥΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΠΑΝΗΓΥΡΟΛΟΓΟΙ?
Φίλε Ντελάλη
Όσοι αγαπούν το δρώμενο και έχουν εντοπίσει από τη μεριά τους το πρόβλημα και σέβονται τον Άγιο, πίστεψέ με είναι οι ΜΟΝΟΙ ειδικοί και επιβάλεται να εκφέρουν άποψη για αυτό το τόσο σημαντικό για την βιωσημότητα του πανηγυριού θέμα μας. Καθε πρόταση μόνο καλό μπορεί να κάνει.
Δεν με ενδιαφέρει πόσοι θα είναι σε κάθε σειρά 2,3,5 ή 10 αλλά η ουσία. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι η απόδοση της πρέπουσας τιμής. Αυτή η εικόνα είναι προσβολή και πρέπει επιτέλους να τελειώνει. Δεν αρμόζει στον προστάτη Άγιο μας. Δεν είναι τυχαίο που όταν σε διάφορες περιόδους, όλη η Ελλάδα υποφέρει (τουρκοκρατεία, κατοχή, φτώχεια, πείνα, και τώρα που σε όλη την Ελλάδα κλαίνε με μαυρο δάκρυ με την κρίση), εμείς στεκόμαστε. Νομίζεις από τύχη είμαστε και μας λένε όλοι ευλογημένο τόπο;
Ντελάλη, εφόσον έχεις τη διάθεση, και σε ευχαριστώ γι αυτό, πιστεύω οτι μπορείς να βοηθήσεις αυτό το πρόβλημα τουλάχιστον να αναδειχθεί, να μπει στη συνείδησή μας και με τις προτάσεις του κόσμου από το βήμα σου, επιτέλους να λυθεί..
Σε ευχαριστώ πολύ
Φιλοι μου εχετε σκεφτει μπροστα και πισω στην εικονα να υπαρχουν ντυμενοι κι οχι να ακολουθουν οι επισημοι ψηφοθηρες που φαινονται σαν κορακια με τα μαυρα τα κοστουμια τους.
Μηπως ξερει καποιος τα προσοντα και τις προυποθεσεις να γινει καποιος μελος της επιτροπης?γιατι αν θελει κι εκει μεσον <>
Θα ηθελα να μου πει καποιος , αν γνωριζει ποσα και ποια ατομα απαρτιζουν την επιτροπη . Δεχοντε προτασεις , κανουν καποια συγκεντρωση η απλα αποφασιζουν και αυτο ειναι .
Ας μας πει κάποιος ΥΠΕΥΘΥΝΑ ποιοι αποτελόύν την επιτροπή ??? ποιοι είναι οι λεγόμενοι ΠΑΝΥΓΗΡΟΛΟΓΟΙ ? ΠΟΙΟΣ ΤΟΥΣ ΟΡΙΣΕ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.ΝΤΕΛΑΛΗ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ? Μπορείς να το ψάξεις ?
Τα καταφεραν παλι αυτοι ,που γραφουν με παραπανο απο ενα ψευδωνυμο,και εστρεψαν το ενδιαφερων αλλου.
Τι αγινε ρε παιδια ξεχασαμε τον Καλλικρατη?
Που ειναι οι ερωτησεις του Χαρη ?
Που ειναι οι προσληψεις της ΔΕΤΠΑ?κ.τ.λ.
Ωραιο κολπο σε βαζω να κοιτας το δεντρο και χανεις το δασος.
Αφηστε το πανηγυρι, οπως και να εχει αυτο θα γινει και κοιταξτε τα αλλα προβληματα.
Μην τσιμπατε αυτο θελει και η τοπικη εξουσια να μην ασχολουμαστε με τα προτευοντα θεματα αλλα με τα δευτερευοντα.
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΧΩΡΙΑΝΟΙ ΕΧΕΙ ΛΥΚΟΥΣ ΤΟ ΧΩΡΙΟ.
Φιλε ΝΤΕΛΑΛΗ ΘΑ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΠΑΛΙ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΜΥΝΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝ ΟΛΙΓΕΙΣ ΚΑΠΟΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ.
ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΣΑΝ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑΣ ΣΑΝ ΝΤΕΛΑΛΗΣ. ΑΝ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΩΡΑ ΘΕΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΠΟΙΟ ΠΟΛΥ ΧΡΟΝΟ.
ΣΟΥ ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ.........ΑΔΙΚΑ?
Σάμπως Ανώνυμε αν βάλω ώρα δεν μπορώ να απαντάω αργότερα αν θέλω να απαντήσω σαν ανώνυμος?
Ή μήπως τώρα που απαντάω σαν Ντελάλης είμαι επώνυμος?
Η ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ Η ΕΙΚΟΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΤΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ.
ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΛΑΒΑΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΕΣ ΜΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΤΙΣ ΤΕΤΡΑΔΕΣ.
Αγαπητοί Φίλοι
Αν θυμάμαι καλά πέρυσι ή πρόπερυσι είχε κυκλοφορήσει μια ανακοίνωση, την είχα δει στο Βονζουρ ,που καλούσε οποίον ήθελε να πάρει μέρος στην επιτροπή, Από ότι ξέρω την απαρτίζουν Τα εκκλησιαστικά συμβούλια και οι Παπάδες των Δύο ενοριών, Οι πρόεδροι όλων των συλλόγων και όποια μέλη θέλουν. Ο Δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι και όποιοι άλλοι που θέλουν ή συμμετέχουν ενεργά. Από ότι έχω καταλάβει η επιτροπή είναι ανοιχτή σε όσους θέλουν να προσφέρουν.
Από ότι γνωρίζω δεν διαχειρίζονται καθόλου χρήματα και σε ένα συμβούλιο είχα ακούσει ότι τα έξοδα του Πανηγυριού είναι η εκτύπωση του προγράμματος, τα αρνιά τυριά αυγά κλπ για το χάλασμα, η δεξίωση για τους καλεσμένους, και η ορχήστρα
Αν κάποιος θυμάται πως ήταν το Πανηγυράκι πριν από κάμποσα χρόνια και πως είναι τώρα θα πρέπει να ντρεπόμαστε κυρίως για αυτούς όπως ο μακαρίτης ο Δάσκαλος με το Δέλτα κεφαλαίο ο Λιάκος που αφιέρωσε όλη του τη ζωή και μπορώ να πω αναγέννησε το πανηγυράκι, τα παιδιά που έμαθαν Πίπιζα και νταούλι και κράτησαν το έθιμο, η Λίτσα η Λούσκου και ο Βαγγέλης ο Νικολιδάκης που έγραψαν αυτό το υπέροχο Βιβλίο οι μακαρίτες το ζεύγος Γκενεράλη που επανέφεραν το χρυσοκέντημα μαζί με τον ΣΥΝΑΙΤΕΡΙΣΜΌ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ όλοι οι ραφτάδες και οι μοδίστρες που έμαθαν και ράβουν τις φορεσιές και ας θυμηθούμε το μακαρίτη τον Ρέββα και άλλους πολλούς επώνυμους και ανώνυμους που ξεχνάω.
ΕΛΕΟΣ ΕΛΕΟΣ ΕΛΕΟΣ Λίγος σεβασμός δεν βλάπτει αδέρφια
Το Πανηγυράκι είναι τόσο ιερό που πρέπει να το σεβόμαστε σαν την εικόνα του Αι Γιώργη αφού για τον Άγιο γίνεται και για κανέναν άλλον.
Και μέσα από αυτό έχουμε όλοι ωφεληθεί και αν κάποιος αμφιβάλει να ρωτήσει και θα του πω…
Λυπάμαι που τα λέω έτσι αλλά κάποτε πρέπει να βγάζουμε τις παρωπίδες και να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους .
Σε οτι αφορά τη μετάφραση νομίζω ότι είναι του Ροναλτ Μουρ του φίλου μας που κάθε χρόνο έχετε απο την Καλιφορνία της Αμερικής και ντύνετε.
Τώρα θα μου πεί βέβαια ο Ελύτης ο Σεφέρης ο Καβάφης ο Δροσίνης έγραφαν πεζό λόγο γι αυτό και τους έχουν μεταφράσει και δεν περιλαμβάνουν στα ποιήματά τους αλληγορικές εκφράσεις και πάλι ΕΛΕΟΣ…………
Ο ΑΡΑΧΩΒΑΣ
Αγαπητέ Πονηρέ
Κατηγορείς αυτούς που γράφουν με ψευδώνυμο και εσύ κάνεις το ίδιο
Κατηγορείς όσοι γράφουμε για το Πανηγυράκι γιατί το θεωρείς επουσιώδες μήπως κάνεις λάθος. Υπάρχει πιό σοβαρό πράγμα στον τόπο μας από το Πανηγυράκι. Μπορούμε να το συγκρίνουμε ή να το ταυτίσουμε με κάτι άλλο. Μπορείς να φανταστείς την Αράχωβα χωρίς αυτό.
Λυπάμαι που δεν θα συμφωνήσω μαζί σου.
Και αυτό περι τοπικής εξουσίας τι είναι πάλι. Δηλαδή εσύ τη θες να μας εξουσιάζουν από αλλού από απέξω: Από πού πες μας να καταλάβουμε.
Ο ΑΡΑΧΩΒΑΣ
Αξίζει να απαντά κανείς σε χρήστες αυτού του χώρου που μιλάνε απαξιωτικά για ανθρώπους που τα τελευταία είκοσι χρονιά και βάλε έχουν ασχοληθεί με το Πανηγυράκι και το έχουν φτάσει εδώ που γνωρίζουμε όλοι .
ΚΑΜΖΑΛΑ αν δεν ήτα αυτοί οι «άχρηστοι» κατ’ εσένα θα είχες ξεχάσει ότι υπάρχει Καμιζόλα.
Τώρα για το πώς θα πηγαίνουν οι ντυμένοι στην περιφορά δεν είναι και τόσο απλό
θα ήθελα να σας καταθέσω μερικές απόψεις σε κάποια σχόλια που έχουν ειπωθεί σε αυτο το μπλογκ. Κατ' αρχήν για την μετάφραση του πανηγυριού, θα ήθελα να πω οτι σε ολον τον κόσμο ολα τα ποιήματα, ολων των εποχών, μεταφράζονται σε διάφορες γλώσες χωρίς εξαίρεση. Το να κατανοεί κανείς το νόημα του είναι άλλο θέμα, άσχετο με την μετάφραση. Οι "διοργανωτές'' του πανηγυριού (αναφέρεται στο οπισθόφυλλο του προγράμματος ) είναι ο Δήμος Αράχωβας, το εκκλησιαστικό Συμβούλιο Αγίου Γεωργίου, με την συνεργασία του εκκλησιαστικού Συμβουλίου Ι.Ν.Εισοδίων της Θεοτόκου και την συμμετοχή των τοπικών Συλλόγων και όλων των Αραχωβιτών. Ομως όσο θυμόμαστε όλοι όσοι ζούμε στην Αράχωβα, τίποτα δεν αλλάζει στη γιορτή. Γι αυτό λέμε πως είναι παραδοσιακή γιορτή, αλλιώς θα ήταν στημένο φολκλορικό απο αυτά που βλέπουμε πολύ συχνά στις οθόνες μας, και απο οτι βλέπω στα παλιά προγράμματα που ειναι δημοσιευμένα εδω και 60 χρόνια τίποτε ουσιαστικά δεν άλλαξε στο Πανηγυράκι (σελίδες 444-453 στο ΠΑΝΗΓΥΡΑΚΙ ΚΑΙ Η ΕΛΗΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ).
Οσον αφορά τις λυγερές σε παλιές φωτογραφίες που έψαξα μια απο αυτές το 1925 (στο ίδιο βιβλίο σελ. 25), βλέπω τις λυγερές δίπλα στην εικόνα. Δεν φαίνονται γριές...αλλά μια γυναίκα γύρω στα 40 πρίν μερικά χρόνια με μαλλιά άβαφα δεν θα ήταν σαν γριά? Αλλά και το τραγούδι λέει πως ήταν στολισμένες με αρωματισμένα μαλλιά κτλ. Εγω κατάλαβα πως ήταν όμορφες αντρογύναικες. Κάθε χρόνο αναρτούνται ανακοινώσεις για κληρώσεις για το σημαιοφόρο, τους 4 που κρατούν την εικόνα, την άσπρη σημαία της Επανάστασης, τις λυγερές και νομίζω και το στεφάνι.
Μονή η όχι η σειρά των ντυμένων στην άκρη του δρόμου? Αδειος δρόμος ή όχι? Βασικά το πρόβλημα ειναι οτι μιλάμε μεταξύ μας, και με τον κόσμο απ΄εξω, κάνουμε στάση για φωτογραφίες, μασάμε τσίχλες, μιλάμε στα κινητά, κτλ. Θα έπρεπε να έχουμε την σοβαρότητα που αρμόζει στην περίπτωση.Η διάταξη αριστερά και δεξιά του δρόμου, εχει ως έννοια την διάνοιξη του δρόμου και την προετοιμασία του κόσμου για να ακολουθήσει κάτι πολυ σπουδαίο που είναι η Εικόνα του Αγίου Γεωργίου. Ετσι δεν θα μπορούσαν να βρίσκονται οι ντυμένοι μετά την εικόνα όπως διάβασα πιο πάνω. Απο εντυπώσεις ξένων που εχω ρωτήσει εχω εισπράξει θετικά σχόλια, θαυμάζουν το θέαμα και ετσι οπως περνάνε οι ντυμένοι για πολλη ώρα δημιουργείτε λένε μια κατανυκτική ατμόσφαιρα. Τι θα γινόταν αν πέρναγαν 4άδες και 3άδες? Τότε θα πηγαίναμε αγκαζέ και κουτσομπολεύοντας!!! ή θα έμοιαζε σαν μαθητική παρέλαση σαν την φωτογραφία του προγράμματος που πήγαινε το σχολείο της Αράχωβας σε παράταξη (το πανηγυράκι στο χρόνο ).Επίσης στο πρόγραμμα παλιά φωτογραφία δείχνει τη μονή σειρά και τον άδειο δρόμο. Η αλήθεια πάντως οτι ενας-ενας ντυμένος σε άδειο δρόμο δείχνει μεγαλοπρέπεια αλλά και το πλήθος των ντυμένων, κάτι που είναι σπάνιο. Αυτό το θέαμα είναι μοναδικό στην Ελλάδα απ΄όσο ξέρουμε απο τις οθόνες ειναι εντυπωσιακό και σαν τέτοιο γιατί να το αλλάξουμε? Ας προσπαθήσουμε εμεις να φανούμε πιο σωστοί..όχι πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι..
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ Οι φωτογραφίες του προγράμματος πρέπει κάθε χρόνο να αλλάζουν, φέτος κάτι πήγε να γίνει αλλά γενικά τις έχουμε μάθει απ' έξω, καλό είναι να αλλάζουν και οι παλιές. Τόσες παλιές που βλέπουμε στις εκθέσεις φωτογραφίας γιατί δεν μπαίνουν? Απαράδεκτη ειναι και η φωτογραφία με τη στολή Αμαλίας στο πρόγραμμα
Δημοσίευση σχολίου