Καμιά φορά σκέφτομαι πως οι λέξεις χάνουν το νόημά τους. Ειδικά όταν αυτές χρησιμοποιούνται ως βαρύγδουποι τίτλοι (π.χ. ενώσεων προσώπων που φιλοδοξούν να φέρουν κάτι νέο).
Να ρίξω μια ματιά στο Ελληνικό λεξικό των Τεγόπουλου – Φυτράκη (εκδ. 1993): Ενωτικός, η-ο επιθ. [μτγν. Ένωτικός ενώ (=ενώνω)] (Κ – ή, όν) που ενώνει ή αποβλέπει στην ένωση. Αντιθ. Χωριστικός // αρσ. ο ενωτικός ως ουσιαστ. ο οπαδός της ενώσεως. Αντίθ. Ανθενωτικός, χωριστικός.
Αναρωτιέμαι τι έχω να χωρίσω εγώ - ο Αντικυραίος - με τους κατοίκους του Διστόμου, του Στειρίου ή της Αράχωβας ώστε να πρέπει να έρθει ο από μηχανής θεός για να με ενώσει;
Η μόνη διαφορά μας χρόνια τώρα ήταν στο ποδόσφαιρο, καθότι γείτονες και τα γειτονικά ντέρμπι ως γνωστόν προκαλούν τριβές. Ευτυχώς βραχύβιες. Άντε το πολύ - πολύ να μου έδιναν μούστο από τον πάτο οι Διστομίτες, καμιά μπόμπα ποτό οι Αραχωβίτες ή μπούτι αντί για παϊδάκια οι Στειριώτες (αυτό όμως είναι μέσα στο οικονομικό αλισβερίσι οπότε είναι αποδεκτό).
Άλλη διαφορά συμπαθάτε με, μα δεν βλέπω...
Θα μου πείτε: Τόση φασαρία έγινε για το όνομα του νέου Δήμου. Και αυτό μπορεί να αποτελεί αιτία χωρισμού. Δηλαδή πρέπει κάποιος εμπνευσμένος να με καθοδηγήσει προς την ένωση, γιατί εγώ μόνος μου δεν τα καταφέρνω...
Να θυμηθώ την αρχαία Αθήνα: Δήμος (εκκλησία του δήμου κλπ) = πολίτες = λαός. Επομένως δεν έχει καμιά αξία το όνομα και η έδρα. Ανεκτίμητη αξία έχουν οι πολίτες που απαρτίζουν τον Δήμο και αυτό είναι ήδη από όλους κατανοητό.
Αναρωτιέμαι πάλι αν μπορεί ο όρος ενωτικός να χρησιμοποιηθεί σαν συγκολλητική ουσία μεταξύ μελών διαφορετικών ιδεολογικών και πολιτικών πεποιθήσεων.
Αν ισχύει το παραπάνω ποιοι μπορεί να είναι οι στόχοι μιας τέτοιας ένωσης; Η νομή της εξουσίας και η νομή της καρέκλας, μπορεί όμως ακόμη και η νομή της «κουτάλας» μαζί με κάνα ρουσφετάκι ή κάνα ταξιματάκι...
Τα μοναδικά όμως μέλη κομματικών παρατάξεων που έχουν ανάγκη κάποιας ενωτικής και συγκολλητικής ουσίας είναι αυτά των δύο κομμάτων που επί χρόνια κυβερνούν εναλλασσόμενα την Ελλάδα, και τα αποτελέσματα της διαχείρισης της εξουσίας τους είναι ήδη ορατά.
Έχουμε όμως ανάγκη στον νέο Δήμο Διστόμου – Αράχωβας – Αντίκυρας ενωτικούς σωτήρες;;
Ας δούμε ένα παράδειγμα «ενωτικής» πολιτικής υποψήφιου δημάρχου σε ερώτηση διαχειριστή τοπικού blog σχετικά με την ονομασία του νεοσύστατου Καλλικράτειου Δήμου: "Επί 37 συναπτά έτη αξιωματικός της Πολεμικής Αεροπορίας έχω διδαχθεί να τηρώ απαρέγκλιτα τους νόμους της Πολιτείας. Από την άποψη αυτή δεν υπάρχει εκ μέρους μου πρόθεση -πολλώ μάλλον δέσμευση- για αλλαγή του ονόματος του νεοσύστατου δήμου Διστόμου-Αράχωβας-Αντίκυρας. Δεν πρόκειται να μοιράσω ψεύτικες υποσχέσεις για να ψηφοθηρήσω στις ευαισθησίες των συνδημοτών μου. Μπορώ όμως να δεσμευτώ ότι το Στείρι θα έχει διακριτό ρόλο (;;;;) και λόγο στο ψηφοδέλτιο (sic!!!!) που καταρτίζουμε στην Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία. Και κυρίως μετά τις εκλογές -εφόσον οι πολίτες μας εμπιστευτούν- το Στείρι θα λάβει τη θέση που αξίζει να έχει στον νέο Δήμο".
Σαν κάτι να μη μου ακούγεται καλά... και θα αποτολμήσω ανάλυση...
Το νόμιμο δηλαδή είναι και ηθικό (σαν τον αλήστου μνήμης Βουλγαράκη). Αυτόν που ανήμερα της παραιτήσεως του από την κυβέρνηση Καραμανλή υπέγραψε και την παραχώρηση του αιγιαλού του Άι Νικόλα και της θάλασσας του Κορινθιακού στον Μυτιληναίο για σκουπιδότοπο. (Το σχετικό έγγραφο στην διάθεσή σας).
Ποιόν και τι θα ενοχλούσε μια ακόμη αλλαγή (προσθήκη) στο όνομα του Δήμου μετά μάλιστα και από τον τραγέλαφο για την ονομασία που όλοι θυμόμαστε;
Δεν θα ήταν δημοκρατικότερο, ηθικότερο και εν τέλει δικαιότερο να συζητηθεί το θέμα αλλαγής ονομασίας του νεοσύστατου δήμου στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα εκλεγεί;
Άλλωστε και στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του είναι και από τον νόμο που επικαλείται ο παραπάνω υποψήφιος προβλέπεται;
Για την ιστορία πάντως το αντίθετο του ενωτικού στο λεξικό του Τεγόπουλου - Φυτράκη είναι ανθενωτικός ή χωριστικός.
Ο υπανάπτυκτος Αντικυραίος
9 σχόλια:
Αγαπητέ Αντικυριώτη αυτό στην ουσία είναι ένας γάμος, ένα πάντρεμα. Και στο λέω έτσι γιατί ο γάμος τι είναι ? βρίσκοντε δύο άνθρωποι και ενώνονται για να δημιουργήσουν κάτι κοινό μεταξύ τους και παράλληλα να βοηθάει ο ένας τον άλλο στα όποια προβλήματα αντιμετωπίζει . Αυτό θα γίνει και με τους δήμους, ότι πρόβλημα θα έχετε και θα έχουμε θα καθόμαστε μαζί για να το λύσουμε.
Αγαπητέ υπανάπτυκτε,
εφ' όσον ο Καλλικράτης ενώνει έτσι ξαφνικά και γρήγορα (κατι θα ξέρει αυτός) χρειαζόμαστε ταγούς που:
1) πειθαρχούν στον νόμο
2) μπορούν να συντηρήσουν (αφού την πιστέψουν) αυτή την ενότητα μέχρι ολοκλήρωσης της αλλά και να την πάνε και ακόμα παραπέρα.
3)Σαν πολιτικοί (οι ταγοί) πρέπει να έχουν και αυτόν τον "αέρα", το άστρο που λέμε δηλαδή και να είναι δημοφιλείς. Ετσι θα μπορούν να έχουν αποτέλεσμα και να υπάρχει ικανοποίηση αμφώτερα.
Νομίζω οτι ΙΠ συνδυάζει όλα τα παραπάνω και νομίζω επίσης οτι έχει πολλές πιθανότητες να πετύχει και την πρωτιά στις 7/11.
Τώρα κατά την άποψή μου την ταπεινή, ο κάθε προοδευτικός ΙΠ χρειάζεται και ένα σημαντικό αριθμό από άλλους προοδευτικούς για να τον στηρίξουν και να τον βοηθήσουν επικοινωνιακά και κυρίως από την επόμενη μέρα!
Εύχομαι καλή επιτυχία στον Γιάννη τον Πατσαντάρα και εδώ θα είμαστε υπανάπτυκτοι και μή να τα λέμε. Ο ΝΤΕΛΑΛΗΣ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ!
ΥΓ: το αντίθετό του "υπανάπτυκτου" είναι το "Προοδευτικός"
Και να γίνει κι άλλη παρέμβαση με το όνομα; Τότε και η Λιβαδειά πρέπει να βάλει όλα τα χωριά που την απαρτίζουν. Αντί να κοιτάξουμε να ενωθούμε θα ξαναλλάξουμε πάλι το όνομα;
Εκεί είναι η ουσία;
Θα μας γελάει κι ο κόσμος.
Μη βάζεις φυτιλιές....Είναι κάποιοι μέσα που θα το κανουν αυτό...
Γιατί σε άλλα μερη όμως εφησυχαστηκαν με τις ονομασιες τους;
Αν γινει κατι τετοιο με το νεο συμβουλιο που θα βγει, τοτε ολες οι εξαγγελιες και τα οσα εχουν πει οι υποψηφιοι, θα ειναι ψεματα.
Οχι φιλε
Ξεχωρίζω από την ανάρτησή σου την πολύ όμορφη φράση: « Ανεκτίμητη αξία έχουν οι πολίτες που απαρτίζουν τον Δήμο», που νομίζω ότι είναι και η πεμπτουσία του εγχειρήματος.
Έτρεξα έτσι με την σειρά μου, στον δικό μου Λεξικό του Μπαμπινιώτη, όπου διάβασα ότι «ενωτικός είναι αυτός που σχετίζεται με την ένωση» και στο αυθόρμητο ερώτημά μου, τι είναι «ένωση», διάβασα στο προηγούμενο λήμμα, «φέρνω σε επαφή και ψυχική σύμπνοια για την επιτέλεση συγκεκριμένου σκοπού», όπως και «ενώνουμε τις δυνάμεις μας», «τις προσπάθειές μας», «τις τύχες μας». Αυτό το τελευταίο, μου άρεσε ιδιαίτερα, καθώς κανείς μας δεν ξέρει, τι μας επιφυλλάσσει ο «Καλλικράτης»...
Αλλά επειδή ασχολούμαι, τελευταίως, ειδικά με τους διάφορους συνδιασμούς και τις προτάσεις τους, ο συνδιασμός , που αναφέρεις και είναι και στο δικό μου μικροσκόπειο, έχει και το «ανεξάρτητος», έρριξα και σ΄αυτό το λήμμα μια ματιά: «ανεξάρτητος είναι αυτός, που δεν εξαρτάται, δεν επηρεάζεται ή δεν ελέγχεται από άλλους», κι αυτό να σας πω μου άρεσε περισσότερο!
Αλλά, επιστροφή στο «ψητό» της ανάρτησης, που νομίζω, ότι είναι η αγωνία σου για το Στείρι και την μη αναφορά του στο νέο δημοτικό σχήμα. Μπορεί και να κατάγεσαι από κει, δηλ. θέλω να πω κι εγώ στη θέση σου την ίδια αγωνία θα είχα...
Παραθέτεις μάλιστα ολόκληρο κείμενο περί αυτού από δηλώσεις του συνδιασμού της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» και με βάζεις σε πειρασμό να ρωτήσω, τι παραπάνω γνωρίζεις, που θα ενδιέφερε όλους μας;
Οι περισσότεροι από μας ψαχνόμαστε ακόμη για την ψήφο μας και κάθε πληροφορία θα ήταν πολύτιμη.
Αλλά μήπως είναι ώρα να δούμε την ουσία, πέρα από λέξεις, ονόματα και υποθέσεις;
Και η ουσία είμαστε εμείς, οι πολίτες, όπως και συ τοποθετείς το θέμα! Για μας δημιουργήθηκε ο «Καλλικράτης», σε μας μένει να του προσδώσουμε το ανάλογο περιεχόμενο, που θα το κάνει ο νικητής-συνδιασμός, τον οποίον με τη σειρά μας εμείς θα αναδείξουμε. Δηλαδή το βάρος πέφτει ολοκληρωτικά σε μας, στην ψήφο μας.
Ξεχωρίζω από την ανάρτησή σου την πολύ όμορφη φράση: « Ανεκτίμητη αξία έχουν οι πολίτες που απαρτίζουν τον Δήμο», που νομίζω ότι είναι και η πεμπτουσία του εγχειρήματος.
Έτρεξα έτσι με την σειρά μου, στον δικό μου Λεξικό του Μπαμπινιώτη, όπου διάβασα ότι «ενωτικός είναι αυτός που σχετίζεται με την ένωση» και στο αυθόρμητο ερώτημά μου, τι είναι «ένωση», διάβασα στο προηγούμενο λήμμα, «φέρνω σε επαφή και ψυχική σύμπνοια για την επιτέλεση συγκεκριμένου σκοπού», όπως και «ενώνουμε τις δυνάμεις μας», «τις προσπάθειές μας», «τις τύχες μας». Αυτό το τελευταίο, μου άρεσε ιδιαίτερα, καθώς κανείς μας δεν ξέρει, τι μας επιφυλλάσσει ο «Καλλικράτης»...
Αλλά επειδή ασχολούμαι, τελευταίως, ειδικά με τους διάφορους συνδιασμούς και τις προτάσεις τους, ο συνδιασμός , που αναφέρεις και είναι και στο δικό μου μικροσκόπειο, έχει και το «ανεξάρτητος», έρριξα και σ΄αυτό το λήμμα μια ματιά: «ανεξάρτητος είναι αυτός, που δεν εξαρτάται, δεν επηρεάζεται ή δεν ελέγχεται από άλλους», κι αυτό να σας πω μου άρεσε περισσότερο!
Αλλά, επιστροφή στο «ψητό» της ανάρτησης, που νομίζω, ότι είναι η αγωνία σου για το Στείρι και την μη αναφορά του στο νέο δημοτικό σχήμα. Μπορεί και να κατάγεσαι από κει, δηλ. θέλω να πω κι εγώ στη θέση σου την ίδια αγωνία θα είχα...
Παραθέτεις μάλιστα ολόκληρο κείμενο περί αυτού από δηλώσεις του συνδιασμού της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» και με βάζεις σε πειρασμό να ρωτήσω, τι παραπάνω γνωρίζεις, που θα ενδιέφερε όλους μας;
Οι περισσότεροι από μας ψαχνόμαστε ακόμη για την ψήφο μας και κάθε πληροφορία θα ήταν πολύτιμη.
Αλλά μήπως είναι ώρα να δούμε την ουσία, πέρα από λέξεις, ονόματα και υποθέσεις;
Και η ουσία είμαστε εμείς, οι πολίτες, όπως και συ τοποθετείς το θέμα! Για μας δημιουργήθηκε ο «Καλλικράτης», σε μας μένει να του προσδώσουμε το ανάλογο περιεχόμενο, που θα το κάνει ο νικητής-συνδιασμός, τον οποίον με τη σειρά μας εμείς θα αναδείξουμε. Δηλαδή το βάρος πέφτει ολοκληρωτικά σε μας, στην ψήφο μας.
Ξέχασα να αναφέρω, ότι κατά Μπαμπινιώτη, το αντίθετο του "ενωτικός" είναι "διχαστικός"
Καλά άμα η Βαγγελιώ έχει περισσότερους δεξιούς απολ ότι το ενωτικό πασοκτζίδες να δω μετά τι θα λένε... ΝΔ =ενωτικό στο αραχοβίτικο λεξικό
Δημοσίευση σχολίου