Ας αναλογιστούμε όλοι μας την παρακάτω ρήση, πριν σχολιάσουμε, κρίνουμε ή επικρίνουμε:
"Όταν υπάρχουν πολλοί δήθεν ηγέτες που σκοτώνονται μεταξύ τους για το ποιος είναι ανώτερος, ικανότερος, δυνατότερος και εξυπνότερος, τότε σίγουρα όλοι τους δεν είναι παρά μετριότητες. Το μόνο που κάνουν είναι να προσφέρουν θέαμα στους υφισταμένους τους.
Και μόνη η εμφάνιση εκείνου που έχει το χάρισμα του ηγέτη, είναι ικανή να κάνει τους ανεπαρκείς να παραμερίσουν να περάσει και τους υφισταμένους να υποκλιθούν".
Niccolo Machiavelli
Il principe (Ο ηγεμών)
Μετά Τιμής
Ιωάννα Χαιροπούλου
9 σχόλια:
Χρυσή μου, αυτό το δημοσίευσες τώρα τι το ήθελες; Νομίζεις ότι κάνεις καλό στον υποψήφιο Δήμαρχο; Πρέπει να ξέρες ότι ό Μακιαβέλι τον «ηγεμόνα» τον έγραψε την εποχή που στην Ευρώπη επικρατούσε η Φεουδαρχία. Οι συμβουλές του Μακιαβέλι απευθύνονταν στους ηγεμόνες του σκοταδιστικού μεσαίωνα, όταν οι ηγεμόνες της εποχής είχαν δικαίωμα ζωής και θανάτου στους υπηκόους τους. Το βασικό δόγμα του Μακιαβέλι ήταν η φράση « υπεράνω κάθε ηθικής το συμφέρον ( του ηγεμόνα)»
Θα πρέπει επίσης να ξέρεις ότι σήμερα, το κυρίαρχο πολίτευμα με το οποίο κυβερνόμαστε είναι η Δημοκρατία, πολίτευμα του οποίου το βασικό συστατικό είναι η ισότητα των μελών της πολιτείας . Άσε λοιπόν τους Μακιαβελισμούς που πιθανώς διδάχτηκες στο σπίτι σου και απέσυρε το ανωτέρω κείμενο.
Ξέχασα να σου πω ότι μου θυμίζεις το βιβλίο του Τζων Σταινμπεκ «Άνθρωποι και ποντίκια». Όποιον αγαπάμε τον σκοτώνουμε δηλαδή
Σ' ΕΝΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΑ ΙΣΟΤΙΜΑ ΜΕΛΗ ΕΧΟΥΝ ΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟ "ΥΠΕΡΑΝΩ ΠΑΣΗΣ ΗΘΙΚΗΣ Η ΑΝΩΝΥΜΙΑ"
ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΕΙΡΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΡΩΕΙ ΤΑ ΣΩΘΙΚΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΑΓΑΠΗΤΕ ΝΤΕΛΑΛΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ
ΜΕΤΑ ΤΙΜΗΣ
ΙΩΑΝΝΑ ΧΑΙΡΟΠΟΥΛΟΥ
Αγαπητέ Ανώνυμε
Δεν είναι η δουλειά μου να επεμβαίνω σε αντιπαραθέσεις σαν αυτή, καθώς καθένας μπορεί από μόνος του να υπερασπιστεί αυτά που λέει, αλλά νομίζω ότι επιτίθεσαι με σφοδρότητα στην Ιωάννα.
Αυτό που θέλει να πει, απ'όσο το ερμηνεύω εγώ σαν αναγνώστης, είναι όχι ένας παραλληλισμός της σημερινής δημοκρατικής (αυτό βέβαια σηκώνει συζήτηση) κοινωνίας με τα φέουδα και την υποταγή του παρελθόντος, ούτε το "υπεράνω πάσης ηθικής το συμφέρον", αλλά μια αναφορά στην ηγετική φυσιογνωμία του κ. Πατσαντάρα, δεδομένης της μέχρι σήμερα πορείας του στον επαγγελματικό του χώρο.
Δεν νομίζω ότι είναι σωστό να κάνουμε γενικεύσεις και παραλληλισμούς απομονώνοντας μια φράση. Και οπωσδήποτε δεν θα έπρεπε κι εσύ να θίγεις ανώνυμα με αυτό τον τρόπο την Ιωάννα, λέγοντας για την παιδεία της.
Βέβαια, ασφαλώς ο όρος Μακιαβελισμός δεν είναι "εύηχος" και μπορώ να καταλάβω την αντίδρασή σου.
Παρακαλώ και τους 2 σας για ψυχραιμία.
Φιλικά
Ντελάλης
Ανώνυμε νομίζω ότι πρέπει να αποφεύγουμε τις προσωπικές αιχμές για το σπίτι κάποιου. Δεν σε τιμά, και χαλάει και την όλη εικόνα του πολύ καλού σχολίου σου.
Εσύ ρε φίλε Ανώνυμε τώρα γιατί την προσβάλεις την κοπέλα; Τη γνώμη της είπε και μια φράση. Πρέπει να εξετάσουμε την παγκόσμια ιστορία για να δούμε τι κρύβει;Έλα χριστέ και παναγία εδώ μέσα.Έλεος.
ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΟΙ ΥΠΕΡΜΑΧΟΙ ΤΟΥ ΕΝΩΤΙΚΟΥ ΓΕΩΡΓΑΚΟΣ ΚΑΙ ΧΑΡΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;;;;;;;;;;; ΔΙΑΚΟΠΕΣ;;;;;;;;;
Πολύ φοβάμαι ότι πάμε να μιμηθούμε τους σχολιαστές του διπλανού χωριού.....( με το όνομα του Δήμου )
Πας μη υποστηρικτής του κ. Π..... ΒΑΡΒΑΡΟΣ!!!!
kalws exontwn twn pragmatwn oi diadikasies twn dhmotikwn eklogwn se paraskhniako epipedo leitourgoun euloga...omws giati enwtiko psyfodeltio o k.patsantaras den exei kommatikh tautothta h den mporei na parei kapoio xrisma apo authn tou th thiteia sto xwro tou?
Δημοσίευση σχολίου