«Ομόνοιαν δίωκε»
(=Να επιδιώκεις την ομόνοια)
Δελφικά Παραγγέλματα
Δελφικά Παραγγέλματα
Εισαγωγή
Τίποτα στην Ελλάδα δεν είναι πιο εύκολο από το διχασμό (από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι σήμερα). Άπειρα πράγματα μας χωρίζουν και μας διαιρούν, ελάχιστα όμως (και για πολύ λίγο χρόνο) μας ενώνουν. Μια εθνική κατάρα!
Το ούτως ή άλλως δύσκολο ξεκίνημα του νέου Δήμου μας, που προβλέπει την ένωση διαφορετικών Δήμων και Κοινοτήτων και πρέπει να βασίζεται στην ενότητα και το κοινό όραμα, είχε και έναν επιπρόσθετο παράγοντα, μη προβλέψιμο χρονικά: το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων της Γερμανίας για τη θηριωδία της σφαγής του Διστόμου.
Έτσι λοιπόν, πριν καν συμπληρωθεί ένας μήνας διοίκησης από τη νέα Δημοτική (Καλλικρατική) Αρχή, έχω μια προσωπική αίσθηση ότι ‘τα είδαμε όλα’ και μια αιωρούμενη απειλή ότι ‘δεν είδαμε ακόμη τίποτα’.
Έχω κατασταλάξει (μετά από πολλή σκέψη) στο εξής συμπέρασμα: τσαλαπατάμε την ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ! Καταστάσεις όχι πολύ μακρινές, αλλά ούτε και ιδιαίτερα κοντινές, που εμπεριέχουν ανθρώπινες και εθνικές τραγωδίες, αλλά και ένδοξες στιγμές ηρωισμού και έξαρσης, χρησιμοποιούνται εύκολα και αβασάνιστα για κομματικές σκοπιμότητες, σωβινιστικές εξάρσεις, τοπικιστικά συμφέροντα, προσωπικές αντιδικίες. Η ζημιά είναι τεράστια και μακροχρόνια, το ‘όφελος’ ασήμαντο και εξαιρετικά εφήμερο.
Το Δίστομο - Η σφαγή – Ο εμφύλιος
Πέρσι, παραμονή της Επετείου της Σφαγής, είχα γράψει ένα άρθρο στο ΝΤΕΛΑΛΗ, όπου προσπάθησα να μεταφέρω τα βιώματά μου, μετά από είκοσι χρόνια συμμετοχής μου, απευθυνόμενος κυρίως προς τους συμπατριώτες μου Αραχωβίτες, που ενδεχομένως δεν έτυχε να είχαν τη γνώση για το μέγεθος και την έκταση του δράματος.
Σε κάποιο σημείο έγραφα, ότι στην είσοδο του Ναού του Αγίου Νικολάου, στη θέση που συνήθως αναγράφονται οι ευεργέτες, εδώ αναγράφεται ο μακρύς κατάλογος των άμαχων και ανυπεράσπιστων θυμάτων.
Δεν σας έδωσα όμως τότε όλη την εικόνα. Στην απέναντι πλευρά πάνω από την είσοδο υπάρχει και άλλος μαρμάρινος κατάλογος θυμάτων: του Εμφυλίου Πολέμου! Δεν έχει σημασία και ποσώς με ενδιαφέρει από ποια πλευρά, ούτε οι ερμηνείες, ούτε οι ευθύνες. Το φοβερό και απίστευτο είναι...
...ότι ελάχιστα χρόνια μετά το πρωτοφανές αυτό δράμα, υπήρξαν νέα θύματα (που προϋποθέτουν και θύτες), όχι από τους βάρβαρους Ούνους, αλλά από αδελφοκτόνα ελληνικά χέρια.
Χρειαζόμαστε άραγε μεγαλύτερη απόδειξη απ’ αυτή για το διχαστικό μένος που κουβαλά η φυλή μας;
Ο νέος μας Δήμος
Αγαπητοί φίλοι, ας έρθουμε στο σήμερα.
Είμαστε ένας πολύ μικρός Δήμος, για τα σημερινά δεδομένα. Στην ουσία αυτός αποτελείται από τέσσερα χωριά και έναν οικισμό. Πρόκειται δηλαδή για τέσσερις κοινότητες, που οι δύο είχαν ονομασθεί Δήμοι για ιστορικούς λόγους. Είμαστε πολύ λίγοι, για να έχουμε την πολυτέλεια των διαχωριστικών γραμμών. ΌΛΟΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΔΕ ΦΤΑΝΟΥΜΕ! Έχουμε και το μειονέκτημα ότι δεν προϋπήρχε ένας μεγάλος αστικός Δήμος με πλήρη οργάνωση, πράγμα που κάνει το στήσιμο του νέου Δήμου ακόμη δυσκολότερο.
Αντίθετα όμως οι απαιτήσεις είναι πολλές και επιτακτικές. Πολλές αρμοδιότητες των Νομαρχιών θα περάσουν στους νέους Δήμους, ενώ τα οργανογράμματα και οι υπηρεσίες θυμίζουν μεγάλες καλο-οργανωμένες επιχειρήσεις. Και όλα αυτά χωρίς εξασφαλισμένους οικονομικούς πόρους και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό.
Σ’ αυτές λοιπόν τις συνθήκες ας βοηθήσουμε όλοι ή τουλάχιστον ας προσφέρουμε στην αρχή τουλάχιστον μια ανοχή, κάποια υπομονή και λιγότερο προσωπικό πόλεμο (προς όλους).
Ο νέος μας Δήμος όμως έχει και δύο τουλάχιστον πλεονεκτήματα:
- Δεν είναι απρόσωπος και αχανής. Σιγά-σιγά θα γνωρισθούμε καλά μεταξύ μας.
- Δεύτερον θα εμπλουτισθούν οι εμπειρίες μας και οι ορίζοντές μας. Η επέτειος της Σφαγής, το Πανηγυράκι του Αι-Γιωργιού, οι γιορτές του Οσίου Λουκά, η ναυτική εβδομάδα θα κατορθώσουν να γκρεμίσουν τείχη και διαχωριστικές - διχαστικές νοοτροπίες, όπου ακόμα υπάρχουν. Αρκεί να δώσουμε στους εαυτούς μας τις ευκαιρίες.
Και για να μη μείνουν τα παραπάνω πολύ φιλοσοφικά και ιδεαλιστικά, θα προχωρήσω σε μια πρόταση, τόσο συμβολική, όσο και ουσιαστική, που τη θέτω στην κρίση σας.
Ο νέος μας Δήμος διαθέτει ένα Αρχαιολογικό Μουσείο στο Δίστομο, ένα Βυζαντινό στον Όσιο Λουκά, το Μουσείο των Θυμάτων της Σφαγής και προσεχώς το Λαογραφικό της Αράχωβας (μακάρι να υπάρχουν κι άλλα κι ας τα ξέχασα εγώ).
Περιορίζομαι αυτή τη στιγμή στο Αρχαιολογικό που ανήκει στη Ι Εφορία Κλασικών Αρχαιοτήτων Δελφών και στεγάζεται σε ένα ωραίο νεοκλασικό κτήριο, με μικρή όμως επισκεψιμότητα.
Από όσα μπορώ να γνωρίζω, στο Αραχωβίτικο Κωρύκειο Άντρο έχουν βρεθεί και μεταφερθεί στο Μουσείο Δελφών ένα πλήθος από όστρακα και άλλα ανασκαφικά ευρήματα. Έχω την εντύπωση ότι ένα πολύ μικρό μέρος από αυτά εκτίθεται (ή πρόκειται να εκτεθεί), ενώ πολλά βρίσκονται στις αποθήκες.
Ας γίνει λοιπόν ένα καθολικό αίτημα από το Δήμο μας, ώστε να μεταφερθούν και εκτεθούν στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Δήμου στο Δίστομο. Θα αποτελέσει αυτό μια συμβολική πράξη ομόνοιας (σύμφωνη με το προαναφερθέν Δελφικό Παράγγελμα) και μια ουσιαστική πράξη αναβάθμισης του Μουσείου με προφανή οφέλη. Θα σημάνει επίσης μια απαρχή σοβαρής ενασχόλησης με τα παραμελημένα θέματα του Πολιτισμού σε όλον το Δήμο και την οργάνωση ενός δικτύου Μουσείων.
Σας ευχαριστώ
ΙΑΛ
27 σχόλια:
Σφίγγω το χέρι σας, συμπατριώτη και συμπολίτη Κύριε Λούκα. Επιτέλους ας πλειοψηφίσουν οι ενωτικές φωνές απέναντι στην διχαστική υστερία που απειλεί να λερώσει και να σαρώσει τα πάντα.
...και επιτέλους, φίλοι, όσοι μετέχετε στον διαδικτυακό διάλογο και διατυπώνετε απόψεις, καταθέστε τες επώνυμα! Τι θα πει "ανώνυμος", "διστομίτης", "αραχωβίτης", "αντικυραίος", τι θα πει "Ερνέστο" και τι "Ερνεστίνα";;;
Ανωνύμως διαλέγονται μονάχα οι ψυθιριστές, οι ρουφιάνοι και οι φοβισμένοι. Οι υπερήφανοι άνθρωποι έχουν όνοματεπώνυμο, έχουν πρόσωπο.
Αγαπητε Γιάννη συγχαρητήρια για το -για άλλη μια φορά- πολύ καλό άρθρο σου. Η φωνή της λογικής σε ένα περιβάλλον παραλογισμού. Επέτρεψέ μου μια μικρή παρέκβαση.
Κύριε Θεοχάρη θα διαφωνήσω μαζί σας. Μπορεί κάποιος να μιλάει ανώνυμα και να μην είναι ψυθιριστής, δειλός, ρουφιάνος ή φοβισμένος... Μπορεί η ανωνυμία να του δίνει μια ελευθερία έκφρασης, μια ιδιότυπη ασυλία, που επώνυμα δεν θα την είχε. Για παράδειγμα εγώ, μιλώ ως ντελάλης -ανώνυμα- και εντούτοις έχω άποψη, υπερηφάνια και πρόσωπο. Δεν έχω ονοματεπώνυμο αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό.
Η ανωνυμία είναι απλώς ένα μέσο. Το πώς οι άνθρωποι τη χρησιμοποιούν είναι το θέμα.
Με εκτίμηση
Ντελάλης
Αυτό θα πει μεγαλοσύνη και πολιτισμός...Πολιτισμένος άνθρωπος είστε κ Λουκά, με όλη την σημασία της λέξεως.
Η δική μου η γνώμη είναι ότι πίσω από τις εμπαθειες είναι κατά 95% κομματικά συμφέροντα και 5 μόνο γελοίοι τοπικισμοί.
Και σ αυτή την έξαρση και τη μεγάλη βολή δηλητηρίου, το μόνο που ευθύνεται είναι η ανωνυμία. Μπορεί ο καθένας να γράφει για όποιον θέλει, μακριά από τον κίνδυνο μηνύσεως ή ανδρίας. Και έτσι όλοι υψώνουν το ανάστημα τους και βρίζουν, βρίζουν, βρίζουν.....
Ευχαριστώ πολύ και χαίρομαι που ασπάζεται το κείμενο του κ Λουκά και ο Γιώργος ο Θεοχάρης.....
ΜΠΡΑΒΟ...
Και για να ξεκαθαρίσω μιλώ για την ανωνυμία των υβριστών. Ωστόσο τι δικαίωμα της είναι σεβαστό
Αγαπητέ Ντελάλη, δεν διαφωνώ ριζικά μαζί σου. Πράγματι το θέμα είναι πώς οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το μέσο της ανωνυμίας. Ωστόσο ακόμη και σε μαύρες περιόδους της κοινωνικής ιστορίας, όταν, σε ενέργειες επαναστατικής δράσης ήταν η ψευδωνυμία ένας τρόπος για να προστατευτεί η ίδια η ζωή, εκείνοι που δρούσαν ψευδώνυμα είχαν κάνει γνωστά τα στοιχεία της ταυτότητάς τους στην "ομάδα", στην "οργάνωση", σε πολλούς άλλους ανθρώπους δηλαδή. Ο κάθε ανώνυμος χυδαιολόγος όμως στις μέρες μας, κάθεται μπρος σ' ένα πληκτρολόγιο, μέσα σε ένα δωμάτιο και ασχημονεί χωρίς κανείς να γνωρίζει την ταυτότητά του.
Τέλος, επίτρεψέ μου να πω, ότι, όσο κι αν η ανωνυμία παρέχει σε κάποιον, που διαλέγεται δημιουργικά, ένα μεγαλύτερο πεδίο ελευθερίας και τόλμης, δεν μπορώ να δεχτώ πως είναι δυνατόν να ισοζυγιστεί -όποιο κι αν είναι το διακύβευμα- με εκείνο που λέμε "θάρος της γνώμης" καταπρόσωπο, αναλαμβάνοντας πλήρως και τις συνέπειες αυτού του θάρους.
Κάτι ακόμη: οι ντελάληδες στα χωριά μας μπορεί να έμειναν στην συλλογική μνήμη με το επαγγελματικό -και τόσο χρήσιμο στην κοινοτική ζωή- προσωνύμιό τους, πλην όμως οι πάντες γνώριζαν την ταυτότητά τους. Αν σήμερα, στην ηλεκτρονική μας εποχή, δεν είναι απαραίτητη η γνώση της ταυτότητας του ντελάλη, προκειμένου να τον βρούμε για να του παραγγείλουμε να "ντελαλήσει", αλλά του στέλνουμε e-mail, είναι απαραίτητο, νομίζω, μιας και δεν τον βλέπουμε, να γνωρίζουμε της αναγγελτικής φωνής του το ηχόχρωμα -που θα πει ν' αναγνωρίζουμε σε κάθε ανάρτηση στο ιστολόγιό σου ότι υπερασπίζεσαι την ελευθερία του λόγου απέναντι στην χυδαιότητα και να μην είναι το ιστολόγιο ενεργούμενο σκοπιμοτήτων.
Προσωπικά, όσο μπορώ να σε παρακολουθώ, βλέπω ότι υπερασπίζεσαι αυτές τις θεμελιώδεις αρχές.
Μπράβο, Γιάννη, για την ολοκληρωμένη εικόνα, που μας έδωσες,με ευαισθησία και υπευθυνότητα στο γραπτό σου.Αξιόλογη και η πρότασή σου σχετικά με τα μουσεία της περιοχής.
Έχουμε τόσα όμορφα και σπουδαία να κάνουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!Ας μη χάνουμε τον καιρό μας στη μιζέρια και στην κακογλωσσιά.Κανείς δεν θα βγει κερδισμένος, αντιθέτως όλοι θα χάσουμε και μαζί με μας και ο τόπος μας.
Ας το κατανοήσουν όλοι αυτοί που τελευταίως συναγωνιζόντουσαν ποιός θα γκρεμίσει περισσότερα. Φτάνει πιά!
Συνδημότη Γιάννη Αν.Λουκά
Συγχαρητήρια και για το νεο σου άρθρο.Είναι και επίκαιρο και ενωτικό.Η πρόταση σου για ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων και μουσείων είναι πολύ ουσιαστική και πρέπει όλοι μαζί να αγωνιστούμε ο καθένας απ'το δικό του μετερίζι για να γίνει.
Τέτοιες προτάσεις μπορούν να μας κάνουν να αλλάξουμε σελίδα και να πάμε σ'ένα Δήμο Δ.Α.Α σύγχρονο με ισόρροπη πράσσινη ανάπτυξη.
Ούτως ή άλλως όπως και συ γράφεις στο άρθρο σου ήταν δύσκολο το ξεκίνημα του Καλλικράτη αλλά σιγά-σιγά θα βρούμε το βηματισμό μας που θα παντρέψει τις μικροδιαφορές στη κουλτούρα και τα βιώματα της κάθε τοπικής κοινωνίας έτσι που να κάνουμε το μικροκοσμό μας λίγο μεγαλύτερο και ''ομορφότερο''.
Αυτός ο μικρός Δήμος που προέκυψε απ'τον καλλικράτη και προβλέψιμος είναι και πολιτισμικά χαρακτηριστικά έχει.
Ας ξεκινήσουμε απ'αυτά και γρήγορα θα βρούμε το δρόμο.
ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΝΑΧΩΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ BLOKS!!!!!!!! Κ.Θεοχαρη, δυστυχως για ολους μας το μεγαλυτερο ποσοστο των συμπατριωτων μας ειναι φοβισμενοι... Βεβαια δεν γεννηθηκε κανενας φοβισμενος, αλλα οι ανθρωποι που ανα καιρους ασκουν εξουσια, ειτε σε εθνικο ειτε σε τοπικο επιπεδο, εχουν φροντισει να σπερνουν τον τρομο και την ανασφαλεια με ωμους εκβιασμους, εκμεταλευομενοι την δυναμη που εχουν στα χερια τους, με μοναδικο στοχο την εξυπηρετηση των βρωμικων σκοπων τους... Δεν θα επρεπε λοιπον να ειμαστε κατα της ανωνυμιας,αποκαλωντας ολους τους ανωνυμους σχολιαστες ψυθιριστες, ρουφιανους και δειλους, γιατι τοτε αυτους που τους καταντησαν ετσι πως πρεπει να τους χαρακτηριζουμε... Αυτα σας τα λεει ενας ανθρωπος που ανα καιρους εχει δει το ονομα του γραμμενο σε διαφορα bloks με οχι και τοσο θετικα σχολια..... Πιστευω λοιπον οτι κανενας ΕΡΝΕΣΤΟ δεν μπορει να λερωσει κανενα, ο καθενας χτιζει το ονομα και την ζωη του συμφωνα με τις πραξεις και την συμπεριφορα του..... Στο συμμαθητη και φιλο Γιαννη του ευχομαι να ειναι καλα ωστε να μπορει να αρθογραφει, γιατι παντα με τα κειμενα του εχει να προσφερει και να ανοιγει δρομους στα αδιεξοδα που βρισκουμε μπροστα μας......
Κύριε Λουκά,
Διάβασα το άρθρο σου και πραγματικά συγκινήθηκα!
Τέτοια κείμενα αναβαθμίζουν τα Blocks και φέρνουν πιο κοντά τιs τοπικέs κοινωνίεs!
Ντελάλη σε διαβάζω εδώ και αρκετό καιρό, και αποφάσισα να σου γράψω, γιατί σε βρίσκω αρκετά αναβαθμισμένο και έξω πλέον από τα στενά πλαίσια τηs Αράχωβαs.
Φίλε Χάρη, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Τις επόμενες ημέρες, έχω προγραμματίσει να δημοσιεύσω ένα άρθρο που θα επιβεβαιώνει πανηγυρικά τα λεγόμενά σου για τους φοβισμένους ανθρώπους.
Έτσι είναι δυστυχώς. Η υποτιθέμενη ελευθερία και έκφραση απαιτούν κώδικες τιμής. Τέτοιοι κώδικες υπάρχουν σε έλλειμμα στη σημερινή ελληνική κοινωνία.
Και τα blogs είναι πράγματι το τελευταίο ανάχωμα της δημοκρατίας, καθώς η σαπίλα έχει εισχωρήσει σχεδόν παντού.
Φίλη distomitissa σε ευχαριστώ πολύ, αν και είσαι από τους λίγους που βλέπουν αναβάθμιση. Σου προτείνω να σχολιάζεις και να συμμετέχεις συχνότερα, άλλωστε για αυτό είναι τα blogs.
Ντελάλης
Αντιγράφω από γνωστό blogger και το αφιερώνω σε όλους τους μελλοντικούς λογοκριτές .
Η ανωνυμία είναι ο αέρας της ελευθερίας του διαδικτύου. Όπως ο πολίτης δεν ψηφίζει επώνυμα, έτσι και κανείς νόμος δεν μπορεί να τον υποχρεώσει να μιλά και να εκφράζει την άποψη του μόνο επώνυμα! Η ανωνυμία στα blogs είναι η καθημερινή ψήφος του πολίτη. Είναι η ελευθερία του απέναντι στη διαπλεκόμενη δημοσιογραφία και στην παντοκρατορία των παραδοσιακών μίντια. Για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε πολίτη, σε οποιαδήποτε γωνιά του πλανήτη, να χρησιμοποιεί διαδραστικά την επικοινωνία και να μιλά ελεύθερα για όλους και για όλα.. Ποιος ανόητος νομίζει ότι μπορεί να του αφαιρέσει αυτό το δικαίωμα;
...ΧΡΗΣΙΜΟ ΘΑ ΗΤΑΝ NA ΕΚΛΕΙΨΕΙ Η ΔΙΧΟΝΟΙΑ ΑΦΟΥ ΔΙΩΧΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΗΘΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΥΠΟΘΑΛΠΤΟΥΝ (ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ, ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ, ΠΟΙΘΗΝΙΟΙ ΝΕΡΟΚΟΥΒΑΛΗΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΒΟΥΛΟΙ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΣΚΟΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΕΙΔΗ-ΕΞΟΥΣΙΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ ΣΤΟ ΔΙΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΥΕ Σ' ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ....Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΘΟΥΝ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΟΥ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΡΑΣΙΤΑ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΕΙ...ΑΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΒΗΜΑ (ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ)ΣΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΟΧΙ ΣΤΟ ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΙΣΧΡΟ ΚΛΙΜΑ ΤΗΣ ΑΘΛΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ..ΕΠΙΤΑΣΣΕΤΑΙ:ΑΝΩΤΕΡΟΤΗΤΑ,ΘΑΡΡΟΣ,ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΣ,ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ, ΑΝΔΡΕΙΑ...!!!
ΓΙΩΡΓΟ Χ.ΘΕΟΧΑΡΗ.
ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ ,ΕΧΩ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ,ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ.
ΕΧΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΕΧΩ ΚΟΝΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ ΜΑΤΙΑ.[ΜΑΥΡΑ ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΑΤΑ ΛΕΩ...]
ΑΝ ΣΟΥ ΠΩ ΠΩΣ ΔΙΑΦΩΝΟ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ ΘΑ ΠΕΙΣ ΠΩΣ ΠΑΛΙ ΓΚΡΙΝΙΑΖΩ...
ΑΦΗΣΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΜΕΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΛΟΥΚΑ.!!!!!!
ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΤΟΥΣ....ΛΙΓΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ
ΛΙΓΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΛΙΓΟ ΣΥΓΡΑΦΕΙΣ ΛΙΓΟ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΛΙΓΟ ΔΕΞΙΟΥΣ ΛΙΓΟ ΑΔΕΞΙΟΥΣ.
ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ.-
ΑΝΩΝΥΜΩΣ ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΦΑΝΟΥΝ.
ΨΥΘΙΡΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΦΟΒΙΣΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΘΕΝ.
ΡΟΥΦΙΑΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ -ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ-,ΡΟΥΦΙΑΝΕΥΟΥΝ ΟΙ ΕΠΩΝΥΜΟΙ -ΛΕΓΟΝΤΑΣ-.
ΛΥΠΑΜΕ ΓΙΑΤΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΩΝ ''ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ''ΚΑΙ ΤΩΝ ''ΤΕΧΝΩΝ''
ΔΙΑΦΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ.
Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ.
ΤΟ ΠΩΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΟΥ.
-ΦΕΥΓΩ ΓΙΑ ΙΝΔΙΑ ,ΠΕΡΟΥ ,ΚΟΥΒΑ ΘΙΒΕΤ ΟΧΙ ΘΗΒΑ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΥ ΘΑ ΒΡΩ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΙΜΙΤΑΣΙΟΝ...ΦΕΥΓΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ
ΧΩΡΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΙΣΤΟΜΟ
προs giannisdistomo
Συμφωνώ σε ότι λεs, οι «δήθεν» είναι η μεγάλη πληγή αυτού του τόπου.
Ολοι έχουμε φωνή και άποψη και θα την λέμε ελεύθερα, το όνομά μου είναι ΑΝΕΝΤΑΧΤΗ, το επιθετό μου είναι ΔΙΣΤΟΜΙΤΙΣΣΑ.
Σέβομαι τουs «επώνυμουs», σέβομαι τουs ψευδόνυμουs, σέβομαι την αποψή τουs και κρατάω την δικιά μου.
ΥΓ. Σε αυτόν που αυτοαποκαλείτε distomo του λέω: ΤΗΝ ΣΠΙΘΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΨΕΙ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΘΑ ΤΗΝ ΔΩΣΟΥΝ ΤΑ ΞΕΡΑ ΞΥΛΑ ΚΙ ΟΧΙ ΤΑ ΒΡΕΓΜΕΝΑ...
έχει δίκιο ο «σπίθαs» που σου τα λέει,είμαστε ΠΟΛΛΟΙ που αγαπάμε αυτόν τον τόπο και γίναμε και ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ.
Χαίρομαι γι αυτό, Γιάννη μου..Η αγάπη δεν έχει μετρητή..Χαίρομαι!!! :)
Καλημέρα ντελάλη.
Καλημέρα στο giannidistomo!!!!
ΝΤΕΛΑΛΗ ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!
ΚΑΛΗΜΕΡΑ distomitissa ΚΑΛΗΜΕΡΑ Distomo ΚΑΛΗΜΕΡΑ Σ ΟΛΟΥΣ !!!
Την καλημέρα μου...
Ντελάλης
Προs αυτοαποκαλούμενο distomo
Δεν με λένε Γιάννη ούτε Γιάννα, αλλά διακαιολογώ την συνχυσή σου λόγω μεγάληs επισκεψιμότηταs και συμμετοχήs στο Blog του Ντελάλη, που όπωs έχω πει και σε προηγούμενο μύνημά μου προs τον Ντελάλη, έχει αναβαθμιστεί πολύ ξεφεύγονταs από τα στενά πλαίσια τηs Αράχωβαs, γι αυτό και έχει αποκτήσει πολλούs και καλούs φίλουs KAI από το ΔΙΣΤΟΜΟ!
Αγαπητοί σχολιαστές (συμμαθητές,φίλοι-παλιοί και νέοι-,άνώνυμοι και επώνυμοι) σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.
Θα ήθελα και αρχαιολογικώς να τεκμηριώσω την πρότασή μου για το Μουσείο: ως γνωστόν, στην είσοδο του σπηλαίου του ΚΩΡΎΚΕΙΟΥ ΆΝΤΡΟΥ υπάσχει η ακόλουθη επιγραφή "ΕΥΣΤΡΑΤΟΣ ΑΛΚΙΔΗΜΟΥ ΑΜΒΡΥΣΣΙΟΣ ΣΥΝΠΕΡΙΠΟΛΩ ΠΑΝΙ ΝΥΜΦΑΙ". Ενδεχομένως λοιπόν θα μπορούσε να συμβεί το εκπληκτικό, κάποιο αντικείμενο, που είχε αφιερώσει ο Εύστρατος να επιστρέψει μετά από χιλιάδες χρόνια στο μέρος που κατοικούσε.
Και βέβαια θα μπορούσε να ισχυρισθεί κανείς ότι ήδη από την αρχαιότητα ίσχυε στην περιοχή μας ένας "θρησκευτικός Καλλικράτης".
Ως προς το θέμα της ενότητας, σε καμιά περίπτωση αυτή δεν ταυτίζεται με την αγελαία ομοφωνία.
Η ενότητα σφυρηλατείται και μέσω των αντιθέσεων.
Αγαπητέ Ντελάλη,
Επειδή βλέπω ότι "διεθνοποιείσαι", σε παρακαλώ να μην απογοητεύσεις τους καινούργιους φίλους. Αυτή είναι η μοναδική "προμήθεια" που σου ζητάω για τους νέους σχολιαστές.
Όσο για μένα,Συμμαθητή Χάρη και συνονόματε Γιάννη από το Δίστομο, τα ευμενή σχόλια (και πολλά προφορικά κατ' ιδίαν) μου φέρνουν στο νου τον άλλο συνονόματό μας διάσημο Σκωτζέζο JOHNNIE WALKER και το μήνυμα του KEEP WALKING στην πορεία, που ο καθένας έχει επιλέξει.
Για να μην παρεξηγούμαστε όμως, θα προτιμούσα (από το Johnnie), ένα ποτηράκι παλιό αραχωβίτικο μπρούσκο κρασί ή (λόγω σπανιότητας πια) ένα διστομίτικο ή στειριώτικο κρασάκι με την παρέα σας, αλλά πού να σας βρώ αγαπητή Διστομίτισσα; Αυτό θεωρώ ότι είναι το κυριότερο μειονέκτημα της ανωνυμίας και όχι τίποτε άλλο (για να πάρω μια πρόχειρη θέση στο ανακύψαν θέμα, για το οποίο ελπίζω να τα ξαναπούμε).
Πάντως εσείς μπορείτε να με συναντήσετε κρατώντας την ψευδωνυμία σας ως bloggers. Με μεγάλη μου χαρά!
Αγαπητέ Γιάννη,
Δεν είναι του χαρακτήρα μου, ούτε στις προθέσεις μου να απογοητεύσω τους αναγνώστες. Πραγματικά κάνω ότι καλύτερο μπορώ, με την κριτική μου σκέψη και με γνώμονα την ελευθερία του λόγου.
Πιθανότατα δεν έχω αποφύγει τις κακοτοπιές, αλλά για αυτό είστε κι εσείς οι αναγνώστες και σχολιαστές εδώ, για να με διορθώνετε όπου ξεστρατίζω και να με βοηθάτε.
Σε ευχαριστώ ιδιαίτερα που τιμάς με τα γραπτά σου το blog αυτό.
Φιλικά
Ντελάλης
ΣΥΝΟΝΟΜΑΤΕ ΦΙΛΕ ΓΙΑΝΝΗ ΛΟΥΚΑ.
ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ!!!!!!
ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ,ΑΝΩΝΥΜΟΙ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ.
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΝΩΝΥΜΙΑΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
ΒΑΖΩ ΤΟ ΔΙΣΤΟΜΙΤΙΚΟ ΚΡΑΣΙ ΚΑΙ ΣΥ ΤΟ ΔΡΟΣΕΡΟ ΑΕΡΑΚΙ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ.
ΑΝ ΘΕΛΕΙ Η anentaxtidistomitissa ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΦΙΛΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗΣ ''ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΑΞΗ ΤΟΝ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΚΑΛΙΚΡΑΤΗ.''!!!!!!!!
ΥΓ1.ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΗΝ ΨΕΥΔΩΝΥΜΙΑ ΜΑΣ ΩΣ bloggers.
ΥΓ2.ΑΝ ΘΕΛΕΙ ΚΙ Ο ΝΤΕΛΑΛΗΣ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΚΑΛΑ.
ΠΡΟΣ anentaxtidistomitossa
ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΧΑΟΥΕΡ.........
[!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!]
ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΝΤΕΛΑΛΗ ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Θα πρότεινα, με βάση όσα αναφέρει ο κ. Λουκάς, να υπάρξει οικουμενική απαίτηση (μέσω των δημοτικών συμβούλων και άλλων φορέων) απ' τους πολίτες του ενιαίου Δήμου προς τις επιχειρήσεις ΜΥΤΗΛΙΝΑΙΟΥ, την ΑΜΕ ΒΩΞΙΤΑΙ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ, ΤΗΝ coca-cola, την ALPHA ΒΑΝΚ,ΤΗΝ ΕΤΕ, ΤΙΣ ΕΝΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ, ΣΕ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ ΣΥΝΔΗΜΟΤΕΣ ΜΑΣ καθώς και σε ευυπόλιπτους φίλους του τόπου, να συνεισφέρουν οικονομικά και χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ΟΡΟ, στην δημιουργία ενός πολυπολιτισμικού χώρου (μουσείο,βιβλιοθήκη,αίθουσα διαλέξεων, κινηματογραφική λέσχη,ραδιωφονικού σταθμού κλπ). Έτσι θα προβάλλεται ο πολιτισμικός μας πλούτος, θα απασχολούνται (μισθωτοί) αρκετοί συμπολίτες μας και γενικά θα ανέβει το πίπεδό μας.
Ακούω τουs ανθρώπουs να λένε ότι το διαδύκτιο προσφέρει γνώση αλλά η ανωνυμία μοναξιά. ΔΙΑΦΩΝΩ. Η ώριμη ανωνυμία είναι συμβατή με την ουσιαστική επικοινωνία που είναι ο μεγαλύτεροs εχθρόs τηs μοναξιάs. Τα blogs βάζουν συνεπιβάτεs και τουs πιο «επώνυμουs», «ανώνυμουs»,«μοναχικούs», «ανένταχτουs»,«ανταρσίεs» κτλπ, στο μεγάλο τρένο τηs επικοινωνίαs, όταν αυτή έχει περιεχόμενο και επιθυμεί να προσφέρει.Με τιμά η πρόταση του κυρίου Λουκά και τον ευχαριστώ πολύ είτε αυτή πραγματοποιηθεί είτε όχι.
Προs giannisdistomo:
Είχα καιρό να δω σχολιό σου για τον Καλικράτη..!!!
ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΧΑΡΙΣΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΧΑΟΥΕΡ [!!!!!!!!!]
Δημοσίευση σχολίου